Dostupnost nových VW dílů
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dostupnost nových VW dílů
Už mě vytáčí dostupnost nových dílů na VW a Škoda. V práci rozbili Yetinu o prase, což je myslím dost běžná situace na dost běžném autě. Díly na předek byly dostupné, ale na ostřikovač světla se čekalo 5 měsíců! Minulý měsíc se řešila reklamace na ani ne ročním autě (20 tis. km), kde odešla baterie. Údajně nebyla nikde na skladě a čekalo se skoro dva týdny. Takže buď opravdu nebyla, nebo se snaží přikrýt jiný vážnější problém (např. start-stop nebo dobíjení). Teď na jiném další reklamace na záruku - u VW T6 teklo vysokotlaké čerpadlo a odpálil se alternátor. Druhý týden a díly nejsou. Je tohle normální? Hlavně že je vyrobených x tisíc aut někde na opuštěných letištích a jen tam hnijou. Mohl bych pokračovat dál, ale nemám už na to nervy. A to podotýkám, že jsou to sanitky, takže i případné náhradní auto je nám na nic. Také čekáte dlouho na díly, které jsou jen v originálu?
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Nechápu, sice náhradní díly stojí až za těmi pro linky, ale i ty si automobilky dost hlídaly a pro typy v serii nebo krátce po EOP tvrdě vyžadovaly dodací termíny.
Buď je to problém plánování/logistiky v rámci VAGu, že si dovolí jít na centrálním skladě na 0 (Škodovka myslím v M.B. VW všichni víme že je Baunatal), nebo VAG přestává platit dodavatelům a ti tedy můžou následně zlobit s termíny.
Není to ale jen problém u konkrétního konečnýho dealera? Čekat 5 měsíců je nepředstavitelný, třebaže jen ostřik světel ... Ono VAG si v případě problémů umí sehnat díl z alternativního trhu, když má homologaci, i pro linku maj některý díly sichrovaný u alternativního dodavatele.
Buď je to problém plánování/logistiky v rámci VAGu, že si dovolí jít na centrálním skladě na 0 (Škodovka myslím v M.B. VW všichni víme že je Baunatal), nebo VAG přestává platit dodavatelům a ti tedy můžou následně zlobit s termíny.
Není to ale jen problém u konkrétního konečnýho dealera? Čekat 5 měsíců je nepředstavitelný, třebaže jen ostřik světel ... Ono VAG si v případě problémů umí sehnat díl z alternativního trhu, když má homologaci, i pro linku maj některý díly sichrovaný u alternativního dodavatele.