Tipo 1.9TD-neskutocne dymi

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

no tohoto sa obavam, dufam ze to nebude vo valci
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

tak hlava bola na tlakovani a ze je OK, takze bud pustilo tesnenie alebo je prasknuty blok... ked som hlavu dal dole tak 4. valec bol zaplneny vodou... je mozne nejako otestovat "na aute" si je aebo nieje prasknuty blok? prikladam aj foto po zhodeni hlavy

Obrázek

Obrázek
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Těsnění to asi nebude, pokud je opravdu hlava v pořádku a natlakovaná za tepla, /horkou vodou/, tak bych u válce študoval , kde je jaká prasklinka, popřípadě zahnědnuto..Upřímnou soustrast... :(
nepropadat panice...
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

cisto teoreticky, ak je prasknuty blok a voda sa dostavala do 4 valca, tak musi byt prasknuta aj vlozk valca... tym ze by sa vlozka vylisovala a nalisovala nova by sa problem poriesil?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Moc sa mi nechce veriť že by bol prasknutý blok, podľa mňa je tá hlava KO. Môže byť prasknutá vo vnútri a pri tlakovaní to nemuseli odhaliť. Čo sa týka prípadnej výmeny vložky tak pozor – jedná sa o suché vložky, výmena teda nie je “len tak” :)
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

skusim este poriadne preskumat valec ci tam nieje viditelna prasklina...
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Marek001 píše:Moc sa mi nechce veriť že by bol prasknutý blok, podľa mňa je tá hlava KO. Môže byť prasknutá vo vnútri a pri tlakovaní to nemuseli odhaliť. Čo sa týka prípadnej výmeny vložky tak pozor – jedná sa o suché vložky, výmena teda nie je “len tak” :)
No právě, údajně ty suché vložky jsou slabé a v extremní situaci prasknou stejně jako slabá stěna bloku..Oprava nemá smysl, je lepší sehnat jiný kus..Ale já opravdu měl prasklý blok z Lancie 1,9 TDI/přimý vstřik/ a také blok z Tipa 1,9TD.. Vím to přesně, protože se upravil blok z Tipa do té Lancie, je téměř totožný, /ale má obrácené zámky šál/ a jelikož čert nikdy nespí , tak ten blok z Tipa byl prdlý také.......Ale samozřejmě u té hlavy to musí být tuti fruti.. :)
nepropadat panice...
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

hlavu som dal tlakovat panovi co sa tym zivi tak snad vie ze by sa to malo robit za "horuca", ale kto vie... zaujimave je ze to zacalo robit fakt z nicoho nic a niesom si vedomi ze by sa to auto nejako brutalne prehrialo alebo sa mu nakladalo za studena.. a valec bol cely zaliaty vodou takze to by mala by celkom velka viditelna prasklina nie?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

no skusim to poskladat a uvidim co to povie... ak to je blok tak pri veku auta sa to uz neoplat robit... este otazka aku hrubku tesnenia zvolit... ked bola hlava brusena prvy krat dal som hrubku ako bolo origo /1 dierka na tesneni 1,8mm/ teraz bola hlava brusena druhy krat... pouzit rovnako hrube tesnenie alebo uz 2dierky - 1,95mm
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

pre kludny spánok by som dal už to hrubšie 1,95 :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jde o to, o kolik byla hlava broušena, pokud např. o 0,10 -15, tak ta hlava byla rovná a bylo to "jen pro jistotu", protože 0,10 je tolerance a 0,05 je na chlupy nebo "špínu" , takže vlastně to byla zbytečná, ale nutná kontrolní operace..A je třeba také brát v potaz šetření komprese, což je veličina, kterou předkomůrka nemá nazbyt ...Pokud to bylo, 0,2 mm a více , tak je samozřejmě situace jiná...
nepropadat panice...
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

no prvy krat bola brusena -0,2 a rok na to-cize teraz ked sa tlakovala tak ju prebrusili znova ale nikde nenapisali o kolko. takze sudim ze to bolo zanedbatelne alebo to zabudli poznacit....

uvazujem ze hlavu vypodlozim mierkami na hodnotu 1,8 co je hrubka tesnenia s jednou dierkou, a uvidm ze sa nestretnut ventily s piestom, ak by sa stretli dam hrubsie tesnenie... moze byt?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

este prikladam foto pre porovnanie z 1. a 2. brusenia...podla mna z nej az tak vela ubrate nebolo ked porovnam tie plosky pri ventiloch....
+
ked som ju polozil na blok s povodnym tesnenim tak ventily sa nestretli s piestom /ale je pravna ze som ju nedotahoval/
+
aku znacku tesnenia odporucate victor, elring?

Obrázek

Obrázek
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, jak to líže předkomůrky, tak je konečná, musí být vyšší ,RAPIDmen to tušil na dálku.. :)
nepropadat panice...
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

jericho-3 píše:Jo, jak to líže předkomůrky, tak je konečná, musí být vyšší ,RAPIDmen to tušil na dálku.. :)
vdaka, znacku by si odporucil ktoru?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
Odpovědět

Zpět na „Fiat“