Mazda 626 potkan
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Mazda 626 potkan
Má mi přijet Mazda 626, 1998 motor 2,0 turbo DI 74 kW RF4F s přetrženým rozvoďákem.
Co mě tak pravděpodobně orientačně čeká? Koukal jsem, že jsou ventily ovládaný přes vahadla, který nabízení třeba v Elitu.
Je šance, že by to odsraly jen ty vahadla a samotný ventily by to přežily?
Co mě tak pravděpodobně orientačně čeká? Koukal jsem, že jsou ventily ovládaný přes vahadla, který nabízení třeba v Elitu.
Je šance, že by to odsraly jen ty vahadla a samotný ventily by to přežily?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
josef9: odkaz mi nejde otevřít, ale tady to vypadá, že se to jen dá na značky, takže by to neměl být problém.
Jinak už jsem to otevřel, z osmi vahadel je jich pět zlomených.
Zajímavý, ale je, že po demontáži všech vahadel jdou všechny ventily v pohodě zmáčknout a hned se vrátí zpět.
Udělal jsem tedy pokus: demontoval jsem žhavičky a vždy jsem tam nechal jen jednu a testoval jsem jestli ten konkrétní válec bude mít kompresní tlak.
Píst jsem nechal chvíli v DU aby se vyrovnaly tlaky a pak jsem ráčnou točil kompresní půlotáčku. Je to zajímavý, ale všechny válce jsou těsný.
Odpor při stlačování byl u všech válců velký a stejný. Je možný, že by to ventily přežily bez úhony? Ty vahadla jsou hliníkový, asi moc nepotřebují, aby uletěly.
Skoro mě láká tam dát nový vahadla, nastavit vůli ventilů, nahodit rozvody a dát mu šanci.....
Jinak už jsem to otevřel, z osmi vahadel je jich pět zlomených.
Zajímavý, ale je, že po demontáži všech vahadel jdou všechny ventily v pohodě zmáčknout a hned se vrátí zpět.
Udělal jsem tedy pokus: demontoval jsem žhavičky a vždy jsem tam nechal jen jednu a testoval jsem jestli ten konkrétní válec bude mít kompresní tlak.
Píst jsem nechal chvíli v DU aby se vyrovnaly tlaky a pak jsem ráčnou točil kompresní půlotáčku. Je to zajímavý, ale všechny válce jsou těsný.
Odpor při stlačování byl u všech válců velký a stejný. Je možný, že by to ventily přežily bez úhony? Ty vahadla jsou hliníkový, asi moc nepotřebují, aby uletěly.
Skoro mě láká tam dát nový vahadla, nastavit vůli ventilů, nahodit rozvody a dát mu šanci.....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jozef9: odkaz už funguje, díky.
A píší tam zajímavou věc:
Poškození motoru
UPOZORNENÍ: Ačkoliv při přetržení řemene dojde za normálních okolností k poškození
motoru, doporučuje se před demontáží hlavy válců provést kontrolu kompresních tlaků.
Takže i výrobce připouští, že ventily to můžou zvládnout. Zkusím to tedy poskládat a uvidí se...
Ono tomu nahrává i to, že vahadla mají např. v Elitu běžně skladem, ale ventily ne.
A píší tam zajímavou věc:
Poškození motoru
UPOZORNENÍ: Ačkoliv při přetržení řemene dojde za normálních okolností k poškození
motoru, doporučuje se před demontáží hlavy válců provést kontrolu kompresních tlaků.
Takže i výrobce připouští, že ventily to můžou zvládnout. Zkusím to tedy poskládat a uvidí se...
Ono tomu nahrává i to, že vahadla mají např. v Elitu běžně skladem, ale ventily ne.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002