problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

trefa ☺
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@hansdob: Souhlas, hezky napsano. Jeste jsme nevylezli na strom a uz vime, ze budeme litat na Mars.

Jinak se budu opakovat: znamy ma Teslu a kdyz ji vzal s "plnou nadrzi" na okruh tak po par kolech musel nabijet. Problem je, ze stejne, jako jsou papirove hodnoty spotreby vzdalene tem v realu, rozdil mezi papirovymi dojezdy a temi v realnem provozu jsou jeste propastnejsi.

Plne souhlasim s tim, ze na nejake solichani po meste, dojizdeni do 20 km denne to muze byt fajn. Ale jako spolehlivy prostredek pro nejake zasadni dojizdeni ci prepravovani se je hotovy nesmysl.

Nakonec vsichni uveri a jak to dopadne? Takhle pripadne tak, jako jsem videl video z Ruska, kde to zaprahli za nakladak a tahali to vyuzivajice rekuperace. Proste styl ala "zabij bobra, zachranis strom".
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A co motorky, kdy hoši vezmou své stroje a jedou například na dovolenou přes Rumunsko a Transylvánské Alpy , naplní nádrže a hurá? Kde vezmou dobíječku ? Povezou v sajdě centrálu na benzin nebo sluneční svit? :)
nepropadat panice...
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4191
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

Forest píše:
Jarda S. píše:třeba BMW má přes 90% recyklovatelný baterie v tom problém nevidim
Ja v tom problem vidim. Clovek si rekne, ze 10 % neni moc ... ale vyjadrete si to v jednotkach objemu a vahy.
těch 10% je dost ale když vezmeš životnost baterek a pak "jen" 10% odpadu a z 90% uděláš zase nový baterky tak je to značný pokrok ;)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

1) kolik miliard nasypaly automobilky do automatických převodovek, DSG, Dvouhmot, naklápěcích lopatek turb, přímého vstřikování, EGR, DPF..???

Kolik automobilky nasypaly do vývoje autobaterií? V jakém poměru ku motoru se spalovákem? Víte hov.no, ta částka kterou vydali na lepší autobaterie je nic oproti těm sračkám co nacpali do spalováků. A vy chcete aby tady během dvou let dohnali vývoj dvaceti-třiceti let? Jste idioti. Nezlobte se na mě, ale opravdu Vás nemůžu líp hodnotit. Slepě tady omíláte svou pravdu o těžkých olověných startovacích akumulátorech do auta konstrukčně postavené na vysoké startovací proudy, přitom nechápete, že dnešní baterie už jsou mnohem lehčí a nevadí jim ani tolik mráz, navíc při nabíjení či vybíjení se zahřívají, takže bych se nedivil kdyby se v zimě museli ještě dochlazovat.

2) Za posledních pár let se do vývoje baterií nasypalo tolik nehorázných peněz, a už jsou zde výsledky. Grafenové baterie mají mít o 40% větší kapacitu než baterie na bázi lithia. Takže si všechny dojezdy vynásobte dvěma, pořád to není zajímavé? Jasně, couráte se po městě, kolik z vás najede víc jak 60km za den? Tesla má udávaný nájezd 600km, i kdybych vzal třeba nájezd 400km, tak ti to vyjde na mnou uváděném jednotýdením nabíjením. Pro blbce: 400 : 60 = 6dní.

3) Na trase praha-brno ujedete bez tankování, nazpět už holt budete muset zastavit na benzínce. Kolik z Vás vydrží Praha-Brno-Praha bez zastavení alespoň na vychcání? Nemusíte dobijet na max, ale patnáct minut si přestávku dát můžete to vás nezabije. 15 minut ve vašem posraným živote nic neznamená. A s grafenovejma bateriama otočíte Brno v pohodě a ještě vám zbyde na výlet do Liberce a zpět.

4) kouzlo nabíjení je v použitém napětí. Forestův kamarád je hovno elektrikář, když neví, že záleží na napětí. Klidně ti dobiju teslu za minutu drátkem tenkým jak vlas, stačí použít velké napětí a malý proud. Přehnat to přes trafo a oala. Vysvětlovat vám to nebudu, na to si sežeňte skutečného elektrikáře, který má alespoň maturitu z elektra.

5) Na dovolenou můžete jezdit vlakem, lítat letadlem, nevím kde se bere taková ta demence že musíte jezdit autem. Je to nepohodlné, jste z toho akorát unavení a nejvíc ohrožujete svou rodinu, že usnete a někam to napálíte. Navíc tesla se dokáže řídit sama i když je to teprve začátek. Stejně tak rumusnko a tyrolské alpy. Není nic jednoduššího než dojet do poslední elektrofikované části světa a tam si zaprakovat své vozidlo do nějaké kryté garáže, napojit na nabíječku a půjčit si nějaký offroud na spalovák. Když máte na dovolenou, musíte mít i na cestu. I když si půjčíte nějaký spalovák na dovču, tak pořád těch aut bude míň než je teď.

