Tipo 1.9TD-neskutocne dymi

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Tipo 1.9TD-neskutocne dymi

Příspěvek od jjuriss »

Ahojte, dnes som sadol do pracovneho tipa presiel cca 5km a auto zacalo dost silno dymit, naskor som ymslel ze povolilo nejake gufero a zere olej, ale po chvile teplota vody skoro v cervenom poli, usudzujem ze ten dym sposobila chladiacka vo vyfukovom potrubi... otazka je, povolilo tesnenie pod hlavou? alebo praskla hlava, blok???? mimochodom pred cca rokom sa hlava rovnala a tesnenie islo nove...
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Záleží na barvě kouře, pokud je bílý , a motor se hřeje, patrně zmizela voda do válců a jde výfukem ven. Pokud už byla hlava rovnána a dáváno nové těsnění a blok zkontrolován, tak asi teď praskla hlava. Budeš muset akci stejně zopakovat a hlavu natlakovat tě nemine, aby byla jistota. Chce to jezdit s rozumem a nedávat u studeného motoru hned kládu..
nepropadat panice...
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

ahoj jericho, je to biely dym nieco ako para takze to bude asi tak ako hovoris... otazka, moze prasknut aj blok? alebo viac pravdepodobne je ze to bude hlava?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Může, ale hliník -hlava to většinou od.ere první. Prasklý blok u tohoto motoru jsem viděl párkrát a bylo to přímo ve válci, kdy zastudena to jelo normálně, ale po ohřátí se prasklina roztáhla a házelo to vodu..Usuzuji, že se tohle stane, když se motor přehřeje a majitel tam naleje studenou vodu/třeba z potoka/, která ocelolitinu roztrhne..
nepropadat panice...
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

no nic rozhodim to a dam to natlakovat, som zvedavy co to bude
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ještě jsi vlastně nenapsal, co to dělá, když jsi doplnil vodu do expanzky a auto ohřál..Auto furt hulí a z expanzky voda nelítá? Auto netopí a hadice jsou natlakované? Chce to ještě promyslet a ověřit, než se to rozebere. Protože jsem kdysi dostal zakázku, u dovezeného auta vyměnit těsnění pod hlavou..Auto hrozně hulilo bíle...situace víc než jasná. Sice mi bylo divné, že expanzka byla plná, ale zakázka je zakázka, co bych řešil? Nebudu objíždět město , abych nakonec zjistil, že tomu nic není...Takže jsem hlavu sundal a hle, hlava rovná a těsnění zbrusu nové...Nezáviděníhodné dilema, v té době ještě nebyla možnost hlavu natlakovat...Tak jsem to dal opět dohromady a auto vzal pořádně za uši, protože jsem potřeboval vědět, co to mimo to, že to kouří dělá-nedělá.. A výsledek? Byl plný výfuk vody od opravy těsnění, které provedli v D a nikdo to asi neprojel a usoudil, že je k.o. hlava/blok/, tak auto poslali do Čech...Důvěřuj, ale prověřuj.. :)
nepropadat panice...
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Turbo ti asi poušti olej do někam ne?
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

este to pojdem cele preverit, ako sa to sprava, ale pred rokom som menil tesnenie a bolo treba aj rovnat hlavu pretoze v chladiacke bolo vidno sadze... vtedy hlavu tlakovali a bola ok... teraz mi auto doniesli chalani, ze im po cca 15 minutach od nastartovania zacala vriet voda a auto zacalo dymit ako lokomotiva, a kedze to bol vianocny zhon auto sa dalo len do garaze a neskusal som ci tlakuje hadice atd...

-turbo urcite prepusta olej, uz ma nieco za sebou, ale keby to bolo mejak kriticke asi by to nemalo suvis s tym ze vyvrela voda..
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Co pumpá´ není zadreta lebo jinak poškozena ´ skontrolovat
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

tak dnes som sa k tomu konecne dostal, a odstrojil sacie+vyfukove potrubie a zacal krutit klukovkou tuzim ze v smere doprava zo sacieho otvoru na 4 valci to vyhodilo asi 2dcl chladiacky.... otazka je preco to vyhodilo zo sania a nie z vyfuku?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Netočil jsi obráceně? Ale nějak se na ten 4.válec muselo chladivo dostat, budeš muset to rozebrat a uvidíš, tady je ještě těsnění z "azbestu" , takže možnost, že je v háji, je dost velká..Jde o to, jak přehřáté to bylo a zda tam někdo v tom rozhycování nenalil vodu -třeba z potoka.. :)
nepropadat panice...
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

no praveze pre rokom bola hlava dole , zrovnana+nove tesnenie, cize si myslim ze si to asi odniesla hlava....
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Aha, takže tě to stejně nemine..A proč to začalo vařit?
nepropadat panice...
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

tak ako pisem hore : "dnes som sadol do pracovneho tipa presiel cca 5-10km a auto zacalo dost silno dymit" , nepredchadzalo tomu nic zvlastne... samozrejme ako to zaalo dymit tak sa to zacalo uz aj varit
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já totiž viděl a také měnil bloky, kdy přímo ve válci byla prasklina ,což se hned nezjistilo, rovnala se hlava, tlakovala a pořád stejná situace..Zastudena to bylo téměř k nepoznání a když se motor trochu ohřál, začal bíle hulit a to strašně..Přišlo se na to až poté, co kolega prohlížel válce uvnitř a všiml si orezlé rýžky, tak vzal autogen , ohřál válec a ukázala se dlouhá rýha..Dlouhé trampoty a hledání skončilo..Ale to jen pro zajímavost, snad to není tvůj případ.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Fiat“