Ukazatel teploty VW T4 + ZAPOJENÍ SPÍNACÍ SKŘÍŇKY

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Ukazatel teploty VW T4 + ZAPOJENÍ SPÍNACÍ SKŘÍŇKY

Příspěvek od amg124 »

Poradí prosím někdo jak zjistit, jestli nefunguje čidlo teploty nebo budík?

Mám VW Transporter T4 1.9D rv. 1991 tzn. že žádná elektronika. Když jsem to před měsícem koupil, tak to mělo dost problémů, které jsem postupně odstranil, ale nevím si rady s ukazatelem teploty resp. jaký zvolit postup ke zjištění závady. Celá palubka funguje, palivoměr, hodiny, všechny kontrolky. Nešlo osvětlení palubky, žárovkama to nebylo a tak jsem tam dal ledky s tím, že elektriku jsem si vzal ze spínačky, tzn. že palubka svítí pořád, ale to si myslím na ten teploměr nemá vliv, jen to popisuji raději vše.

Poradí tedy prosím někdo jak zjistit jestli budík vůbec funguje? Nebo jak zjistit funkčnost čidla?
A ještě jedna přitroublá otázka. Sice už jsem pár motorů viděl, ale na tomhle nemůžu to čidlo najít.

Předem díky za každou radu a podnět co s tím.
Naposledy upravil(a) amg124 dne 08 led 2019, 16:56, celkem upraveno 1 x.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Oprava:
Tyhle budíky jsou pro zlost.
Vyndat budíky a u teploměru zkontrolovat žhavící drátky.Bývaj zkratovaný nebo přerušený.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Pepíček"]Oprava:
Tyhle budíky jsou pro zlost.
proseimtě má ta potvora rozvedenou elektruku v budíkách folíí ? je tam folie?
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Ha, rozeberu a kouknu :-( nó tyyyy voe, já to auto mám měsíc a ta palubka byla rozdělaná už snad 100x :-( no nic no, tak znovu
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

amg124 píše:Ha, rozeberu a kouknu :-( nó tyyyy voe, já to auto mám měsíc a ta palubka byla rozdělaná už snad 100x :-( no nic no, tak znovu
měl by to trošku oddělit palubka a přístrojovka prosimtě je tam folie rozvod drátů folíí?
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

slovacek.milos píše:
amg124 píše:Ha, rozeberu a kouknu :-( nó tyyyy voe, já to auto mám měsíc a ta palubka byla rozdělaná už snad 100x :-( no nic no, tak znovu
měl by to trošku oddělit palubka a přístrojovka prosimtě je tam folie rozvod drátů folíí?
Ómlouvám se ;) přístrojovou desku jsem ještě nerozebíral, takže nevím. Palubku pořád. Copak je za problém ve fólii?
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

slovacek.milos píše:
Pepíček píše:Oprava:
Tyhle budíky jsou pro zlost.
proseimtě má ta potvora rozvedenou elektruku v budíkách folíí ? je tam folie?
Vůbec si to už nepamatuju.Je to asi 6 let co jsem to dělal na svym autě.Vim jenom že tam byly vyzkratovaný dráty přímo u toho ukazatele.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8929
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Myslím ze je tam tistak už nepamatuju ale je to v T4 a toledu a vždy jsem z toho byl nasranej když jsem to opravoval.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

hansdob píše:Myslím ze je tam tistak už nepamatuju ale je to v T4 a toledu a vždy jsem z toho byl nasranej když jsem to opravoval.

už nevím co to bylo za VW ale byla tam folie a byly na ní zásahy :roll: spravils teploměr zas nešel palivoměr nebo blikala nějaká výstraha to bylo nekonečnéééééé až to jelo snad hodinu tak odešel stabilizátor napětí, (wallbash) (wallbash) pak zas kontakt folie konekektor dva dny jsem se stím ;)
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

slovacek.milos píše:
hansdob píše:Myslím ze je tam tistak už nepamatuju ale je to v T4 a toledu a vždy jsem z toho byl nasranej když jsem to opravoval.

už nevím co to bylo za VW ale byla tam folie a byly na ní zásahy :roll: spravils teploměr zas nešel palivoměr nebo blikala nějaká výstraha to bylo nekonečnéééééé až to jelo snad hodinu tak odešel stabilizátor napětí, (wallbash) (wallbash) pak zas kontakt folie konekektor dva dny jsem se stím ;)
No, neděláš mi radost :P
Tak se zeptám jinak. Protože mi na těch budikach nejdou seřídit ani hodiny, prostě tam nikde není žádný kolíček, který by to umožňoval, tak stejně přemýšlím do budoucna o výměně. Prý by tam měli jít budíky i z Passata B3 a B4. Asi bych chtěl s otáčkoměrem. A tak má otázka zní, za kolik se tak dají sehnat a jestli se vůbec dají sehnat. A v případě, že by ta výměna měla pro mě smysl, jak se ujistím, že tady mi skutečně nejde budík teploměru, tedy má původní otázka, lze nějak spolehlivě zjistit jestli je funkční čidlo?
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud ti nejdou seřídit hodiny tak si ten kolík nějak dodělej, já ho třeba dodělal z tyčinky se kterou svařuji plasty, čidlo teploty do najdeš u hlavy jak leze ta tlustá hadice nahoru ke chladiči, jeho funkce se měří ohmetrem hodnoty ale nevím nebo vem drátek a ten konektor propoj, propojením konektoru by ti měl budík ukázat max teplotu, pokud neukáže tak jak ti radí nahoře rozdělat přístrojovku a propípat problém, pokud si nijak neporadíš tak místo teplotnéího čidla de dát spínací čidlo které tu v případě přehřátí motoru rožne kontrolku
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

U těhle budíků je na seřizování hodin takový mikro čudlíček který je zároveň s krycím plexisklem.Je ve spodní části ciferníku.Nic z budíků nečumí.Třeba si to jen přehlídnul nebo tam fakt neni a je urvanej.Ten čudl se jen mačká a nekroutí se s nim jako obvykle.

Pokud máš origo altík tak ti otáčkoměr půjde dodělat.Signál je ze svorky W na altíku.Pokud je tam nabastlenej jinej a kabel visí nezapojenej, tak máš smolíka.Leda osadit altík se svorkou W.Tak to nejdřív zkoukni.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

slovacek.milos píše:pokud ti nejdou seřídit hodiny tak si ten kolík nějak dodělej, já ho třeba dodělal z tyčinky se kterou svařuji plasty, čidlo teploty do najdeš u hlavy jak leze ta tlustá hadice nahoru ke chladiči, jeho funkce se měří ohmetrem hodnoty ale nevím nebo vem drátek a ten konektor propoj, propojením konektoru by ti měl budík ukázat max teplotu, pokud neukáže tak jak ti radí nahoře rozdělat přístrojovku a propípat problém, pokud si nijak neporadíš tak místo teplotnéího čidla de dát spínací čidlo které tu v případě přehřátí motoru rožne kontrolku

Takže po tvém návodu jsem konečně našel to čidlo. V T4 je docela blbě vidět, takže ač jsem ho tam hledal pořád jsem neviděl, až teď. No a jelikož je tam blbě vidět, tak je tam ještě horší přístup. Ale zkusím to jak jsi psal propojit a pak uvidím dál co s tím.

Dám vědět, zatím díky za rady
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Pepíček píše:U těhle budíků je na seřizování hodin takový mikro čudlíček který je zároveň s krycím plexisklem.Je ve spodní části ciferníku.Nic z budíků nečumí.Třeba si to jen přehlídnul nebo tam fakt neni a je urvanej.Ten čudl se jen mačká a nekroutí se s nim jako obvykle.

Pokud máš origo altík tak ti otáčkoměr půjde dodělat.Signál je ze svorky W na altíku.Pokud je tam nabastlenej jinej a kabel visí nezapojenej, tak máš smolíka.Leda osadit altík se svorkou W.Tak to nejdřív zkoukni.
Na ten čudlíček se podívám a když to nepůjde, tak to zkusím vyřešit jak psal "miloš".
Altík je tam origo, půl roku po repasu, alespoň podle info od chlapa co jsem to kupoval a i podle faktury, kterou jsem dostal, ale stopro to nevím. Zatím nemám ani ty budíky s otáčkoměrem, takže zatím je času dost.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Takže pánové, "Pepíček" a "slovacek.milos", zasloužím si doufám pochvalu před nastoupenou jednotkou :D neboť za prvé jsem našel ten ulomený kolíček na hodiny, takže za pomoci špičatého šroubováku jsem je už seřídil a za druhé a to je hlavní, jsem před chvílí přišel na to, že na T4 je chladič vyklápěcí a zastamdací, aby byl lepší přístup k různým bazmekům a udělátkům na motoru, tzn, že už se můžu hrdinsky vrhnout na to čidlo :D
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“