sup 1.8 tsi 116 kW

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

sup 1.8 tsi 116 kW

Příspěvek od slovacek.milos »

známý motor madarské výroby vyznačující se časem spotřebou oleje litr na sto, problém byl ve výrobě odstraněn až po roce 2011

motor byl v jednom servisu kde řekli že je v háji doběhové čerpadlo na olej, že turbo když vypneš klíček má vysoké otáčky a než doběhne tak je tam čerpadlo které vhání olej do turba, toto nefunguje

to je fakt?? znáte někdo takové čerpadlo?
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Ne. Je tam pouze vodní přídavné el.čerpadlo. Olej. čerpadlo má ale dva stupně. Otazkou je, co tím básník v servisu chtěl říci...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dhfool píše:Ne. Je tam pouze vodní přídavné el.čerpadlo. Olej. čerpadlo má ale dva stupně. Otazkou je, co tím básník v servisu chtěl říci...
a co to je ty dva stupně olejového čerpadla to nevím cík moc


můj syn má tohoto supa, po ujetí 150.OOO se odvděčí tím že žere litr oleje na tisíc do roku 2011 dodávali motory madaři s pástním kroužkem který nemůže fungovat, vymaslet takovou kokot.... na to musíš mít vzdělání,

našel jsem mu opraváře který tento efekt umí odstranit protože jinak se odstraní tak že musíš dát nové písty i ojnice,
ale při diagnostice mu řekl že se musí i repasovat turbo které je ko protože ho zničilo to olejové přídavné kterí dodává olej když vypneš klíček a turbo pomalu padá z otáček, já ho ještě vyzpovídám,

život je o vzdělání šáhneš do vanose s valvetronikem a si bokem vídně ale vyřešit to musíš je to výzva ;) nebo bsi s uec a rec :roll:


děkuji za každou radu ;)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, takovejch info tady i jinde a nevíš ... Zeptej se Humla, řeš to jen výměnou pístů od KolbenSchmidt, je blbost dávat i nové ojnice kvůli 23mm palcům.
Jinak kolegovci z Brna se tím zabejvali a snad zabevaj stále, ale trvalo jim dost dlouho, než přišli na to, že místo pochybného soustružení pístů a vkládání nových ale stále problematických kroužků z pístů "DF" z VAG modifikace po 10/2011 pístů maj dávat v té samé ceně nové písty z motoru BZB, origo nebo od KolbenSchmidt ;) tady nebo tady

VAG to řešil v 2011 2x, poprvé od 1.6.2011, podruhé někdy od 10/2011, bohužel i tyhle upravy se umí ucpat, drenáže ve stíráku jsou jen vrtané, navíc palce 23mm ... Jde o motor CDAA 118kW, pro Rusko ve variantě CDAB 112kW, ale jsou další verze i v podélném provedení, napříč VW, Audi, Škoda i Seat ...

Koukni na štítek na rozvodech a písni datum, existuje i přehled čísel motoru, kdy proběhla modifikace.

1l na 1000km je špatně, povolené maximum je 0,5l na 1000km a i to je moc. Jak vypadaj svíčky, suché nebo od oleje, kolik úsad, jsou na všech válcích podobné nebo jsou tam viditelné rozdíly, třeba 2+3 horší než 1+4? Svíce se umí nepěkně utavit ...

Můj osobní názor, stíráky na hovno, ale vše stojí a padá s EGR funkcí pro omezení NOx ve spalinách benzínovýho přímovstřiku spalujícího chudou směs jako diesel, no a někdy tomu umí pěkně sekundovat kombinovaný odlučovač oleje/PCV na víku hlavy, kde stárnou materiály a neplní pak dobře zamýšlenou funkci ... Proto se taky díky vnitřnímu EGR tak zasíraj sací ventily

https://www.instagram.com/p/BqrLmShlt_o/
https://www.instagram.com/p/Bh8jtg9lRiB/
https://www.instagram.com/p/Bh6EkN1FdBB/
https://www.instagram.com/p/Bg5-ykzFVDJ/