6) Bydlím tak, že z okna vidím na dálnici a řeknu vám je to šílený když si uvědomíte kolik aut projede každou chvilku. Kolik to je spálené hmoty a kyslíku. Nejde provozovat spalováky do nekonečna. Golfský proud se zastavuje, odumírají kolárové útesy, plankton umírá v toxickém kyselém moři, v moři je gigantické množství plastů, meziročně umírá 90% hmyzu, včetně naších českých čmeláků. I kdyby nakrásně člověk z této planety zmizel ze dne na den, bude trvat miliony let, než se planeta z tohoto šoku vzpamatuje.

7) tím že budeme koukat na strom a říkat že tam nevylezeme se na Mars fakt nedostaneme.

8) konec světa? Ten už dávno nastal a příroda už člověka začíná ničit, jen to zatím nevidíme, nechcete to vidět. A dobře vám tak, lidé kteří vidí co se děje a pozorují přírodu, ví na co a jak se mají připravit. Ti kteří si myslí že je tady Babiš a Kalousek a Merklová zachrání, že oni zařídí aby na polích rostla pšenice, chcípnou jako první a o to mám já větší šanci na přežití.

9) Forestře tvůj bratr je hlavně v očích EU dement, protože nemá co jezdit 180km denně do práce, ale má se přestěhovat tam kde pracuje. Na tom bude založená celá novodobá civilizace, lidé se budou stěhovat tam kde budou důležití. Roboti nahradí nízkou vrstvu lidí a zůstane jen top100 a vyšší třída lidí, možná pár lidí ze střední třídy na udržování genomu a to je vše. Lidi nebudou potřeba, to je přežitek, který akorát dýchá čím dál tím vzácnější vzduch. Plebs půjde na porážku jako první, ten si nebude vozit prdel v hyperloopu ani v elektrických autíčkách.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

tak tím pádem jsi wobe v hajzlu 😂
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Trepes vyssim.napatim a.malym.prudom.sa.nabija.dlhsie a.zase.vysim.prudom.a mensim.napatim.kratsie ,preto.rychlonabijacky maju take hrube kable a.doma to.pomaly nabijes zo.zasuvky celu noc. ,druha vec.je.kurenie v zime jazda v zimnom obdobi pri trebaz -15-20,vo svete sa bezne.dochadza 200km do prace segru mam v gelgicku 20r je to.normalne ,a ty mas z okna vyhlad na.dialnicu vies.ako.zatazuje vyroba baterii.na.auto.zivotne prostredie 1000x viac ako kamiony na.naftu ktore okolo teba chodia len.to. z okna nevidis. Ano za 20r to.bude asi ine ale.dnes.este neni.
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

WOB píše: 9) Forestře tvůj bratr je hlavně v očích EU dement, protože nemá co jezdit 180km denně do práce, ale má se přestěhovat tam kde pracuje. Na tom bude založená celá novodobá civilizace, lidé se budou stěhovat tam kde budou důležití. Roboti nahradí nízkou vrstvu lidí a zůstane jen top100 a vyšší třída lidí, možná pár lidí ze střední třídy na udržování genomu a to je vše. Lidi nebudou potřeba, to je přežitek, který akorát dýchá čím dál tím vzácnější vzduch. Plebs půjde na porážku jako první, ten si nebude vozit prdel v hyperloopu ani v elektrických autíčkách.
1) Forest -> 5. pad - oslovujeme, volame Foreste ... taky te neoslovuji BLBe

2) ty jsi dement, kdyz sis myslel, ze bratr jezdi denne 1200 km za praci, protoze 180kmph znamena km per hour tedy 180km/h ...to by clovek s takovym rozhledem mel vedet). Takze v tomto pripade jsi ze sebe udelal dementa sam.

Jsem zvedav jak chteji bratra nahradit roboty kdyz je ve vyvoji ... to uz zavani UI (pro WOBa: umelou inteligenci) :cool:

3) Ktera automobilka investovala do naklapeni? Pokud vim, vetsina jezdi na Garrett, nebo divize KKK, pripadne Holsety. Vstrikovani vetsinou dodavatelskou formou, dost mozna i EGR a DPF. To same autobaterie - ktera firma si vyviji vlastni akumulatory? WOBe, placas hrozny nesmysly!

