problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Do velkeho mesta to je dobre ,taky co nejazdi nikde len.mesto ale.narovinu keby byvam.v Prahe si auto ani nekupim lebo vsade som.rychlesie verejnou dopravou a este si mozem dat aj pivko
Vsetko.je fajn len este tie baterie a.ich vyroba,mne osobne by ale.chybal zvuk motora ale.to.si zapnes z.repraku .za 10r to bude asi ine .
Vsetko.je fajn len este tie baterie a.ich vyroba,mne osobne by ale.chybal zvuk motora ale.to.si zapnes z.repraku .za 10r to bude asi ine .
BMW 330 ix
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Jako že kdyby se ty okruhy vyměnily, tak F1 spálí za 50min 5l benzínu a FE 700kWh? To asi ne... Mimochodem, zájem diváků i závodních týmů o Formuli E roste a u F1 spíš naopak, podle mě to má i logiku, hlavně u těch automobilek (proč cpát prachy do mrtvé technologie?)dhfool píše:Andre
Spotřeba Formule E a F1 se moc srovnávat nedá, protože okruhy jsou dost rozdílné. Mimochodem, jestli F1 je nuda, tak FE je tuplovaná nuda.
Čistě ze zvědavosti - kolik jsi toho s EV najezdil? A proč to podle Tebe není budoucnost?dhfool píše: Zatím čistě EV není budoucnost, tou jsou hybridy... Ale umím si to představit jako druhé auto do rodiny.
Jako s druhým autem do rodiny (pro manželku) začíná většina lidí a bylo to tak u i nás. A nakonec to dopadne tak, že to manželce ani nepůjčíš Pak se začne shánět větší EV, které nahradí to první spalovací. Ty příběhy jsou jak přes kopírák.
Porovnáváš něco, co má top speed 360km/h a něco co má 230km/h. Postav vedle sebe FE a F1 na Monze porovnávej. Okruhy pro FE jsou o odšťuchování ze zatáček páč koruťák, delší rovinu nenajdeš. Kdeždo monza se jede ze 3/4 na plnej .Proč nejezdí FE na Monze? Protože by se tomu všichni smáli. A proč stoupá zájem o FE? Protože F1 stojí za ho... Stejně totiž roste i zájem o Indycar.Jako že kdyby se ty okruhy vyměnily, tak F1 spálí za 50min 5l benzínu a FE 700kWh? To asi ne... Mimochodem, zájem diváků i závodních týmů o Formuli E roste a u F1 spíš naopak, podle mě to má i logiku, hlavně u těch automobilek (proč cpát prachy do mrtvé technologie?)
Napsal jsem že "zatím"... To, že má někdo roadmap na vývoj super baterií,ještě neznamená, že budou...což si někteří úředníci neuvědomují. A proč hybridy? Protože u EV rešíš dojezd na delší vzdálenosti, potažmo, kde si dáš kafe a koblihu, abys dobil...Já třeba v dnešní době nemám čas na "kafe a koblihu".Čistě ze zvědavosti - kolik jsi toho s EV najezdil? A proč to podle Tebe není budoucnost?
Jako s druhým autem do rodiny (pro manželku) začíná většina lidí a bylo to tak u i nás. A nakonec to dopadne tak, že to manželce ani nepůjčíš Smile Pak se začne shánět větší EV, které nahradí to první spalovací. Ty příběhy jsou jak přes kopírák.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
EV na ježdění do města může být fajn, velká výhoda je možnost parkování na modrých zónách zadarmo. Ale kvůli vysoké pořizovací ceně se to vůbec nevyplatí. Za ojetý Leaf a podobně člověk dá kolem 300t. Kč. Já jsem si teď koupil na ježdění po Praze doslova za pár korun malé benzínové Polo a jsem nadšen. I kdyby to EV jezdilo teoreticky zadarmo, tak by se mi finančně vyplatilo nejdříve tak za 10 let, takže nesmysl
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
ODKAZ 1 Samsung dokončil vývoj grafenových baterií.
ODKAZ 2 Samsung a Tesla cosi kutí. Kapacita baterií poskočí až na dvojnásobek
ODKAZ 2 Samsung a Tesla cosi kutí. Kapacita baterií poskočí až na dvojnásobek
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Jako to máš pravdu, ale i tak si myslím, že pokud by měla FE výkon a maximálku F1, tak nejezdí s 15ti násobnou spotřebou. A naopak F1 ani při výkonech FE nebude jezdit na okruhu za 2,5l/100km.dhfool píše:Porovnáváš něco, co má top speed 360km/h a něco co má 230km/h. Postav vedle sebe FE a F1 na Monze porovnávej. Okruhy pro FE jsou o odšťuchování ze zatáček páč koruťák, delší rovinu nenajdeš. Kdeždo monza se jede ze 3/4 na plnej .
Nakonec potenciál EV se ukázal loni na Pikes Peak. Jasně, budete argumentovat vysokou nadmořskou výškou, která spalovákům nedělá moc dobře, ale VW I.D. už ladí na Nürburgring, kde dojde k relevantnímu porovnání sil. Paradoxní na tom je, že z pohledu pohonu se to I.D. o moc neliší od civilního EV, narozdíl od těch hi-tech spalovacích supersportů.
Koukat na to jen z úhlu pořizovací ceny je myslím dost krátkozraké a sám vidíš, že i ojeté EV si slušně drží cenu. Pokud to vezmeš podle vzorce nákup mínus prodej plus náklady na PHM a údržbu, tak to nesmysl není. Navíc udržovat v kondici modernější spalovák, není vůbec žádná láce, a bude už jen hůř. Vidím to u vlastní 5ti leté O3, pokud bych s tím jezdil do autorizáku, tak by za ten rok a půl nestačilo 150tis.turbo kamna power píše:EV na ježdění do města může být fajn, velká výhoda je možnost parkování na modrých zónách zadarmo. Ale kvůli vysoké pořizovací ceně se to vůbec nevyplatí. Za ojetý Leaf a podobně člověk dá kolem 300t. Kč. Já jsem si teď koupil na ježdění po Praze doslova za pár korun malé benzínové Polo a jsem nadšen. I kdyby to EV jezdilo teoreticky zadarmo, tak by se mi finančně vyplatilo nejdříve tak za 10 let, takže nesmysl
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Jak bych na to měl koukat? Z úhlu toho, co je trendy, in a ekologické?Andre píše: Koukat na to jen z úhlu pořizovací ceny je myslím dost krátkozraké a sám vidíš, že i ojeté EV si slušně drží cenu. Pokud to vezmeš podle vzorce nákup mínus prodej plus náklady na PHM a údržbu, tak to nesmysl není. Navíc udržovat v kondici modernější spalovák, není vůbec žádná láce, a bude už jen hůř. Vidím to u vlastní 5ti leté O3, pokud bych s tím jezdil do autorizáku, tak by za ten rok a půl nestačilo 150tis.
Slušně drží cenu? Když nový Leaf stál cca 850t. Kč, 7 let starý stojí okolo 300... to je solidní ztráta 80t. Kč za rok. Za ty peníze si dokážu představit lepší věci, třeba pěknou dovolenou. Pro srovnání, stejně starý Golf GTD stojí podobně, ale je to normální auto s dojezdem 1000km a navíc nový stál méně, než Leaf...
Jo, držet při životě novější auto se spalovákem taky není zadarmo, ale já se teď bavím o tom, že jsem si chtěl pořídit nějaký pekáč na jezdění po městě (tedy ekvivalent starších EV řekněme). Byl bych blázen na popojížděčky ani ne 10.000km/rok pořizovat auto za statisíce. Koupil jsem staré Polo za pár tisíc, za pár tisíc udělal údržbu a koupil nové pneu a teď už vím, že příští rok jen vyměním olej a to bude celá údržba
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
To nemyslíš vážně cos napsal. Golf ve slušné výbavě stojí 800.000,-Kč, přejedeš s ním práh showroomu a hned máš 300.000,-kč dole, protože už je to ojetý auto. za 7 let to střelíš do bazaru za 100.000,-kč a seš rád že to ten autobazar vezme. Meleš tady nesmysly.turbo kamna power píše: Slušně drží cenu? Když nový Leaf stál cca 850t. Kč, 7 let starý stojí okolo 300... to je solidní ztráta 80t. Kč za rok. Za ty peníze si dokážu představit lepší věci, třeba pěknou dovolenou. Pro srovnání, stejně starý Golf GTD stojí podobně, ale je to normální auto s dojezdem 1000km a navíc nový stál méně, než Leaf...
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
V aktuálním SM je problematika EV docela pěkně popsaná. Zajímavá je hlavně ta informace, že levné nabíjení u veřejných stanic nepotrvá věčně.
Píší tam, že v Norsku minuta dobíjení stojí 10 kč/minuta. To jaksi ekonomický kalkul obrací, nehledě na to, že prodejem aut se spalovacím motorem se silně dotuje prodej EV....
Píší tam, že v Norsku minuta dobíjení stojí 10 kč/minuta. To jaksi ekonomický kalkul obrací, nehledě na to, že prodejem aut se spalovacím motorem se silně dotuje prodej EV....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Rad kupim toho golfa GTD za 100tis a kludne aj takeho co si presiel prah predajne za 500tisWOB píše:To nemyslíš vážně cos napsal. Golf ve slušné výbavě stojí 800.000,-Kč, přejedeš s ním práh showroomu a hned máš 300.000,-kč dole, protože už je to ojetý auto. za 7 let to střelíš do bazaru za 100.000,-kč a seš rád že to ten autobazar vezme. Meleš tady nesmysly.turbo kamna power píše: Slušně drží cenu? Když nový Leaf stál cca 850t. Kč, 7 let starý stojí okolo 300... to je solidní ztráta 80t. Kč za rok. Za ty peníze si dokážu představit lepší věci, třeba pěknou dovolenou. Pro srovnání, stejně starý Golf GTD stojí podobně, ale je to normální auto s dojezdem 1000km a navíc nový stál méně, než Leaf...
BMW 330 ix