https://www.drive2.ru/b/2783707/
https://www.drive2.ru/b/2786907/

http://vwts.ru/forum/index.php?s=94fc8b ... pic=192986

Jak to má léčit ten Tvůj opravář specialista, co nemění písty?
Buď si to zamotal Ty (no nebylo by to poprvé ... :) ) nebo jsi narazil na podvodníka ...
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Oeljová pumpa má dva stupně výkou. Regulované je to selenoidem a šoupatkem v pumpě.
cca 2bar do 3500ot. a cca 3.5bar nad 3500ot.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rayx píše:,

Jak to má léčit ten Tvůj opravář specialista, co nemění písty?[/b] Buď si to zamotal Ty (no nebylo by to poprvé ... :) ) nebo jsi narazil na podvodníka ...
jak se mladý probudí tak ho vyspovídám, já našel na netu borce v praze co problém stímto motorem odstraní za 30.OOO kč a má stím zkušenosti, mladý tam přijel a že jo a přitom mu zjistili že má špatné doběhové čerpadlo na olej a že je špatné i turbo to se musí zrepasovat a 85.OOO kč

turbo tlačí motor jede ok jen to prostě žere olej
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Dnes opravovat TSI a podobné skvosty je vlastně pro "konstruktéry-mechány" nesvázané moderní konstrukční školou made in koncern, kdy se zkouší co vydrží a co ne , což je bohužel pro soukromníky problém, protože majitelé budou přicházet a daší a další "reklamace"s nimi, protože ten zkurvený základ , proč se to děje..se nezmění.. Mají můj obdiv, dělat tenhle sráč a ještě EET, /pokud bude/to chce odvahu.. :(
nepropadat panice...
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Když by byly dostupné díly tak proč ne za dobrou cenu je to vlastně přirozený vyvoj
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Borec z Prahy, není náhodou z Chuchle, nebo Dobřichovic?

Nehledej zázraky, ale opravdu někoho, kdo zná a skutečně dělá tyhle 1.8/2.0 TSI EA888, a nebude mít problém říci, jaké díly používá. To, cos tu zatím o borcovi napsal mně osobně smrdí na dálku, viz ta báchorka o doběhovém čerpadle na olej, což je holý nesmysl ...
Osobně mám nemalou zkušenost, že jakýkoliv specialista, který se holedbá klidně 20 letou praxí a déle v automotive a pak Ti s klidnou tváří naprosto vážně začne tvrdit naprostý nesmysly, u mě okamžitě končí a dál s ním čas neztrácím ...

Základ je vědět datum výroby motoru a jeho kod, jak už jsem napsal. No a nic jiného než odstranění problému ucpané drenáže stíracích kroužků tomu nepomůže, před tím maximálně posoudit stav toho odlučovače na hlavě - nechá se změřit podtlak v motoru, má být cca 25mbar, motor na volnoběh musí při vytažení měrky začít haprovat díky neměřenému vzduchu, který mu takto skrz měrku dodáš. Ale špatný odlučovač podle mě neudělá spotřebu 1l oleje na 1000km, tam to budou hlavně ty stíráky ...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3459
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A jak tu píšete o pístech KS se kterýma není potřeba měnit ojky... Jsou i v plusovém rozměru? Dá se ten blok brousit? Čeká mne to po novém roce na Superbu asi. Ale najeto skoro 400,asi by to chtělo z gruntu. Zvažuju jestli se do toho pustit sám nebo to nechat někoho udělat.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rayx píše:H
Jak to má léčit ten Tvůj opravář specialista, co nemění písty?[/b] Buď si to zamotal Ty (no nebylo by to poprvé ... :) ) nebo jsi narazil na podvodníka ...
je to servis v praze, co jsem pochopil tak ti v autorizáku mění písty a musí ti vyměnit ojnice protože ty nové písty mají větší pístní čepy,
ten Můj specialista to řeší jiným způsobem na 30.000 kč, jak to nevím ani mě to nezajímá a jsou na něj super recenze,