Co se tech kabelu tyce, nehraje vyjma napeti a proudu snad nahodou roli i odpor? Zkuse se WOBe rozepsat, zajima me to. Navic, nevim, zda to vis, ale cim rychlejsi je nabijeni tim vetsi je degenerace baterek.

Tesla ma udavany dojezd 600 km ... ale v praxi, kdyz jedes svizneji, tak s tim neujedes 200 km, na okruhu par desitek km. Prober se! Mrkni na udavanou spotrebu tveho udajneho GTR a pak ho poradne prozen a napis nam tu realitu ... a stale se nedostanes na realitu propastneho rozdilu odpovidajici te u Tesly ... akorat nevim, jestli to zvladnes protoze pri delsi zatezi padaji u GTRek prevodovky - tak bacha! ;)


... na dalsi podnety na pokracovani, nechci tim utracet cas.
Naposledy upravil(a) Forest dne 26 led 2019, 23:47, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Mě vždy pobaví ty Tesly na D1, jedoucí rychlostí 90 - 100 km/h. Velmi zajímavé, že je někdo ochoten utratit za auto, které má papírově hromadu kW, x mega, a pak se s ním táhne jak sliz, že ho předjíždí Fábie HTP.
Je mi jasné, že jemu se v ten moment časově víc vyplatí jet stovkou, než s tím letět jak blázen a pak v Humpolci půl hodiny dobíjet.
Ale nechápu, proč je člověk ochoten utratit tolik peněz za prakticky nepoužitelné auto, jen aby dal světu zprávu, že "má Teslu" a že jezdí "ekologicky".
Přitom by si mohl za podobnou sumu koupit třeba BMW 540d, které má velmi dobrou dynamiku, nízkou spotřebu a přitom ho lze používat bez většího omezení. :)


btw. stroje v budoucnu nahradí pouze monotónní a jednoduché činnosti a budou urychlovat práci. Lidé pak získají více volného času a lidi se neradi nudí - budou ho chtít trávit nějakou "zábavou". Takže lidé s nízkou kvalifikací, pracující ve fabrice sice připraví o práci stroje, ale postupně se přelijí do služeb, kde se budou starat o zábavu jiných lidí. Nic velkýho se nestane...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Kupují si to z prestiže, že mají něco nového, neokoukaného a ostatní jen čumí..Kdysi takhle objížděli hoši v Mercedesech náměstí kolem dokola a ostatní záviděli, nenáviděli a další si dělali záznamy, kde na to vzali./když číšník tehdy bral 800-1100kč/..Ale jelikož lidé jsou různí, je to tak správné, ať si každý jezdí s čím chce, pokud to neukradl..My nadšenci emocí spojených se zvukem motoru, jeho vibrací a charisma, které některé motory mají tohle nechápeme..Ale jsou i lidé bez emocí, kteří prostě chtějí jet v klidu a tichosti a nechápou nás. Protože když jedeš na dovolenou třeba na motorce, ale i autem, tak součást požitků z dovolené je právě ta cesta, to brumlání motoru apod. Já když kdysi jel do BG, tak jsem jel s Burgesem/to je výfuk/ hlava mi duněla, ale jeli jsme často střelbu a dojeli do cíle šťastni a já ukojen..A nemohl jsem se dočkat, až pojedeme zpět...Wobe, proč nám to bereš a nechápeš, že všichni nejsou jako ty..Já chápu nadšení a přírodu mám rád i výrobce Tesly má můj obdiv, ale je tolik sporných otázek, které se teprve ukáží v praxi..V Norsku to rozjeli naplno, na auta se spalovacími motory dali větší daně, elektromobily mají dotaci, ale tohle je bohatá země, která má bohatství v těžbě ropy a plynu z moře...Takže ten "úspěch" doplácí ze svého. A přesto tam mají lidé na zimu auta se spalovacím motorem, s kterým se dá i v zimě jezdit...A my nejsme Norsko ... :)
nepropadat panice...
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

hansdob píše:... do dnešních telefonu něco na víc jak dva dny..
Obrázek

Bohudík existují i jiné telefony, než čínský ohryzek designovaný v USA 8)
Pravda používám to primárně jako telefon, řídím si tím inteligentní domácnost, přečtu si emaily, něco na netu... Nečumím s tím celý den na FB, YT a další sračky...
Telefon (tlačítkáč) vydrží obvykle ještě déle...
GIV Variant TDi ???kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já mám na domácnost ženu, sračky mne nezajímají a telefon mám od NOKII..Proč jste se Slavkove tak šíleně pustili do těch vynálezů z USA, když ji tak nenávidíte? Rusové jsou experti ve všech vynálezech ze západu a díky západu dodnes nejsou v jeskyních s kyjem, popřípadě v zemljankách.. Já proti USA nic nemám, ale ani trochu se neposeru ze všeho, co odtud přijde ..Jste totiž pěkní pokrytci, kážete vodu a pijete víno..A slova "je taková doba "je právě taková floskule..Kdo tu dobu určuje? Právě ti , kteří musí mít každou kravinu, která skočí na trh.. :)

