O1 TDi utahovací moment poloosy spěchá!!!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
O1 TDi utahovací moment poloosy spěchá!!!
Musím to teď udělat....utahuje se to na bejka?
Nebo je na to moment + stupně?
Jak to děláte?
Nebo je na to moment + stupně?
Jak to děláte?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Jestli je to opravdu na krev, tak je to zbytečně moc. A když utahuješ dodávku ,tak máš 2 metrovou trubku na krev?Marek001 píše:Myslíš maticu náboja alebo šróby na vnútornom kĺbe? Ak maticu tak tú dávam na krv s metrovou trubkou, šróby silno ale s citom cca alebo podľa DP na moment 70 Nm (ale hlavne použiť origo šróby).
nepropadat panice...
O1 TDi utahovací moment
Zatíží-li se ložiska kol vlastní hmotností vozidla,
U dojde k jejich poškození. Životnost ložisek by se
tím snížila.
-Sešlápnout brzdový pedál (nutná přítomnost
druhého mechanika).
-Utáhnout novou dvanáctihrannou matici
250 Nm a povolit o jednu otáčku.
-Dotáhnout dvanáctihrannou matici.
Utahovací moment:
Pro vozidla se 17-ti palcovými koly:
50 Nm a dále pootočit o 60st
Pro ostatní vozidla:
50 Nm a dále pootočit o 45st
U dojde k jejich poškození. Životnost ložisek by se
tím snížila.
-Sešlápnout brzdový pedál (nutná přítomnost
druhého mechanika).
-Utáhnout novou dvanáctihrannou matici
250 Nm a povolit o jednu otáčku.
-Dotáhnout dvanáctihrannou matici.
Utahovací moment:
Pro vozidla se 17-ti palcovými koly:
50 Nm a dále pootočit o 60st
Pro ostatní vozidla:
50 Nm a dále pootočit o 45st
Montáž, úpravy a repase nezávislého topení Eberspächer, Webasto (předělání příhřevů spouštění na dálkové ovládání nebo mobil)
Sharan 215/460, Octavia 190/460
Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
Sharan 215/460, Octavia 190/460
Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
Tak na krv no... aj to sa dá s citom keď to robíš celý životjericho-3 píše:Jestli je to opravdu na krev, tak je to zbytečně moc. A když utahuješ dodávku ,tak máš 2 metrovou trubku na krev?Marek001 píše:Myslíš maticu náboja alebo šróby na vnútornom kĺbe? Ak maticu tak tú dávam na krv s metrovou trubkou, šróby silno ale s citom cca alebo podľa DP na moment 70 Nm (ale hlavne použiť origo šróby).
Marek 001- v tomhle máš pravdu, mám ověřeno, že když člověk určitou dobu vykonává určitou práci/úkon/tak má cit pro správné utažení a je to o.k. Jen ten výraz mne zarazil , na krev znamená, že bereš tolik, že je zde možnost, že ti z žil vystříkne krev, prostě víc to nejde...A metrová trubka na tohle ložisko a ještě k tomu na krev,se mi zdá dost..
nepropadat panice...
Nelze popřít, že když se ložisko přetáhne a vnitřní kroužky ložiska na sebe dosednou , je důležité jak. Pokud se to přežene , je tam větší pnutí a ložisku to nesvědčí..To, že zákazník odjede a vlastně už se neobjeví, je pravda a pokud ano, lze se vymluvit, že někde kolem narazil na obrubník, nebo už utekla tak velká doba, že popřípadě vadné nalisování ložiska nebo jeho utažení je amnestováno..Já mám zato, že se dodržovat technologická kázeň prostě má..Já to ručne dotáhnu tak , že cítím že náboj a vše sedlo, a pak to dotáhnu ručně, ale žádná krev, mám páku tak 80cm.. A tam kde nevím, použiju moment. Protože jsem si už dávno všiml , že u vozu, kde ještě nikdo nepracoval, matka na krev utažená není, ale je většinou zalepená a vytočit ji, lze často pouze jen vzduch. pistolí..Proč by to někdo lepil, když je to utažené na krev? A přiznám se, že mechány, kteří nedají z ruky vzduch. pistoli a utahují tím vše, bych často nakopal.Povolit třeba kolo po takových expertech je na páku právě tu metrovou a na krev, že se oříšek roztrhne..Ale je to samozřejmě jen můj názor..
nepropadat panice...