Stará auta - k zamyšlení

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Stará auta - k zamyšlení

Příspěvek od Vici »

Zmýšleli jste se nad tím, co bude v budoucnu se starýma autama - úloženkama?
Ledaskdo má schované zachovalé starší kusy (ne zas tak staré aby to byly veterány) , s tím, že má čas se jednou za půl roku projet.. a vona muje EU dejme tomu zakáže, ať už kvůli euro normě - nebo navalí nějakou daň, a nebo pak jednou zcela jistě kvůli tomu, že prostě už nic jiného než elektromobil, nejlépe automaticky řízený Bruselem nebude.. Pak to bude tak dobré leda na výstavku - která nebude nikoho zajímat a nebo na vyhození (nemalý peníz v prdeli) ... naplnit se to samozřejmě nemusí, ale směřuje to k tomu..
To samé pak i veterány... nějaký skopčák rozhodne, že to ven nesmí a hotovo...
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Tak veterány asi nezakážou, ale budou smět jezdit jen na na dané výstavy.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Re: Stará auta - k zamyšlení

Příspěvek od fekálek »

Vici píše:Zmýšleli jste se nad tím, co bude v budoucnu se starýma autama - úloženkama?
Ledaskdo má schované zachovalé starší kusy (ne zas tak staré aby to byly veterány) , s tím, že má čas se jednou za půl roku projet.. a vona muje EU dejme tomu zakáže, ať už kvůli euro normě - nebo navalí nějakou daň, a nebo pak jednou zcela jistě kvůli tomu, že prostě už nic jiného než elektromobil, nejlépe automaticky řízený Bruselem nebude.. Pak to bude tak dobré leda na výstavku - která nebude nikoho zajímat a nebo na vyhození (nemalý peníz v prdeli) ... naplnit se to samozřejmě nemusí, ale směřuje to k tomu..
To samé pak i veterány... nějaký skopčák rozhodne, že to ven nesmí a hotovo...
Máš pravdu Vici, jinak jsi to napsal správně, už zase tu rozhoduje skopčák, no je to škoda, už melou delší dobu o tý ekodani kterou budeš muset podle eurolimitu zaplatit každej rok, euro 0 třeba 10tis, to je hrůza, ale když to dáš na veterány tak přijdeš zase o ty origo papíry a spz a to je taky škoda. Je to prostě euroekoterorismus. :x
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Příspěvek od elkej »

Řeším něco podobného. Původní záměr pořízení nějakých starších povozů byl z nostalgie, postupem času se z toho stali potencionální veteráni. Ještě před nedávnem jsem si myslel, že si třeba prodejem za x let přilepšim třeba k důchodu. Při tom všem co se začíná dít kolem starších aut začínám mít ale pochybnosti. Pokládám si tedy otázku zda má význam ještě nechat či prodat.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Právě proto jsem to taky napsal.. mám krásného Silver Line Favorita, který stál balík, G4 Jubi 25, G4 VR6... a začínám mít obavy, stejně jako Ty.

Ekodaň na svoje tři spotřební Euro 3 auta asi budu platit - dokud vydrží pohromadě, až ji skopčák zavede, jistě se to zdaleka vyplatí, než kupovat nějaké novější a sypat pak do něj..

Já bych byl ekolog číslo 1, kdybych nevěděl, že dál na východ od Slovenska je všem ekologie u prdele... a že to co se děje s autama je jen snaha skopčáků prodat víc nových..
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Souhlasim s Vicim: verim, ze se vyplati platit tu dan nezli to vrazet do novych sracek s kalkulovanou zivostnosti. V cem vidim zasadni problem je dostupnost nahradnich dilu ... predzasobit se :?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Když jsem oponoval lidem, když se ušklíbali nad Trabanty,Š 1000Mb a pod. že to jednou budou veteráni, tak se smáli až se za břicha popadali. Dnes je to realita, už dávno třeba Wartburg 312 je dobrá investice, teď v GB dávají za MB 1000 horentní částky , protože to je už rarita..Vše co už není a v době, kdy lidé jsou otráveni neosobními auty dneška, vzrůstá poptávka po autech, která se ještě musí řídit..... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No když vidím jak si na bazoši cení Š105/120 tak sehnat třeba Golfa 5 vyjde kolikrát laciněji :)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

My sme mali kedysi staru volgu a isla potom.do srotu bol som maly chlapec a teraz lutujem,ale mam kamaratov z ukrajiny co sem.par peknych kuskov uz doviezli tak rozmyslam ci jednu taku nekupim .
BMW 330 ix
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Ta už ale nebude za hubičku, sem zase ukrajinci dovážeji jawy a moc dobře vědí co to prodat, takže nic :(
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5471
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Keď sme u tých starých aut kolko rokov je automobilka povinná zabezpečiť nahradne diely? je to nejak dane alebo je to individualne

Treba moj GIV bude mať za chvilu 20rokov može sa stať že pojdem do VW a už sa nebude dať nič objednať :(
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

15 let od ukončení sériové výroby dané platformy samozřejmě +/- , on to nikdo nevyměřuje na den
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Přesně tak, proto taky už na první roky a motory OI/GIV díly v ETKA odpadaj bez náhrady ... a ani aftermarket to pak nezachrání.
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Já osobně mám nejraději veterány a sám vlastním několik tzv. youngtimerů, se kterými jezdím na srazy a mám je pro radost. Jsou mezi nimi i kousky, kterých je dochovaných cca 10 - 20 a jeden po renovaci bude údajně jediný na světě (teď jsou prý dvě, ale jedno auto prošlo přestavbou a je snad v Holandsku). Nová auta mi vůbec nic neříkají, nechci je a nesplňují moje požadavky. I když s nimi najedu jen pár kilometrů ročně nebo vůbec nic, rádoby eko daně jsem zaplatil a beru to jako nutné zlo. Když už, tak rozumné by bylo spíš u těch uloženek platit podle ujetých kilometrů ročně a ne za to, že stojí doma, nekouří a nic z nich neteče. Na běžné ježdění mám pár bezpečných a čistějších aut s euro 3 a 4.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Rayx píše:Přesně tak, proto taky už na první roky a motory OI/GIV díly v ETKA odpadaj bez náhrady ... a ani aftermarket to pak nezachrání.
No teď sháním "slídy" do dveří na O1 a už se nedají nikde sehnat,a to jsem je před 2 lety normalne kupoval.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“