P.S. tohle je k věci...Copak tohle může cokoliv elektrického nahradit?

https://www.garaz.cz/clanek/lamborghini ... &source=hp
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Ten "problém" je hlavně v tom, že všechno co tady kritizujete, se u EV za poslední roky skokově zlepšuje.
Třeba kobaltu je v dnešních bateriích jen 1/3 toho, co se používalo teprve před 8-10ti lety, a navíc mají ve všech ohledech lepší parametry. A v tomto kontextu více než 90% recyklovatelnost není z pohledu udržitelnosti žádnou překážkou.
Zvyšuje se efektivita i použitelná kapacita, tzn roste dojezd, a je jen otázkou několika málo let, než se to průměrně srovná se spalovacím autem. Zvyšují se nabíjecí výkony a roste nabíjecí infrastruktura.
Naproti tomu u spalovacích motorů je to spíš opačný trend - stále komplikovanější a na suroviny náročnější technologie, výrazně dražší údržba a opravy, a k tomu ještě kratší životnost.
jericho-3 píše: A co se týče zimního období, tak situace je horší než ji známe dnes, dokonce je nebezpečné při teplotách pod bodem mrazu baterie dobíjet, protože dojde k jejímu poškození nebo i zničení.
V mrazech samozřejmě nabíjet a jezdit lze, k tomu slouží tepelný management baterie, který baterii udržuje v bezpečném rozmezí provozních teplot. Loni jsem s i3 jezdil i když teplota padala skoro k -20°C. Než dojde k ohřátí baterie (cca 10km) tak má auto snížený výkon i rekuperaci, nicméně v případě i3 znamená ten snížený výkon stále dynamiku průměrného 2litru. A při nabíjení se spotřebuje nějaká ta energie navíc na ohřev baterie. To je konkrétní osobní zkušenost, nikoliv kamarád kamaráda s Teslou na okruhu.
Forest píše: Jinak se budu opakovat: znamy ma Teslu a kdyz ji vzal s "plnou nadrzi" na okruh tak po par kolech musel nabijet. Problem je, ze stejne, jako jsou papirove hodnoty spotreby vzdalene tem v realu, rozdil mezi papirovymi dojezdy a temi v realnem provozu jsou jeste propastnejsi.
Šampionát Formule E se jezdí s 50kWh baterií, což je ekvivalent 5l benzínu, a monoposty na to vydrží jezdit závod cca 50 minut i s rezervou. Pro srovnání Formule 1 spálí za stejnou dobu asi 70 litrů benzínu, na jehož produkci je nepochybně třeba násobně víc než oněch 50kWh elektřiny.
rudy5 píše:Ked sme pritom kolko to ma prikon taka nabijacka na ten elektromobil dnes?
Stejně jako sporák, když doma vaříte oběd nebo večeři. A jelikož se ve všech domácnostech vaří oběd i večeře v podobných časech a žádný blackout se nekoná, tak když budeš nabíjet v nočním tarifu (kdy zpravidla už nikdo nic nevaří) nehrozí ani při nabíjení. Příkonem sporáku dostaneš do auta za noc (8hod) asi 200 (zima) až 300km (léto).


Mě by zajímalo kdo z vás škarohlídů najel v tom EV alespoň 1000km a došel k závěru, že je to fakt nepoužitelné, případně proč. Já jsem do teď nikoho takového nepotkal, vždy to bylo přesně obráceně, od většiny řidičů EV slyším, že už do spalováku zpátky nikdy nevlezou.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Andre
Je to jako se vším. Začátky jsou vždycky rychlé a skokové.Vývoj se progresivně začne zpomalovat a bude čím dál složitější, aby se to pohlo kupředu. Viz. ty dnešní spalováky.

Spotřeba Formule E a F1 se moc srovnávat nedá, protože okruhy jsou dost rozdílné. Mimochodem, jestli F1 je nuda, tak FE je tuplovaná nuda. :)

Zatím čistě EV není budoucnost, tou jsou hybridy... Ale umím si to představit jako druhé auto do rodiny.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5464
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Podla mna bude velky uspech ked sa obmenia auta ktore jazdia len okolo komina za EV hlavne vo vetsich mestach.kopec takych aut ani z mesta nevyjede haranti do skoly,zenska na nakupy a pod. 2km pesky do prace je daleko.tady by stacily nejake male auta typu yaris,citigo z dojezdem treba len 100km
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“