zarazilo mě jen to čerpadlo táááákovou kokotinu jsem ještě neslyšel, mladého jsem znova vyzpovídal a tvrdí mi pořád dokola že je tam přídavné čerpadlo na olej které po vypnutí klíčku tlačí olej do turba, toto nefunguje a proto se musí turbo repasovat, mladů úplně blbý není přes prázniny co chodil na výšku dělal v u mě v servisu, dává třeba rozvody na feldě, nebo spojku, v podstatě k čemu jsem ho postavil udělal,


já dělám jen potkany, hlavy,

do motoru nelezu žádné kroužkování nic, zavezu pavlíčkovi do brna a on si poradí, ani na motorky výbrusy nic co mi honoval tak mu ruplo v kuli oničem
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

KolbenSchmidt je dělá ve dvou výbrusových rozměrech. Ovšem problematika výbrusu těhle motorů je zatím trochu neznámá, přestože Rus i Němcí už broušej. Jde o to, že to nemá vložky, no ale blok je litina, tak by neměl být problém ;) V Čechách zatím nevím, že by se výbrusem těhle motorů někdo zabýval ve větší míře, někdo dokonce tvrdí, že to není možné (Autoservis Jurečka Brno), jiná dílna z Prahy se s tím už poprala a snad brzy dá více info do pléna.
https://forum.octaviaclub.cz/index.php? ... nt=1721306

K tomuhle motoru je x SSP (SamoStudijních Programových sešitů od VAGu) v češtině jen jeden, ale kdo chce dneska dělat něco kolem aut, musí si poradit minimálně s němčinou nebo angličtinou, staří kmeti případně rusky :)

Tak abyste to nemuseli hledat, tady máte trochu opožděný dárek ;) Kdyby si někdo náhodou zaplatil přístup na erWin a zbyla mu chvilka času, měl bych moc velký zájem o origo pdf sešit SSP132 od Seatu, který mám zatím jen v překladu z FR verze, ale není to ono, origo EN nebo DE by byla lepší ;)

Kód: Vybrat vše

https://www.ulozto.cz/tam/_v10P34GJjbUt
No a tady jsou případně odkazy na erWin a dostupné SSP (no seznamy neukazují vše, VAG má bordel i tady ...)

https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/perfo ... ByTopic.do
https://erwin.seat.com/erwin/performArt ... ByTopic.do
https://erwin.volkswagen.de/erwin/perfo ... ByTopic.do

a Audi jako vždy musí být exotem
https://erwin.audi.com/erwin/performSearchArticle.do
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Na Pavlíčka bacha, na toho se odkazoval Jurečka, že mu soustruží písty na nové kruhy a navrch "repasuje hlavy", no výsledky na začátku nic moc ...

Mladý ať si přečte ta SSP, minimálně to český 401 z linku na ulozto, pak přestane opakovat opravdu kokotiny, kdo mu co nalil do hlavy o přídavném olejovém čerpadle na olej ...

Můžeš mi alespoň do SZ poslat odkaz na ten servis v Praze, abych věděl, kdo se nestydí ani trochu o sobě tvrdit, že je mechanik? Věnuju se informacím o EA888 motorech dost douho na to, aby mi takový specialista z Prahy unikl z hledáčku ;)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3459
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

No uvidím. Je to firemní a borca nebaví dolévat olej co týden. Najezdí hafo km, teď už to auto má přes 350 přitom snad 5 nebo 6 let. Jako je to výzva. My děláme spíš jen podvozky,brzdy, běžný servis a tak. Sem tam hlava nebo spojka... Teď jsem dělal pár motoru,jako výbrus nebo aspoň kroužky,celkem mne to baví a chtělo by to někam poposunout, takže je to výzva. Dřív se dělaly hodně motory,ale spíš stavební technika a náklaďáky, tam to byla těžká kovařina, bloky se nechaly brousit nebo se měnily vložky,i suché vložky jsme nechávali dělat, všechno fungovalo. Tady je v Otrokovicích brusírna na díry,zkusím se ho zeptat,třeba bude vědět,ale pokud jsou výbrusové písty běžně k dostání tak snad by tam problém být nemusel..
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tomáši, pokud je to na firmu, jistě nejsou finance tak našponované, takže bych se nebál, přestože to opravdu je výzva.

