problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak ještě k tomu e-UPu, přestože německé brožurky zmiňují garanci na min. 70% kapacitu baterie po dobu 8 let či 160 000km při dodržení podmínek obsluhy (česká brožurka k e-UPu už toto raději nezmiňovala), tak oficiální VW serviceplan se k vysokonapětovým bateriím staví takto ...
Záruka na vysokonapěťové baterie pro vozidla BEV a PHEV společnosti Volkswagen AG
(BEV - Battery Electric Vehicle - vozidlo poháněné výhradně baterií)
(PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicle)
1. Kromě výše uvedené záruky Volkswagen garantuje Volkswagen AG také vysokonapěťovou baterii nových vozidel s ohledem na všechny vady materiálu nebo provedení po dobu 8 let nebo 160 000 km, podle toho, která z těchto dvou událostí nastane dříve.
2. Snížení kapacity akumulátoru v průběhu času je způsobeno povahou součásti a nepředstavuje závadu ve smyslu této záruky, pokud tato hodnota není nižší než hodnota uvedená v návodu k obsluze vozidla.
3. Záruka na vysokonapěťové baterie se nevztahuje na případy, kdy závada byla způsobena tím, že baterie nebyla používána, ošetřována nebo udržována v souladu s návodem k obsluze. To platí zejména pro nabíjení akumulátoru.
4. Kromě doby trvání záruky jsou všechna ustanovení o záruce Volkswagenu vytištěná na opačné straně (Předpoklady, měřítko pro vyloučení vad, důvody pro vyloučení, vyřízení reklamací, vstup v platnost a začátek doby záruky, rozsah použití apod.) platná i pro vysokonapěťovou baterii.
No a když člověk tedy koukne do manuálu na tu kapacitu, tak tu tam nenajde, ale místo ní nalezne velmi zajímavé upozornění. Ano, všichni kdo doposud s akumulátory pracují, těm to musí být jasné, ale co ty masy neznalých "uživatelů", který budou často chtít "nejen" na cestě rychle "dotankovat" a po pár letech pak zjistí, že si aku vlastně poškozovali sami ...
Časté nabíjení vozidla vysokým nabíjecím výkonem, zejména při stejnosměrném proudu (DC nabíjení) může vést k trvalému snížení nabíjecí kapacity vysokonapěťové baterie.
Vozidlo nabíjejte převážně nízkým nabíjecím výkonem, zejména dodaným síťovým nabíjecím kabelem nebo v domácí nabíjecí stanici.
tak pak s někým řešte ztrátu kapacity a garanci ...
https://www.volkswagen.de/elektromobili ... laden.html
Die Dauer bis zum vollständigen Laden deiner Batterie hängt beim AC-Laden (einphasig oder dreiphasig) wie beim DC-Laden (aktuell 50 kW bis über 100 kW) von der Leistung der Ladeinfrastruktur, aber vor allem auch dem Ladezustand deiner Batterie und den Außentemperaturen ab.
Generell empfiehlt sich zur Optimierung der Lebensdauer der Batterie, diese nicht immer komplett vollzuladen.
Doba potřebná k úplnému nabití baterie během nabíjení střídavým proudem (jednofázové nebo třífázové) a nabíjení stejnosměrným proudem (v současné době 50 kW až 100 kW) závisí na výkonu nabíjecí infrastruktury, ale především na stavu nabití baterie a venkovní teplotě.
Všeobecně platí, že pro maximální životnost baterie není doporučeno ji vždy plně nabít.
Záruka na vysokonapěťové baterie pro vozidla BEV a PHEV společnosti Volkswagen AG
(BEV - Battery Electric Vehicle - vozidlo poháněné výhradně baterií)
(PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicle)
1. Kromě výše uvedené záruky Volkswagen garantuje Volkswagen AG také vysokonapěťovou baterii nových vozidel s ohledem na všechny vady materiálu nebo provedení po dobu 8 let nebo 160 000 km, podle toho, která z těchto dvou událostí nastane dříve.
2. Snížení kapacity akumulátoru v průběhu času je způsobeno povahou součásti a nepředstavuje závadu ve smyslu této záruky, pokud tato hodnota není nižší než hodnota uvedená v návodu k obsluze vozidla.
3. Záruka na vysokonapěťové baterie se nevztahuje na případy, kdy závada byla způsobena tím, že baterie nebyla používána, ošetřována nebo udržována v souladu s návodem k obsluze. To platí zejména pro nabíjení akumulátoru.
