PD tlakuje do vody

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

PD tlakuje do vody

Příspěvek od dury2 »

Ahoj. chtěl bych slyšet názor. PDčku AVF na passatu mi při zátěži vyhazuje vodu z expanzky tím přepadovým ventilem ve víčku. Děje se tak jenom při velké zítěži, při normální jízdě ne. Test uniku výfukových splodin do chladící kapaliny byl negativní, víčko jsem dal nové. Pro úplnost dodávám že před 3 roky (cca 50 tis km) se dělalo nové těsnění pod hlavou+srovnání hlavy, jelikož to tehdá vařilo. Po této opravě tři roky klid až teď. Na víčku oleje emulze není, olej je v pohodě, ve vodě také nejsou stopy oleje, voda neperlí ani nebublinkuje auto nevaří.

Podle mě těsnění nebo hlava, problém je v tom, že když se dělala hlava naposled, tak už tam bylo těsnění pod hlavu se třemi dírami, takže už asi není kde brát. Navíc se bojím, že když ji nechám srovnat a otlakovat, tak se bude tvářit že je v pohodě, protože při běžné jízdě se to neprojeví.

Díky
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Zkontroloval bych odvzdušnění motoru do expanzky, jestli není někde přicpané.

Co se týče těsnění, jeho tloušťka se určuje podle přesahu pístu, o hodnotu o kolik se ubere hlava se pak zapustí ventily.
Brahos
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 05 led 2010, 18:35
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Brahos »

Moje osobni zkusenost je takova,ze jestli je tam tesne i ELRING,tak je na sto procent po nem.Uz jsem to nekolikrat resl,ze po dvou az trech letech schnilo.Montuji uz jen Reinz a nikdy jesm pak problem neresil.Jinak jeste bych kouknul na vodni pumpu,jestli neupadla vrtulka.No a kdyz jste delali ten test pritomnosti tech splodin,tak to v ten okamzik zrovna tlakovalo?Pokud ne,tak je jasny ze vam to nic neukazalo.Musi se to zmerit hned jak se zacne voda nafukovat.Jinak ty zplodiny rychle vyprchaji.Ja to vetsinou delam tak ze se vozim s vozem do kopce v zatezi tak dlouho nez to udela,pak hned zastavim u krajnice a testuji.
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

jak není kde brát těsnění, to není felicie! tlouštka těsnění se nemění
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

hlavně zaškrabat blok jinak je to práce přesně na dva roky...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tom.s píše:jak není kde brát těsnění, to není felicie! tlouštka těsnění se nemění
Ale na výběr jsou tuším tři tloušťky.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jsou. Ale tloušťka těsnění se určuje podle přesahu pístu v HU přes blok motoru. Hlava a její ubrání s tím nemá nic společného.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Těsnění bylo reinz. Nemáš nějaké hodnoty kolik abych mohl změřit ten přesah a určit tloušťku těsnění?
Jak zaškrábat blok?
Ten test jsem měřil při ohřátém, ale máš pravdu zrovna to netlakovalo.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
auto-point
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 06 kvě 2010, 17:09

Příspěvek od auto-point »

Jaká metoda testu přítomnosti výfuk. splodin v ve vodě byla použita víš?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jestli to tlakuje po krátké době co se delala hlava, může být prasklej blok, nejčstěji to praskne u toho prostředního šroubu a straně turba a pak se to tam zvedá a to těsnění to samozřejmě neudrží
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tady co to mají kluci vedle v dílně tak tvrdí že to už musí být ta díra velká aby to šlo u tdi tím poznat. Pokud to tlakuje hlavně když tomu dáš čočku nepoznáš nic. Blok se zaškrabává aby se srovnal. Myslím že bude křivý. Vždycky je křivý a je to jen o náhodě jestli to vydrží nebo ne když se nesrovná. Přesahy a podle toho těsnění jsou napsané v dílenské příručce. Když budeš hledat na netu tak najdeš. To samo i to zaškrabání bloku.
Jako nechci se tě dotknout, ale pokud takové základní věci neznáš,neměl by ses do toho asi ani pouštět. Dodržet rovnost bloku a hlavy nás učili už v prvním ročníku.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Nejsem vyučený automechanik. Před třemi roky jsem blok očistil a hlavu nechal na fréze srovnat a otlakovat.
Toho prasklého bloku se bojím. Asi seženu jinou hlavu, nechám si ji připravit a pak tu moji sundám a budu doufat, že nebudu muset shánět jiný blok. Nemáš nějakou metodu, jak zjistit prasklý blok? Co když to nepůjde vidět ani po sundání hlavy?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Brahos
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 05 led 2010, 18:35
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Brahos »

Ten testr je vyborna vec,kdyz se pouziva tak jak je potreba.Najde i to kdyz to tlakuje jen kdyz tomu das treba do kopce a pritom se to nafoukne.Pouzivam ho uz hodne dlouho.A jen tak cvicne si menit treba termostaty jako se to delalo drive,kdyz dnes termostat na Tuarega stoji kolem sedmy tisic.Tak timhle se to opravdu vyborne vse eliminuje.Techto hlav jsem mel sundanych uz opravdu hodne a nikdy jsem nemusel resit vymnenu,pokud nebyla ohla teplem natolik ze by se netocila vacka.Vzdy se srovnala nahazeli se ventily,udelalo se vyvloskovani pro vstrikovace,dost casto byva vymackano,nove tesneni a srouby a byl klid.Jen jednou jsem resil blok jak vyse popisuji,ale bylo to pouhym okem vydet.Jeste nez to rozdelas,tak vyzkousej jestli jsou tak nejak vsechny srouby stejne dotazeny.Tak by mozna slo poznat ze se neci u toho zavitu neco deje.No a pokud chces mit jistotu,vyndej motor celej a nech blok take srovnat....
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

chemický test na pritomnost spalin vo vode nie je drahy..dnes to kupis hocikde.... tak šup ;)

bloky často nerovnáme...nik to nechce platit :( ale súhlas...malo by sa.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Nerovná to skoro nikdo,ale kolem šroubů je to vždycky o něco vyšší. A když je ještě někde nějaký zápal po fouklém těsnění tak to tam potom povolí znovu. A netrvá to pak ani dlouho.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“