Mazda 626 potkan

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Mazda 626 potkan

Příspěvek od Jarda-k »

Má mi přijet Mazda 626, 1998 motor 2,0 turbo DI 74 kW RF4F s přetrženým rozvoďákem.
Co mě tak pravděpodobně orientačně čeká? Koukal jsem, že jsou ventily ovládaný přes vahadla, který nabízení třeba v Elitu.
Je šance, že by to odsraly jen ty vahadla a samotný ventily by to přežily?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8915
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Dělal jsem dvě. Vždy ventily ohnuté. Ale vždy se vyplatí to zkusit juknout pod víko navodit řemen.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

No tohle ruplo normálně za jízdy, takže škody tam patrně nějaký budou. Ale prej žádnej rachot, jen to přestalo jet..... :)
Náhodou nemáš nějaký schéma jak se nastavují rozvody?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

josef9: odkaz mi nejde otevřít, ale tady to vypadá, že se to jen dá na značky, takže by to neměl být problém.

Jinak už jsem to otevřel, z osmi vahadel je jich pět zlomených.
Zajímavý, ale je, že po demontáži všech vahadel jdou všechny ventily v pohodě zmáčknout a hned se vrátí zpět.
Udělal jsem tedy pokus: demontoval jsem žhavičky a vždy jsem tam nechal jen jednu a testoval jsem jestli ten konkrétní válec bude mít kompresní tlak.
Píst jsem nechal chvíli v DU aby se vyrovnaly tlaky a pak jsem ráčnou točil kompresní půlotáčku. Je to zajímavý, ale všechny válce jsou těsný.
Odpor při stlačování byl u všech válců velký a stejný. Je možný, že by to ventily přežily bez úhony? Ty vahadla jsou hliníkový, asi moc nepotřebují, aby uletěly.
Skoro mě láká tam dát nový vahadla, nastavit vůli ventilů, nahodit rozvody a dát mu šanci.....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Vždy bývaly montovány u některých firem tzv. bezpečnostní vahadla, kde je zeslabené místo, které praskne, pokud se píst potká s ventilem.Tohle bude tento případ, takže to nerozebírej, namontuj nová vahadla a jede se dál../Mazda není blbá, což je všeobecně známo/ :)
nepropadat panice...
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Ak to ešte potrebuješ, vyskúšaj toto.

https://uloz.to/!lSSIUjcxnCNk/mazda-626-pdf
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

jozef9: odkaz už funguje, díky.

A píší tam zajímavou věc:

Poškození motoru
UPOZORNENÍ: Ačkoliv při přetržení řemene dojde za normálních okolností k poškození
motoru, doporučuje se před demontáží hlavy válců provést kontrolu kompresních tlaků.

Takže i výrobce připouští, že ventily to můžou zvládnout. Zkusím to tedy poskládat a uvidí se...

Ono tomu nahrává i to, že vahadla mají např. v Elitu běžně skladem, ale ventily ne.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Takže Mazda už zase jezdí.
Odsraly to jen ty vahadla, ventily jsou OK. Dneska start v - 6°C na otočení a bez kouře a zápachu, takže tlaky budou OK.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Mazda“