O1 TDi utahovací moment poloosy spěchá!!!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4321
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

O1 TDi utahovací moment poloosy spěchá!!!

Příspěvek od OťasTDi »

Musím to teď udělat....utahuje se to na bejka?

Nebo je na to moment + stupně?

Jak to děláte?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Pitlik
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 25 čer 2014, 18:29

Příspěvek od Pitlik »

50Nm+60
O1 Combi ASV, 0.26 dlc, 11mm, 1749VB, FMIC, rezonator (predau som to het v serii)
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4321
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

50 Nm ta velká???? u kola?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Pitlik
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 25 čer 2014, 18:29

Příspěvek od Pitlik »

ano u kola, najskor by sa malo 250Nm potom povolit o otacku a dotiahnut 50Nm+60 bez toho aby bolo koleso zatazene

tie na prevodovke s citom :-D
O1 Combi ASV, 0.26 dlc, 11mm, 1749VB, FMIC, rezonator (predau som to het v serii)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Myslíš maticu náboja alebo šróby na vnútornom kĺbe? Ak maticu tak tú dávam na krv s metrovou trubkou, šróby silno ale s citom cca alebo podľa DP na moment 70 Nm (ale hlavne použiť origo šróby).
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4321
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

na náboji tu u kola.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

oficiální postup
-utáhnout 225 Nm
-povolit 180 stupňu
-otočit nábojem minimálně 90 stupňu
-utáhnout 50 Nm
-dále pootočit o 60 stupňu
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Marek001 píše:Myslíš maticu náboja alebo šróby na vnútornom kĺbe? Ak maticu tak tú dávam na krv s metrovou trubkou, šróby silno ale s citom cca alebo podľa DP na moment 70 Nm (ale hlavne použiť origo šróby).
Jestli je to opravdu na krev, tak je to zbytečně moc. A když utahuješ dodávku ,tak máš 2 metrovou trubku na krev?
nepropadat panice...
vynecht
Přispěvovatel
Příspěvky: 482
Registrován: 20 led 2008, 14:57
Bydliště: Turnov

O1 TDi utahovací moment

Příspěvek od vynecht »

Zatíží-li se ložiska kol vlastní hmotností vozidla,
U dojde k jejich poškození. Životnost ložisek by se
tím snížila.
-Sešlápnout brzdový pedál (nutná přítomnost
druhého mechanika).
-Utáhnout novou dvanáctihrannou matici
250 Nm a povolit o jednu otáčku.
-Dotáhnout dvanáctihrannou matici.
Utahovací moment:
Pro vozidla se 17-ti palcovými koly:
50 Nm a dále pootočit o 60st
Pro ostatní vozidla:
50 Nm a dále pootočit o 45st
Montáž, úpravy a repase nezávislého topení Eberspächer, Webasto (předělání příhřevů spouštění na dálkové ovládání nebo mobil)

Sharan 215/460, Octavia 190/460

Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

jericho-3 píše:
Marek001 píše:Myslíš maticu náboja alebo šróby na vnútornom kĺbe? Ak maticu tak tú dávam na krv s metrovou trubkou, šróby silno ale s citom cca alebo podľa DP na moment 70 Nm (ale hlavne použiť origo šróby).
Jestli je to opravdu na krev, tak je to zbytečně moc. A když utahuješ dodávku ,tak máš 2 metrovou trubku na krev?
Tak na krv no... aj to sa dá s citom keď to robíš celý život :)
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4321
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Dal jsem novou matici. Sice né origo, ale nějakou druhovýrobní, ale novou...no a trhákem na bejka (ale né jak magor) a snad to bude dobrý...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Marek 001- v tomhle máš pravdu, mám ověřeno, že když člověk určitou dobu vykonává určitou práci/úkon/tak má cit pro správné utažení a je to o.k. Jen ten výraz mne zarazil , na krev znamená, že bereš tolik, že je zde možnost, že ti z žil vystříkne krev, prostě víc to nejde...A metrová trubka na tohle ložisko a ještě k tomu na krev,se mi zdá dost.. :)
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Tiež čumim na ten postup zatahovania nabojovej matice (ved taky bulletin neni na šroby hlavy valcou :D )...vždy to zoberem razovym utahovakom a na zemi ešte omaknem metrovou rurou...nikdy žiadny problemmm a to O1/G4 leoni 1M stlale dokola sa robiaaa :D
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Tak ono je to celkem jasné a ve výsledku v pohodě... Nejdříve to dorveš na 250Nm, pak povolíš a utáhneš na 50Nm + 45/60°... Jen tak, zkusil to někdo poté povolit momenťákem, kolik tam těch +45/60° k těm 50Nm udělá? :D
Tudíž žádný stres...
GIV Variant TDi ???kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nelze popřít, že když se ložisko přetáhne a vnitřní kroužky ložiska na sebe dosednou , je důležité jak. Pokud se to přežene , je tam větší pnutí a ložisku to nesvědčí..To, že zákazník odjede a vlastně už se neobjeví, je pravda a pokud ano, lze se vymluvit, že někde kolem narazil na obrubník, nebo už utekla tak velká doba, že popřípadě vadné nalisování ložiska nebo jeho utažení je amnestováno..Já mám zato, že se dodržovat technologická kázeň prostě má..Já to ručne dotáhnu tak , že cítím že náboj a vše sedlo, a pak to dotáhnu ručně, ale žádná krev, mám páku tak 80cm.. A tam kde nevím, použiju moment. Protože jsem si už dávno všiml , že u vozu, kde ještě nikdo nepracoval, matka na krev utažená není, ale je většinou zalepená a vytočit ji, lze často pouze jen vzduch. pistolí..Proč by to někdo lepil, když je to utažené na krev? A přiznám se, že mechány, kteří nedají z ruky vzduch. pistoli a utahují tím vše, bych často nakopal.Povolit třeba kolo po takových expertech je na páku právě tu metrovou a na krev, že se oříšek roztrhne..Ale je to samozřejmě jen můj názor.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“