Dokážeš ještě dohledat datum výroby motoru a případně číslo motoru? Štítek na rozvodech je? Tipuji, že to bude už upravená verze po 6/2011 nebo dokonce 10/2011, tedy písty na 23mm čepech, který se prostě jen neucpou tak brzy, jako motorům z období 6/2009-5/2011, ale čeká je to o něco déle taky všechny ...

A přemýšlet rovnou o výbrusu, na to je času dost. Opět platí, mrknout na svíce, jak vypadaj (jak často je musíte měnit?), spočítat si, kolik oleje to tedy skutečně bere na 1000km. No a když se do toho pak ponoříš, pokud budou válce OK jak vizuálně, tak po přeměření, možná nebudeš muset výbrus vůbec řešit. Každopádně to bude chtít motor ven a na držák, sundat vrchní část olejové vany a tedy simering na klice na straně k převodovce nelze bez rozdělení motoru od převodovky ...

Jak jsem psal, KS dělá písty jak pro 21mm tak 23mm palce, pro 23mm nově dokonce se skládaným stírákem, obdoba VAGových pístů s koncovkou DL ;)

No a napoprvé to chce kouknout do DP, je tam pár chytáků ... Hlavu bych maximálně očistil, sedla ventilů snad budou OK i po takovým nájezdu a takovej spotřebě oleje. No kdyby ne, tak hlava má integrovaný ložiska pro obě hřídele (což bývá problém nejen kvůli následně nevhodně použitýmu silikonu pro těsnění víka na hlavě) stejně tak jako ložiska na obou vyvažovácích. U aut, co berou olej je prostě důležitý si olej hlídat podle měrky, kdo jezdí až do rozsvícení hladiny oleje pak spláče nad stavem všech ložisek v motoru, zvlášť těch integrovaných bez šál ...
A poslední snad dobrá rada na závěr, než se to rozebere, doporučuju si na tom odměřit tlak oleje, aby byla refence pro stav po znovusložení motoru. Dvoustupňový olejový čerpadlo, ostřikové trysky/ventily pod písty s nespecifikovaným tlakem od výrobce, integrovaný ložiska, a zpětný ventily na vršku, jeden v hlavě a druhý v držáku ložisek vačkových hřídelí, to vše umí s tlakem oleje pěkně zamávat, takže pokud to ohřáté nemaže na volnoběh podle předpisu alespoň 1,2bar, je třeba se na to po rozborce také zaměřit ;)

Kdo má čas, tady máte studijní videa nejen k CDAB (CDAA) motorům a jejich GO, na můj vkus velmi profesionálně provedených, přestože to je Rusko. Kéž by se toho dostalo všem zájemcům o GO i v ČR ...

https://www.youtube.com/user/suslikrus/videos

PS - tady je video, jak se chová dvoustupňový olejový čerpadlo v závislosti na otáčkách motoru, jde už o Gen3 motoru EA888, která má variátory na obou vačkových hřídelích a paradoxně ještě nižší tlak oleje, než je u Gen2, tedy např. ten kod motoru CDAA ...
https://www.youtube.com/watch?v=D6DMTcPX2L8

a tady je chování čerpadla u CDAB před a po zásahu, který vyřadil regulaci čerpadla na nízký výkon a to tedy zůstává ve stavu, kdy má dávat plný tlak oleje.
https://www.youtube.com/watch?v=iBwKTIw4xLg

opět, tyhle vyfikundace jsou jen kvůli snížení spotřeby a tedy emisí - snížíte zatížení motoru tím, že snížíte zatížení čerpadla a tím tlak mazání. To stejný jak s rekuperací a dobíjení /nedobíjení aku řízeným alternátorem, který necháváte řízeně nedobíjet ...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“