1.4 TDI Hodnoty vstřiků - ASI VYŘEŠENO

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Jestli to ma dobrou spotřebu tak je to asi ok.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Přesně, pokud má motor dobrou spotřebu, startuje za tepla/studena OK a jezdí jak má, je lepší do toho nesahat. Může to tak najet ještě spoustu kilometrů.

Co se týče toho řetězu vyvažováku, tak já jsem ho měnil ve 277 tkm a stav nebyl nijak kritickej. Jen ty plastový lišty byly opotřebený.
Otázka je samozřejmě jak moc jsou ty km poctivý....

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 18#1218818
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Biosložka zajišťuje lepší mazání nebo sem vedle?
Kamarád u rotačky tankoval jen a pouze bez-bio EU_Oil a potkalo ho všechno: turbo, čerpadlo, vstřiky. Netuším, zda lil nějaký ten Aditiv, ale osobně tomu moc nevěřím, bojím se aby to tam něco neucpalo. VšaK výrobci PHM také na zimu aditivují a tak aby tam toho nakonec nebylo až moc a nedošlo právě k ucpání např. filtru. (Benzina je +;- poctivá + kdo je poctivý na VIF = dvojnásobné množství aditiva ve shodném množství nafty) Za mě lejt do dnešních aditivovaných naft aditivum je riziko, ale může se vyplatit. Také jsem to zkusil a rozdíl byl znát hned na cestě z práce, ale po vyjetí 1/2 nádrže přestal motor na pár minut táhnout, takže jsem celkem na vážkách, jestli se tam něco nepřicpalo a nebylo to jen takový "zdravý" varování, ať se na ty VIFY vykašlu a tankuju dál na Benzině efectu (crazy)
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
macikk
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 26 pro 2018, 09:45
Bydliště: Brno

Příspěvek od macikk »

Ladas píše:Jako prvni věc si nech udělat řetěz k vyřazovacímu hrideli pak jsou asi ko vstriky ale to je vzhledem ke km normalni
To zní dost katastrofálně... Máš s tím řetězem nějakou osobní zkušenost?
Ibiza 1.4 TDI 59 kw, 2007
Uživatelský avatar
macikk
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 26 pro 2018, 09:45
Bydliště: Brno

Příspěvek od macikk »

Jarda-k píše:Přesně, pokud má motor dobrou spotřebu, startuje za tepla/studena OK a jezdí jak má, je lepší do toho nesahat. Může to tak najet ještě spoustu kilometrů.

Co se týče toho řetězu vyvažováku, tak já jsem ho měnil ve 277 tkm a stav nebyl nijak kritickej. Jen ty plastový lišty byly opotřebený.
Otázka je samozřejmě jak moc jsou ty km poctivý....

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 18#1218818
Spotřeba dlouhodobá 4.8L podle palubáku, řekl bych že v reálu je to o pár deci víc, když jsem to počítal. Když jedu v klidu tak těch 90, tak to jde i pod 4L, pokud to trochu honím po dálnici tak to vyleze tak max k 6 L. Zkoumal jsem jak je to se spotřebou oleje, když jezdím normálně tak nic, když jsem to někdy hnal po dálnici třeba nad těch 150, což je na ten motor dost se mi zdá tak trošku. Za těch 8 tisíc jsem tam dolil tak 3 deci.
Na volnoběh to ukazuje 0.5L/h.
Za tepla starty úplně na drc, za studena je to trošku pomalejší (baterka je OK) ale pořád mi to přijde celkem v pohodě. mám video, když bylo asi -6° https://www.youtube.com/watch?v=djAewlIYYAQ
Jako rozhodně je to za studena hlučnější, ale pochopil jsem, že to tak asi u naftového tříválce je :D jinak žádný problémy nepociťuju.
Ibiza 1.4 TDI 59 kw, 2007
Uživatelský avatar
macikk
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 26 pro 2018, 09:45
Bydliště: Brno

Příspěvek od macikk »

Kendys_TDI píše:Biosložka zajišťuje lepší mazání nebo sem vedle?
Kamarád u rotačky tankoval jen a pouze bez-bio EU_Oil a potkalo ho všechno: turbo, čerpadlo, vstřiky. Netuším, zda lil nějaký ten Aditiv, ale osobně tomu moc nevěřím, bojím se aby to tam něco neucpalo. VšaK výrobci PHM také na zimu aditivují a tak aby tam toho nakonec nebylo až moc a nedošlo právě k ucpání např. filtru. (Benzina je +;- poctivá + kdo je poctivý na VIF = dvojnásobné množství aditiva ve shodném množství nafty) Za mě lejt do dnešních aditivovaných naft aditivum je riziko, ale může se vyplatit. Také jsem to zkusil a rozdíl byl znát hned na cestě z práce, ale po vyjetí 1/2 nádrže přestal motor na pár minut táhnout, takže jsem celkem na vážkách, jestli se tam něco nepřicpalo a nebylo to jen takový "zdravý" varování, ať se na ty VIFY vykašlu a tankuju dál na Benzině efectu (crazy)
Když už Benzina tak asi zkusím Vervu :)
Ibiza 1.4 TDI 59 kw, 2007
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Koukni ještě na synchronizaci klika - vačka. Je to čtvrtá skupina čtvrté pole jaká je tam hodnota. Patrně bude lehce do mínusu.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
macikk
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 26 pro 2018, 09:45
Bydliště: Brno

Příspěvek od macikk »

Jarda-k píše:Koukni ještě na synchronizaci klika - vačka. Je to čtvrtá skupina čtvrté pole jaká je tam hodnota. Patrně bude lehce do mínusu.
Na to jsem koukal asi měsíc zpátky. Bylo tam 0.6. Rozvody dělaný když jsem to koupil.
Ibiza 1.4 TDI 59 kw, 2007
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Upřímně ta efecta před tankováním smrděla stejně jak ten VIF, takže mi tak trochu došlo, má-li to význam to tam lejt. A trochu jsem nepostřehl téma: vše funguje, nic to nežere, odpaly má solidní odcpoda, tak o čem to tu bylo ? Vstřikovače a čerpadlo byly v určitých letech montovány tak šikovně, že neni už otázkou (zda-li), ale kdy se to rozletí 8) (LOL)
Vervu tam mají taky, ale tomu nevěřím__jejich benzín mi odrovnal V6sku Golfa s haldexem a -5% výkonu.
Co sem tankoval na OMW, to byl nezkrotný stroj, ale potom jsem se přestěhoval a v okolí jen jedna větší benzina a jejich Verva 100. Po pár týdnech: emise do dílny, po pár měsících sem měl co dělat předjet TDI 96kw a skončilo to různými druhy abnormálních zvuků a nežádoucími splodinami z výfuku. Takže proto jsem na "vervu" jako takovou zanevřel.
Auto skončilo první noc po prodeji uvařený někde v Kladně, když ten mladik tam měl víc otáček, jak buněk v mozku.
(offtopic)
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
macikk
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 26 pro 2018, 09:45
Bydliště: Brno

Příspěvek od macikk »

Kendys_TDI píše:Upřímně ta efecta před tankováním smrděla stejně jak ten VIF, takže mi tak trochu došlo, má-li to význam to tam lejt. A trochu jsem nepostřehl téma: vše funguje, nic to nežere, odpaly má solidní odcpoda, tak o čem to tu bylo ? Vstřikovače a čerpadlo byly v určitých letech montovány tak šikovně, že neni už otázkou (zda-li), ale kdy se to rozletí 8) (LOL)
Vervu tam mají taky, ale tomu nevěřím__jejich benzín mi odrovnal V6sku Golfa s haldexem a -5% výkonu.
Co sem tankoval na OMW, to byl nezkrotný stroj, ale potom jsem se přestěhoval a v okolí jen jedna větší benzina a jejich Verva 100. Po pár týdnech: emise do dílny, po pár měsících sem měl co dělat předjet TDI 96kw a skončilo to různými druhy abnormálních zvuků a nežádoucími splodinami z výfuku. Takže proto jsem na "vervu" jako takovou zanevřel.
Auto skončilo první noc po prodeji uvařený někde v Kladně, když ten mladik tam měl víc otáček, jak buněk v mozku.
(offtopic)
No ty hodnoty na vstřikách nebyly njak zázračný.. o to mi tu primárně šlo.. Jestli je ten studenej start v pohodě počkám, jestli mi tu na to někdo něco řekne
Ibiza 1.4 TDI 59 kw, 2007
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

macikk píše:
Jarda-k píše:Koukni ještě na synchronizaci klika - vačka. Je to čtvrtá skupina čtvrté pole jaká je tam hodnota. Patrně bude lehce do mínusu.
Na to jsem koukal asi měsíc zpátky. Bylo tam 0.6. Rozvody dělaný když jsem to koupil.
To je OK. Studenej start taky, trochu vlažnějš to točí, buď je horší baterka, nebo unavenej starter.

Neřešit a jezdit, tyhle motory vydrží poměrně dost, na služební fabii 1 1,4 TDI 55 kW mám 310 tkm a zatím šlape OK, do motoru se ještě nelezlo.
Zavčasu měnit olej, já ho měním po 12 tkm a při další výměně rozvodů, vyměnit ten pohon vyvažovací hřídele.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
macikk
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 26 pro 2018, 09:45
Bydliště: Brno

Příspěvek od macikk »

Jarda-k píše:
macikk píše:
Jarda-k píše:Koukni ještě na synchronizaci klika - vačka. Je to čtvrtá skupina čtvrté pole jaká je tam hodnota. Patrně bude lehce do mínusu.
Na to jsem koukal asi měsíc zpátky. Bylo tam 0.6. Rozvody dělaný když jsem to koupil.
To je OK. Studenej start taky, trochu vlažnějš to točí, buď je horší baterka, nebo unavenej starter.

Neřešit a jezdit, tyhle motory vydrží poměrně dost, na služební fabii 1 1,4 TDI 55 kW mám 310 tkm a zatím šlape OK, do motoru se ještě nelezlo.
Zavčasu měnit olej, já ho měním po 12 tkm a při další výměně rozvodů, vyměnit ten pohon vyvažovací hřídele.
Do příštích rozvodů mám ještě 80tis. km :D (pokud jsou po 90?). U svýho auta jsem si řekl, že tam jeden olej dýl jak 10tkm rozhodně nebude a hodlám to dodržovat. Jo.. ten studenej, to jsem konzultoval i s mechanikem a prej mi ten starter zkusí vyčistit až to někdy dovezu, že jemu to hodně pomohlo. K autu žádnou servisní historii nemám ale baterka je 2016, tak jsem si říkal, že tou by to být nemuselo.
Ibiza 1.4 TDI 59 kw, 2007
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

mozno by pomohlo iba nastaviť vahadla vstrekov, pozri skupinu 23
ja osobne davam raz za rok alebo dva vifko plechovku, odpojim hadice od filtru a nastartujem nato az kym neni minimum v plechovke
presiel som z hodnôt +-1 na +-0,3 týmto spôsobom

mam za sebou novu vacku hydra, pretesnenie vstrekov, dvojhomta a zmenu som nepostrehol po tomto

tie hodnoty - spinave sanie podla mna tiež má svoju váhu (nepriechodne)

start mam taky ten PDčkovy, niekedy treba v zime aj 3-4 otáčky (LOL)
spotreba teraz 6,8 leto menej cca 6,5
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

To je po baterce, pokud nemá prodlouženou záruku. Taky mi točila, taky jsem si říkal jak to není baterkou a světe div se: od výměny to chytá na poprvý a hned ať je -6° nebo + 12°. Předtím jsem měl šílený problémy se starty obecně a taky jsem žil v nějaké mylné představě, že baterkou to není když točí startér.
On musí nejdřív motor nažhavit, potom si nastaví ty svý střiky/podání paliva/předvstřiky, tím zbaští dost proudu (z nepříliš odolné staré baterie) a potom má ještě roztáčet těžkej diesel s odporem a kompresními tlaky vyššími, jak kdejaký 2.0 benzin.
Opravdu sem tomu neuvěřil zprvu, ale od bídného dlouhého startování - až k otočení na 1 drc, když není moc mráz, jó a mechanik zloděj už začal: starter, vstřikovače, čerpadlo, seřízení čerpadla, žhavičky, přetěsnění komplet vedení nafty, váha vzduchu...: "nooo to víš mladej, je to diesel, to neni jen tak! to je drahý všechno" :-D
Dobrej komediant, ptž. jediný co bylo na tom potřeba (svépomocně jak jinak) udělat bylo uložení převodovky a výměna auto-baterie. (rofl)
Takže bych se být tebou vykašlal na čističe a mazaly (taky sem měl ten startér venku a po vyčištění žádná změna = stačí občas ten jeho kontakt prostříknout čističem kontaktů a je klid) a investoval bych do nový auto-baterie.
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
macikk
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 26 pro 2018, 09:45
Bydliště: Brno

Příspěvek od macikk »

Kendys_TDI píše:To je po baterce, pokud nemá prodlouženou záruku. Taky mi točila, taky jsem si říkal jak to není baterkou a světe div se: od výměny to chytá na poprvý a hned ať je -6° nebo + 12°. Předtím jsem měl šílený problémy se starty obecně a taky jsem žil v nějaké mylné představě, že baterkou to není když točí startér.
On musí nejdřív motor nažhavit, potom si nastaví ty svý střiky/podání paliva/předvstřiky, tím zbaští dost proudu (z nepříliš odolné staré baterie) a potom má ještě roztáčet těžkej diesel s odporem a kompresními tlaky vyššími, jak kdejaký 2.0 benzin.
Opravdu sem tomu neuvěřil zprvu, ale od bídného dlouhého startování - až k otočení na 1 drc, když není moc mráz, jó a mechanik zloděj už začal: starter, vstřikovače, čerpadlo, seřízení čerpadla, žhavičky, přetěsnění komplet vedení nafty, váha vzduchu...: "nooo to víš mladej, je to diesel, to neni jen tak! to je drahý všechno" :-D
Dobrej komediant, ptž. jediný co bylo na tom potřeba (svépomocně jak jinak) udělat bylo uložení převodovky a výměna auto-baterie. (rofl)
Takže bych se být tebou vykašlal na čističe a mazaly (taky sem měl ten startér venku a po vyčištění žádná změna = stačí občas ten jeho kontakt prostříknout čističem kontaktů a je klid) a investoval bych do nový auto-baterie.
Přece jen jsem myslel, že baterka vydrží dýl jak 2 roky :D Ale je pravda, že to taky mohlo nějakej měsíc stát v bazaru a kdo ví co.. Každopádně ten mechanik je kámoš neřekne si skoro nic, až je mi to spíš blbý, takže nevidím důvod proč ten starter prvně nezkusit a pak baterku kdyžtak. Každopádně díky moc z rady.
Ibiza 1.4 TDI 59 kw, 2007
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“