4. Kromě doby trvání záruky jsou všechna ustanovení o záruce Volkswagenu vytištěná na opačné straně (Předpoklady, měřítko pro vyloučení vad, důvody pro vyloučení, vyřízení reklamací, vstup v platnost a začátek doby záruky, rozsah použití apod.) platná i pro vysokonapěťovou baterii.
No a když člověk tedy koukne do manuálu na tu kapacitu, tak tu tam nenajde, ale místo ní nalezne velmi zajímavé upozornění. Ano, všichni kdo doposud s akumulátory pracují, těm to musí být jasné, ale co ty masy neznalých "uživatelů", který budou často chtít "nejen" na cestě rychle "dotankovat" a po pár letech pak zjistí, že si aku vlastně poškozovali sami ...
Časté nabíjení vozidla vysokým nabíjecím výkonem, zejména při stejnosměrném proudu (DC nabíjení) může vést k trvalému snížení nabíjecí kapacity vysokonapěťové baterie.
Vozidlo nabíjejte převážně nízkým nabíjecím výkonem, zejména dodaným síťovým nabíjecím kabelem nebo v domácí nabíjecí stanici.
tak pak s někým řešte ztrátu kapacity a garanci ...
https://www.volkswagen.de/elektromobili ... laden.html
Die Dauer bis zum vollständigen Laden deiner Batterie hängt beim AC-Laden (einphasig oder dreiphasig) wie beim DC-Laden (aktuell 50 kW bis über 100 kW) von der Leistung der Ladeinfrastruktur, aber vor allem auch dem Ladezustand deiner Batterie und den Außentemperaturen ab.
Generell empfiehlt sich zur Optimierung der Lebensdauer der Batterie, diese nicht immer komplett vollzuladen.
Doba potřebná k úplnému nabití baterie během nabíjení střídavým proudem (jednofázové nebo třífázové) a nabíjení stejnosměrným proudem (v současné době 50 kW až 100 kW) závisí na výkonu nabíjecí infrastruktury, ale především na stavu nabití baterie a venkovní teplotě.
Všeobecně platí, že pro maximální životnost baterie není doporučeno ji vždy plně nabít.
Upřímně pro mě je teda docela zásadní jestli mi auto na plnou baterii ujede 300 nebo jen 200 km, tak jako tak na dovolenou se s ním nedostanu.
Druhá věc je že je chválihodný že elektroauta nemají žádné splodiny, jenže pouze v místě kde se pohybují, jejich výfuky jsou v Dukovanech , Temelíně a podobně. Jenže spousta propagátorů elektromobilů se tváří jako by se elektřina tvořila sama bez jakékoli uhlíkové stopy.
Spalovací motory se vyvýjejí více jak 100 let a stále nejsou dokonalé, to čekáte že elektroauta po pár letech na trhu spasí tuto planetu, notabene když zbytek světa to má na háku ?
Největší znečisťovatéle ovzduší ale nikdo neřeší a ani řešit nechce a auta ani ta dieselová to nejsou.
Druhá věc je že je chválihodný že elektroauta nemají žádné splodiny, jenže pouze v místě kde se pohybují, jejich výfuky jsou v Dukovanech , Temelíně a podobně. Jenže spousta propagátorů elektromobilů se tváří jako by se elektřina tvořila sama bez jakékoli uhlíkové stopy.
Spalovací motory se vyvýjejí více jak 100 let a stále nejsou dokonalé, to čekáte že elektroauta po pár letech na trhu spasí tuto planetu, notabene když zbytek světa to má na háku ?
Největší znečisťovatéle ovzduší ale nikdo neřeší a ani řešit nechce a auta ani ta dieselová to nejsou.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Samozřejmě jde o to, jaké motory se používají, osobně nemám představu, ale viděl jsem supermotorky u modelů letadel, které měly šílené otáčky a limitovala je opravdu jen baterie..Ale pokud tam budou motory navíjené mědí apod. , popřípadě z jiných materiálů podléhajícím stárnutí-oxidaci, kde jsou vinutí prokládané izolací, popřípadě jaká "ložiska " se používají, zda je uložení plovoucí nebo jak je řešen převod kroutícího momentu, to je ve hvězdách..Jistě tam je množství stykačů, snímačů, potenciometrů, relátek apod. a jak je dnešním trendem, vše se ojebává, drahé kovy se nahrazují novými supermateriály a když vidíme dnešní problémy u obyčejných aut nacpaných všemožnými vifikundacemi, kde mají dráteníci více práce než kdykoli předtím, tak el. automobil, ještě k tomu aut. řízený , který už bude mít místo drátů už jen "drátečky", potěš pánbůh..Ale zase bude velký rozvoj žlutých andělů- létajících dronů , které budou diagnostikovat závadu a posílat záchranné vozy pro odpadlíky..A patrně nebude povinná výbava, ale jenom kod auta jako v supermarketu a kod DNA dotyčného pologramotného občana , který bude mít pod kůží, v místě potetovaném nařízeným symbolem, aby určený záchranný robot mohl identifikovat posádku...rudy5 píše:Elektro motor sam o sebe vydrzi vela urcite viac ako spalovaci motor problem je ta bateria
nepropadat panice...
