problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Do velkeho mesta to je dobre ,taky co nejazdi nikde len.mesto ale.narovinu keby byvam.v Prahe si auto ani nekupim lebo vsade som.rychlesie verejnou dopravou a este si mozem dat aj pivko :D

Vsetko.je fajn len este tie baterie a.ich vyroba,mne osobne by ale.chybal zvuk motora ale.to.si zapnes z.repraku .za 10r to bude asi ine .
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

dhfool píše:Andre

Spotřeba Formule E a F1 se moc srovnávat nedá, protože okruhy jsou dost rozdílné. Mimochodem, jestli F1 je nuda, tak FE je tuplovaná nuda.
Jako že kdyby se ty okruhy vyměnily, tak F1 spálí za 50min 5l benzínu a FE 700kWh? To asi ne... Mimochodem, zájem diváků i závodních týmů o Formuli E roste a u F1 spíš naopak, podle mě to má i logiku, hlavně u těch automobilek (proč cpát prachy do mrtvé technologie?)
dhfool píše: Zatím čistě EV není budoucnost, tou jsou hybridy... Ale umím si to představit jako druhé auto do rodiny.
Čistě ze zvědavosti - kolik jsi toho s EV najezdil? A proč to podle Tebe není budoucnost?
Jako s druhým autem do rodiny (pro manželku) začíná většina lidí a bylo to tak u i nás. A nakonec to dopadne tak, že to manželce ani nepůjčíš :) Pak se začne shánět větší EV, které nahradí to první spalovací. Ty příběhy jsou jak přes kopírák.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Jako že kdyby se ty okruhy vyměnily, tak F1 spálí za 50min 5l benzínu a FE 700kWh? To asi ne... Mimochodem, zájem diváků i závodních týmů o Formuli E roste a u F1 spíš naopak, podle mě to má i logiku, hlavně u těch automobilek (proč cpát prachy do mrtvé technologie?)
Porovnáváš něco, co má top speed 360km/h a něco co má 230km/h. Postav vedle sebe FE a F1 na Monze porovnávej. Okruhy pro FE jsou o odšťuchování ze zatáček páč koruťák, delší rovinu nenajdeš. Kdeždo monza se jede ze 3/4 na plnej .Proč nejezdí FE na Monze? Protože by se tomu všichni smáli. A proč stoupá zájem o FE? Protože F1 stojí za ho... Stejně totiž roste i zájem o Indycar.
Čistě ze zvědavosti - kolik jsi toho s EV najezdil? A proč to podle Tebe není budoucnost?
Jako s druhým autem do rodiny (pro manželku) začíná většina lidí a bylo to tak u i nás. A nakonec to dopadne tak, že to manželce ani nepůjčíš Smile Pak se začne shánět větší EV, které nahradí to první spalovací. Ty příběhy jsou jak přes kopírák.
Napsal jsem že "zatím"... To, že má někdo roadmap na vývoj super baterií,ještě neznamená, že budou...což si někteří úředníci neuvědomují. A proč hybridy? Protože u EV rešíš dojezd na delší vzdálenosti, potažmo, kde si dáš kafe a koblihu, abys dobil...Já třeba v dnešní době nemám čas na "kafe a koblihu".
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

A to je.chyba ze namas cas zivot.je.kratky za.cim.sa stale ponahlas? :)
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

rudy5 píše:A to je.chyba ze namas cas zivot.je.kratky za.cim.sa stale ponahlas? :)
Spěchám, abych měl čas na ten život :)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

EV na ježdění do města může být fajn, velká výhoda je možnost parkování na modrých zónách zadarmo. Ale kvůli vysoké pořizovací ceně se to vůbec nevyplatí. Za ojetý Leaf a podobně člověk dá kolem 300t. Kč. Já jsem si teď koupil na ježdění po Praze doslova za pár korun malé benzínové Polo a jsem nadšen. I kdyby to EV jezdilo teoreticky zadarmo, tak by se mi finančně vyplatilo nejdříve tak za 10 let, takže nesmysl :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Všetko sa to s odstupkem času doladí a vyšperkuje a cena pojde dole. Nový Televízor s novu technologiu je take za 60-80tis a za 5roku ho kupiš cca za tretinovu cenu.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

dhfool píše:Porovnáváš něco, co má top speed 360km/h a něco co má 230km/h. Postav vedle sebe FE a F1 na Monze porovnávej. Okruhy pro FE jsou o odšťuchování ze zatáček páč koruťák, delší rovinu nenajdeš. Kdeždo monza se jede ze 3/4 na plnej .
Jako to máš pravdu, ale i tak si myslím, že pokud by měla FE výkon a maximálku F1, tak nejezdí s 15ti násobnou spotřebou. A naopak F1 ani při výkonech FE nebude jezdit na okruhu za 2,5l/100km.

Nakonec potenciál EV se ukázal loni na Pikes Peak. Jasně, budete argumentovat vysokou nadmořskou výškou, která spalovákům nedělá moc dobře, ale VW I.D. už ladí na Nürburgring, kde dojde k relevantnímu porovnání sil. Paradoxní na tom je, že z pohledu pohonu se to I.D. o moc neliší od civilního EV, narozdíl od těch hi-tech spalovacích supersportů.
turbo kamna power píše:EV na ježdění do města může být fajn, velká výhoda je možnost parkování na modrých zónách zadarmo. Ale kvůli vysoké pořizovací ceně se to vůbec nevyplatí. Za ojetý Leaf a podobně člověk dá kolem 300t. Kč. Já jsem si teď koupil na ježdění po Praze doslova za pár korun malé benzínové Polo a jsem nadšen. I kdyby to EV jezdilo teoreticky zadarmo, tak by se mi finančně vyplatilo nejdříve tak za 10 let, takže nesmysl :)
Koukat na to jen z úhlu pořizovací ceny je myslím dost krátkozraké a sám vidíš, že i ojeté EV si slušně drží cenu. Pokud to vezmeš podle vzorce nákup mínus prodej plus náklady na PHM a údržbu, tak to nesmysl není. Navíc udržovat v kondici modernější spalovák, není vůbec žádná láce, a bude už jen hůř. Vidím to u vlastní 5ti leté O3, pokud bych s tím jezdil do autorizáku, tak by za ten rok a půl nestačilo 150tis.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Ked.to bude mat slusny dojazd dobra infrastruktura a sidna vydrz baterie a hlavne.dobre kurit aj v zime tak to vyznam ma a hlavne cenovo dostupne pre obyc ludi lebo auto za melon si nekupi hoci kto
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

a na to si počkáme tak dvacet let...
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Andre píše: Koukat na to jen z úhlu pořizovací ceny je myslím dost krátkozraké a sám vidíš, že i ojeté EV si slušně drží cenu. Pokud to vezmeš podle vzorce nákup mínus prodej plus náklady na PHM a údržbu, tak to nesmysl není. Navíc udržovat v kondici modernější spalovák, není vůbec žádná láce, a bude už jen hůř. Vidím to u vlastní 5ti leté O3, pokud bych s tím jezdil do autorizáku, tak by za ten rok a půl nestačilo 150tis.
Jak bych na to měl koukat? Z úhlu toho, co je trendy, in a ekologické? :)
Slušně drží cenu? Když nový Leaf stál cca 850t. Kč, 7 let starý stojí okolo 300... to je solidní ztráta 80t. Kč za rok. Za ty peníze si dokážu představit lepší věci, třeba pěknou dovolenou. Pro srovnání, stejně starý Golf GTD stojí podobně, ale je to normální auto s dojezdem 1000km a navíc nový stál méně, než Leaf... :)

Jo, držet při životě novější auto se spalovákem taky není zadarmo, ale já se teď bavím o tom, že jsem si chtěl pořídit nějaký pekáč na jezdění po městě (tedy ekvivalent starších EV řekněme). Byl bych blázen na popojížděčky ani ne 10.000km/rok pořizovat auto za statisíce. Koupil jsem staré Polo za pár tisíc, za pár tisíc udělal údržbu a koupil nové pneu a teď už vím, že příští rok jen vyměním olej a to bude celá údržba :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

turbo kamna power píše: Slušně drží cenu? Když nový Leaf stál cca 850t. Kč, 7 let starý stojí okolo 300... to je solidní ztráta 80t. Kč za rok. Za ty peníze si dokážu představit lepší věci, třeba pěknou dovolenou. Pro srovnání, stejně starý Golf GTD stojí podobně, ale je to normální auto s dojezdem 1000km a navíc nový stál méně, než Leaf... :)
To nemyslíš vážně cos napsal. Golf ve slušné výbavě stojí 800.000,-Kč, přejedeš s ním práh showroomu a hned máš 300.000,-kč dole, protože už je to ojetý auto. za 7 let to střelíš do bazaru za 100.000,-kč a seš rád že to ten autobazar vezme. Meleš tady nesmysly.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

V aktuálním SM je problematika EV docela pěkně popsaná. Zajímavá je hlavně ta informace, že levné nabíjení u veřejných stanic nepotrvá věčně.
Píší tam, že v Norsku minuta dobíjení stojí 10 kč/minuta. To jaksi ekonomický kalkul obrací, nehledě na to, že prodejem aut se spalovacím motorem se silně dotuje prodej EV....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

WOB píše:
turbo kamna power píše: Slušně drží cenu? Když nový Leaf stál cca 850t. Kč, 7 let starý stojí okolo 300... to je solidní ztráta 80t. Kč za rok. Za ty peníze si dokážu představit lepší věci, třeba pěknou dovolenou. Pro srovnání, stejně starý Golf GTD stojí podobně, ale je to normální auto s dojezdem 1000km a navíc nový stál méně, než Leaf... :)
To nemyslíš vážně cos napsal. Golf ve slušné výbavě stojí 800.000,-Kč, přejedeš s ním práh showroomu a hned máš 300.000,-kč dole, protože už je to ojetý auto. za 7 let to střelíš do bazaru za 100.000,-kč a seš rád že to ten autobazar vezme. Meleš tady nesmysly.
Rad kupim toho golfa GTD za 100tis a kludne aj takeho co si presiel prah predajne za 500tis
BMW 330 ix
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“