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Je to pár jednoduchých pravidel, jako že se auto neodstavuje s prázdnou, nebo naopak plně nabitou baterií, že je pro životnost baterie vhodnější pomalé nabíjení atd. Je to většinou uvedeno v návodech a dnes už jsou k autům aplikace v telefonech, které případně poradí a dohlídnou na tojericho-3 píše:Takže jak to mají řešit ti, kteří jedou jednou za čas, popřípadě chtějí auto odstavit?Dát tam udržovačku -konzervační zdroj na baterku ? Takže pokud poběží záruka, a já nebudu moc jezdit , mohu přijít o baterku? A také by mne zajímalo, zda budou záruční prohlídky a zda už je na tohle nějaký itinerář , popřípadě zda už jsou zkušenosti, jakou životnost mají el. motory a jejich příslušenství..Díky
Co se týče Temelína, ten má výhodu, že bere vodu z Vltavy, Dukovany bohužel berou vodu z Dalešic, což je říčka Jihlava a loni v létě byl už problém s tím, že odběr vody do Dukovan způsoboval pokles hladiny v Dalešické nádrži.WOB píše:Z výfuku Dukovan a Temelína stoupá jen vodní pára, žádné zplodiny, Nox ani CO2 ani oxidy síry apod...
Pro zajímavost, podle okolní teploty, potřebuje každá z elektráren na doplnění každou sekundu 2 - 3 kubické metry vody.
Ta voda z chladicích věží má ještě jednu úlohu a to je vytápění, v sobotu jsem jel okolo Temelína a je tam velké pokládání potrubí přecházející zprava doleva okolo silnice a mám zato,. že to bude vytápění Hluboké nad Vltavou nebo dokonce ČB..Týn nad Vltavou je již vytápěn. S nadsázkou se dá říci, že atomová energie má mimo nevýhody velké ceny výstavby samé výhody , samozřejmě potenciální zničení/ozáření/ částí území i s obyvateli je sice hrozbou, ale jelikož lidstvo je přemnožené a brzo jich bude 10 miliard, tak jeho zredukování lze v poměru k tomu, jak planetu ničíme "akceptovat"..Už jen proto, bych se toho moc nebál, protože čím větší primitivní kretén v totalitním státě, kde má většina obyvatel hlad, se snaží vyrobit a jistě i použít atomovou zbraň..Takže obavy tohoto typu jdou odjinud..
nepropadat panice...
Zde ještě podotknu, že odběr pro vytápení Týna což se již řadu let používá a nyní se staví přivaděč do ČB se nebere z terciálního - chladícího okruhu ( chladící věže ), ale normálně sekundárního, tedy co seberu pro vytápení aglomerace o to mírně snížím výkon elektrárny, voda na výstupu pro vytápění má až 140st. - 160st. to už by se z chladícího okruhu nevydojilo.
Tady na snímku je výstupní stanice a ty tenké roury vlevo dole jdou do Týna.
https://mapy.cz/letecka?x=14.3712922&y= ... 5&z=19&l=0
Tady na snímku je výstupní stanice a ty tenké roury vlevo dole jdou do Týna.
https://mapy.cz/letecka?x=14.3712922&y= ... 5&z=19&l=0
Fajn, tam zbyde jen radioaktivní odpad, nic víc.WOB píše:Z výfuku Dukovan a Temelína stoupá jen vodní pára, žádné zplodiny, Nox ani CO2 ani oxidy síry apod...
Byl to jen příklad, máme tu i tepelné elektrárny spalující hnědé uhlí, že jo. A né všude ve světě se používá jádro k výrobě elektřiny.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4192
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
budou vytápět budějovice, náklady na výstavbu jsou astronomickýjericho-3 píše:Ta voda z chladicích věží má ještě jednu úlohu a to je vytápění, v sobotu jsem jel okolo Temelína a je tam velké pokládání potrubí přecházející zprava doleva okolo silnice a mám zato,. že to bude vytápění Hluboké nad Vltavou nebo dokonce ČB..Týn nad Vltavou je již vytápěn. S nadsázkou se dá říci, že atomová energie má mimo nevýhody velké ceny výstavby samé výhody
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG