problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

jericho-3 píše:Já si naopak myslím, že Turbo kamna power to napsal k věci, protože od dob , kdy stačil stroj roztlačit a mohlo se jet neuběhla moc dlouhá doba a dnes bez záštity mnoha jiných okolo , např. slunce , větru a bioplynek dle názoru ekologů se již nepohneme..A co se týče ohně, za svůj život jsem tohle viděl snad 5krát , zato do budoucna není zkušenost, proto ty otázky..
Klást si otázky je samozřejmě naprosto v pořádku, jen si nejsem úplně jist, že by na ně měl odpovídat někdo, kdo danou problematiku zná pouze z displaye a jen tupě, bez úvahy a znalosti souvislostí papouškuje to, co mu kdokoliv podstrčí a ještě žije v přesvědčení, že lež se stává svatou pravdou v momentě, když se text zvýrazní a zvětší. A nejspíš už zdejšího největšího theoretika s gulášem v hlavě znáš už natolik dobře, že dobře víš, že i kdyby se sám pochcával do 20ti, tak je schopen řvát: "Hele, ten 3letej kluk má mokrý kalhoty!" :roll:
Naštěstí se těch odpovědí nechytají pouze internetoví "vševědi" pod nickem Forest, ale i akreditované zkušebny, které ty jejich "pravdy" vyvracejí.
Spousta odpovědí je například také v instruktážním videu o hoření a hašení elektromobilů, kde sami hasiči tvrdí, že pravděpodobnost hoření elektromobilu je téměř 10x nižší než u konvenčního vozu, což je opět samozřejmě v rozporu s "pravdou", kterou se nám tu někteří snaží vnutit.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:
Forest píše:
Je někde podobná studie kolik humusu se uvolní při hoření spalovacího auta, nebo to je opět jednostranný výkřik do tmy?
No, tohle bys měl ale vědět ty, když tvrdíš, jak jsou elektromobily "čisté". Přece ti nebudeme my (nedůvěřiví EV) zjišťovat podklady pro argumentaci ... nebo to bys ještě chtěl? :wink:

Mimochodem, na téma "odpovídání na otázky" by ses měl zdržet komentáře, protože ty odpovídáš jenom na otázky, které se ti hodí. Jakmile se tu někdo zeptá na něco, co nevíš a nebo "se ti nehodí do krámu" tak mlčíš a přecházíš to.

... a to je ten důvod, proč jsem se uchýlil ke zvýraznění, použití většího písma a po opětovné ignoraci z tvé strany opakování.

Je skvělé, že takto výsledky dopadly, bez ironie.

Zbývají tu ovšem otázky:
1) Nebylo třeba s vybitými bateriemi (což by podporoval fakt, že vozy nejely zjevně po vlastní ose, soudě dle koleček)?
2) Do jaké míry ovlivní absence nabití? Aby nebylo testování dost ovlivněno.
3) Jak jsou na tom ostatní elektromobily?

Jinak děkujem za odkaz na video. Ty, Andre, který neuznává neověřené zdroje tak nám tu jako nějaký "důkaz" předkládáš video nějakého hasiče jménem Brock Archer, který nemá ani jediného odběratele a má vypnuté komentáře (z čehož se dá leccos subjektivně odvodit)?
Andre píše:... jen si nejsem úplně jist, že by na ně měl odpovídat někdo, kdo danou problematiku zná pouze z displaye a jen tupě, bez úvahy a znalosti souvislostí papouškuje to, co mu kdokoliv podstrčí a ještě žije v přesvědčení, že lež se stává svatou pravdou...
Nicméně, ve videu se dozvídáme, že k uhašení požáru elektromobilu je třeba 500-8000 galonů vody. Přiznávám, že netuším, jaké galony jsou myšleny, tak uvádím preventivně:
Imperiální galon používaný ve Velké Británii: 1 galon = 4,546 090 litrů
U.S. wet nebo liquid galon používaný v USA pro kapaliny: 1 galon = 3,785 411 784 litrů


USA: 1,89-30,28m3 vody
GB: 2,27-36,37m3 vody

... a teď mi Andre odpověz: kolik cisteren bude muset přijet k nehodě, v rámci které se srazí dva elektromobily a oba případně začnou hořet?

Prosím, abys předešel dalším faux pas, zjisti si, kolik mají běžně u nás hasičské cisterny objem.

Mimochodem, to, že ti někdo řekne, že je to TÉMĚŘ 10x méně, tak jak jsem již psal, nemá to dostatečnou vypovídají hodnotu, protože:
1) Porovnávejme požáry vozů ve stejném stáří a nenechme údaje zkreslit tím, že do toho zahrneme staré, neudržované vozy, které nebyly stavěny v rámci standardů přijatých a výrobci respektovaných normách napříč celým spektrem (benzín, diesel, vodík, elektro...).

2) Jsou to statistiky z USA, kde je sice rozšíření elektromobilů větší, ale stále jsem přesvědčen, že těch se spalovacím motorem bude více, nežli desetinásobek.

3) Jsou to statistiky z USA, kde nejsou povinné STK a každý si tam může postavit co chce a je za to zodpovědný. Tato zodpovědnost je následně s ohledem na odbornou expertízu a studie možného zavinění až poté, co se takový vůz stane účastníkem nehody.

Takže je třeba brát v potaz to, že se bavíme s ohledem na naše podmínky a zdroje statistických údajů zde, v ČSR.

...pakliže bys nechápal, tak je to pro nás relevantní asi jako jejich statistika havárií vozů Ford Mustang - taky u nás jezdí ale u nich je výskyt podmínek, že takové auto potkáte téměř neporovnatelně vyšší ;)

Dále je ve videu zajímavá zmínka, která mi nebyla známa. U EV, které mají umístění baterií na podlaze, tak aby bylo hašení u těchto účinnější, měli by takový vůz přizvednout. Na toto potřebují speciální vybavení (pozn.: bude nutné naše dovybavit). Tento přístup je samozřejmě možný pouze v moment, kdy vůz teprve doutná a nebo jen zlehka "pohořívá", nikoliv v případě masívního ohně ... to je ti předpokládám jasné ;)

Dále se dozvídáme, že pěna nebo suché hasící prostředky (předpokládám prášek, písek atd.) jsou neúčinné! Takže "hasičáky", které vozíme v autech se spalovákem tak jsou dle tohoto zdroje k ničemu.

Také je potřeba neustále chladit, dle zdroje bez přerušení dodávky vody!

Nemálo důležité je i potvrzení mnou nalezeného upozornění, že přímá aplikace vody na baterie může být nebezpečná (chápej bude to reagovat..a ne zrovna úsměvem). Úsměvné je, že ve videu zmiňují, že nejefektivnější způsob hašení je aplikace přímo na bateriový pack ale v kontrastu s následujícím varováním to není nic povzbudivého. Takže v moment, kdy se pack poškodí, tak se z efektivního hašení stává pohroma.

Z videa též plyne, že né všechny EV mají integrované automatické odpojení baterií a je tam zmíněno, že někdy se k tomuto odpojení nemohou z důvodů rozsahu ohně dostat. :roll:

Můj subjektivní a dost možná naivní názor je, že vůz by měl být schopen baterie nejen odpojit, ale poměrně rychle a jednoduše "odložit". Tato myšlenka i podporuje moji dřívější myšlenku, že by mělo být možné lehce vyměnit celý pack za nabitý - myšlenka systému "tankovacích stanic", kdy by auto přijelo nad "tunel" a automatizovaný systém by mu vyměnil celý vybitý pack za nabitý, což věřím, že by mohlo zabrat ještě méně času nežli dotankovaní PHM u spalovacích motorů.

... nemohu si pomoci, ale mám dojem, že Andre viděl jen úvodní nápis ve videu, ten napsal do překladače přeložil a hned se o toto video opíral. V opačném případě se nemohu zbavit dojmu, že video spíš podněcuje k myšlence, že to nebude sranda a že na to hasiči (alespoň zde v ČR) nejsou pořádně připraveni a že s tím bude dost práce takový elektromobil hasit a uhasit.

PS: konečně jsi našel alespoň částečného spojence, Jericha, gratuluji, to je "vážně" úspěch ;) ...tedy případně jenom morálního spojence, protože on si nikdy elektromobil nekoupí
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

BMW 330 ix
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Viac k tomu hádam netreba hahaha
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše: Takže je třeba brát v potaz to, že se bavíme s ohledem na naše podmínky a zdroje statistických údajů zde, v ČSR.
A to je kde? :D

Asi to vypovídá něco o tom, kde jsi zamrzl se svými názory, mistře foux pas ;)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

To už tady bylo pár stránek dozadu... Když pominu fakt, že je v tom článku několik technických chujovin, a že z 50ti hasičů se vyklubalo nakonec 5, tak ti položím otázku:

Je pro tebe "lepší" volba havarovat v autě, které je do 10ti vteřin kompletně v plamenech a pokud budeš v šoku, nebo dokonce bezvědomí, nemáš nejmenší šanci ani pokud je tam někdo s hašičákem... Nebo v elektromobilu, který má statisticky 10x menší šanci na zahoření, má hermeticky uzavřenou a odizolovanou baterii od karoserie, což je sice případně komplikovanější pro její uhašení, ale posádka vozu má výrazně větší šanci na přežití, protože klidně i 19 minut po zahoření mají ještě hasiči šanci tě zachránit?
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:
Forest píše: Takže je třeba brát v potaz to, že se bavíme s ohledem na naše podmínky a zdroje statistických údajů zde, v ČSR.
A to je kde? :D

Asi to vypovídá něco o tom, kde jsi zamrzl se svými názory, mistře foux pas ;)
Ty jsi opravdu nejspíš tak hloupý ...ale já si jen myslím, že jsi jen troll :wink:
... ale já věřím, že dělá ta zoufalost v rámci argumentace.

Věřím, že když oslovíš ČSÚ a zaplatíš jim manipulační poplatek (věř mi, není to málo a věřím, že takový kolenovrt jako jsi ty to nezaplatí), tak ti ty údaje poskytnou. Jen je základem umět se správně zeptat, tedy formulovat správně otázku. Jinak je to opět informace k ničemu.

Takže pokud bys projevil zájem, tak se musíš zeptat cca ve smyslu:
1) Stav vozidel se spalovacím motorem přihlášených od data přihlášení prvního elektromobilu.
Protože nás nezajímá kolik vyhořelo vozů v dobách, kdy tu ještě nebyl žádný elektromobil ani požáry spalováků vyrobených před prvním přihlášením elektromobilu protože to bychom do toho mohli zahrnout rovnou i povozy z dob Žižky

2) Stav elektromobilů do dneška od chvíle přihlášení prvního elektromobilu.

3) Počet požárů zaevidovaných na vozech se spalovacím motorem, které byly přihlášeny od data přihlášení prvního elektromobilu.

4) Počet požárů zaevidovaných na elektromobilech, které byly přihlášeny od data přihlášení prvního elektromobilu. od data přihlášení prvního elektromobilu.

... a to nejlépe každým rokem od přihlášení prvního elektromobilu.

Pak si tyto údaje přepočítej na % ve smyslu:
1) Kolik požárů bylo evidováno na vozech se spalovacím motorem.

2) Kolik požárů bylo evidováno na elektromobilech.

3) Jaký podíl byl/je elektromobilů na všech vozech.

4) Jaký podíl elektromobilů (z celkového počtu elektromobilů) byl zasažen požárem.

5) Jaký podíl vozů se spalovacím motorem (z celkového počtu vozů se spalovacím motorem) byl zasažen požárem.

Aneb, když neexistovaly elektromobily tak ze statistického hlediska měly nulové zastoupení na vozech, které zasáhl požár. ... a tomu se říká statistika Andre, ty náš velký ohýbači :wink:


Já věřím, že pokud se jednalo byť o jediný elektromobil, který byl u nás zasažen požárem, bude statisticky vyšší procento nežli u těch se spalovacím.
Andre píše:Nebo v elektromobilu, který má statisticky 10x menší šanci na zahoření
Alespoň čti ty ignorante!

OPRAVENO V SOULADU S REALITOU:
Andre píše:Nebo v elektromobilu, který má dle sdělení nějakého hasiče v USA statisticky TÉMĚŘ 10x menší šanci na zahoření ... v porovnání se všemi těmi povozy v USA co tam mají a to včetně těch spíchnutých na koleně, kde je statisticky vysoká šance na to, že to zasáhne požár díky tomu, že je to neodborně zbastleno

PS: je to fAux pas, ...ani opsat to neumíš
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Omlouvám se za překlep, nemohu svým příspěvkům věnovat tolik času jako ty, ani je následně 10x neupravuji. Ale hlavně mě to naprosto vyděsilo :o a musel jsem si ještě vyčistit monitor, protože jsem nemohl uvěřit, že by někdo s tak "obrovským" přehledem vlastně ani netušil, že socialismus je tady už 30 let "po smrti".
Ale když nad tím tak rychle přemítám... není se u tebe čemu divit.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Taky mazec...
https://www.youtube.com/watch?v=jRbYWML ... gI&index=6

Baterky v té cisterně zcela jistě nebyly.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:Omlouvám se za překlep, nemohu svým příspěvkům věnovat tolik času jako ty, ani je následně 10x neupravuji. Ale hlavně mě to naprosto vyděsilo :o a musel jsem si ještě vyčistit monitor, protože jsem nemohl uvěřit, že by někdo s tak "obrovským" přehledem vlastně ani netušil, že socialismus je tady už 30 let "po smrti".
Ale když nad tím tak rychle přemítám... není se u tebe čemu divit.
Omluvu nemohu bohužel přijmout (byť mě mile překvapilo, že jsi toho vůbec schopen ale obávám se, že se jedná o ironii), protože se jedná o mluvu. Důvod je prostý: písmena A a O jsou od sebe značně vzdálena než aby mohlo dojít k překlepu (jako například je poměrně časté u M a N, které jsou lehce přehlédnutelná nebo O a 0, nebo jinými sousedícími písmeny). Takže nám tu zase nelži. zdejší čtenáři nejsou tak hloupí za jak moc hloupé je zjevně pokládáš.

Mohu poprosit o vysvětlení té zmínky socialismu? Nějak jsem to nepochopil ... a to jsem to četl opakovaně. Nechápu to stejně jako tu tvoji zmínku s dobou studia u MirkaX.

To, že upravuji a opravu je jenom způsob, jakým přistupuji ke čtenářům. To, že ty na ně kašleš je evidentní. Je to tebou průběžně praktikovaná ignorace. Ostatně, stačí se podívat nad tento příspěvek. Namísto, abys předchozí příspěvek upravil, uchýlil ses k odeslání nového příspěvku.
Nechci reagovat na každý podnět tvorbou nového příspěvku a v moment, kdy najdu třeba lepší (chápej třeba názornější) zdroj, příměr nebo chci doplnit myšlenku, tak to přidám nebo upravím apod.
Úsměvné je, že ve snaze mě kritizovat jsi mi schopen vyčítat i tento přístup? Prostě jenom další příklad zoufalosti :wink:
Andre píše:Taky mazec...
https://www.youtube.com/watch?v=jRbYWML ... gI&index=6

Baterky v té cisterně zcela jistě nebyly.
Ano, jsi zoufalý. Nemusíš nám to průběžně dokazovat, my jsme ti to už uvěřili.

Nesouvisí to dokonce ani tak moc s tématem jako třeba tento příspěvek, který se sem nehodí.


Nicméně, k tématu. Zaujal mě tento záznam. Zajímavá a pro reálnou ekologii je zmínka ve 20:36 (zmínka o lodi s reálným přístupem k ekologii) a hlavně a to doporučuji všem: 32:20!

Pro ty, kteří jsou pohodlní si to otevřít nebo nemohou s ohledem na omezení dat, tak jen zmíním co je sděleno: nová generace Yarise přijde tradičně hybridním pohonem a nepřijde v plně elektrické verzi neboť oproti aktuální generaci, tak zváží-li se komplexně emisní stopa ve formě CO2 tak by tato plně elektrická verze přestavovala 60x větší náročnost (chápej emisní stopu v komplexním měřítku)!


Jinými slovy, je tím sděleno, že elektromobily nejsou zase tak ekologické, jak je nám předkládáno.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Tak to je "zajímavé", záběry z reálných nehod na silnici jsou pro tebe zoufalá argumentace, ale v reakci pošleš odkaz na to, jak někdo zatlouká hřebík do baterky a ona překvapivě zkratuje (rofl)
Dle mého názoru by tak vysoká míra ztráty rozlišovacích schopností měla být důvodem k uznání nesvéprávnosti :roll:

Zkus prosím najít alespoň jedno video z reálného provozu, kdy havaruje a exploduje (nebo alespoň shoří) elektromobil - tím je myšleno osobní auto homologované pro silniční provoz, nikoliv plastové hračky, telefony, atd. Budu doufat, že zadání pochopíš.
A aby nebylo pochyb o původu zahoření, např že auto nebylo záměrně zapálené jako v tomto případě, prosím o nesestříhaný a nezrychlený záběr od začátku kolize až po hořící vůz.
Hořících a vybuchujících spalovacích aut je plné YT, tak jistě nebude problém najít nějaký ten elektromobil ;)

Co se týče té půlhodinové reklamy na Toyotu, tak mohu pouze opakovat druhou větu toho příspěvku...
Tvrdohlaví Japonci v Toyotě holt vsadili na vodík, nasypali do toho už brutální peníze, čisté EV nemají v nabídce ani jedno, ale situace na trhu se vyvíjí poněkud jinak. Takže jsou potřeba natáčet podobná demagogická videa, aby měli Foresti o čem psát na diskuzních fórech (noteeth)
Forest píše: Mohu poprosit o vysvětlení té zmínky socialismu? Nějak jsem to nepochopil ... a to jsem to četl opakovaně. Nechápu to stejně jako tu tvoji zmínku s dobou studia u MirkaX.
Tvé přání budiž splněno: I přestože to budeš veřejně vehementně popírat, tak jsi samozřejmě vždy velmi ochotně využíval (přesněji zneužíval) svého okolí, které bylo ochotné podělit se např. o ubytování, stravu, hmotný materiál, nebo např. i cenné informace a praktické zkušenosti, které jsi díky handicapu od narození (obě ruce levé) nemohl sám nikdy posbírat, načež jsi nikdy neměl problém toto přijmout, jako správný soudruh pod heslem "všechno všem", zdarma. Ale jakmile mělo dojít k otočení směru toku, vždy jsi jednal jako tvrdý kapitalista ve filmech z USA.
Doba studia nebyla samozřejmě v souvislosti s Mirkem, to je jiný příběh... kdy jsem zhruba ve svých 25ti letech poznal jednoho člověka, který tenkrát přijel ve vínovém Golfu IV, což v té době bylo stále poměrně drahé auto a navíc ještě tenkrát nebylo doprzněné ukradenými komponenty z panelákové výtopny a ani jsem nevěděl, že je zděděné. Padla řeč na práci... ukázalo se, že je o něco starší, ale ještě na studiích... ihned mě napadlo, že už asi bude končit doktorské studium... jaké bylo ale překvapení, že je dotyčný v tolika letech ještě stále na dvouletém oboru nějaké VOŠ... nicméně padl tam tenkrát povzdych, že už to otec odmítá sponzorovat, a že letos už to musí konečně dodělat.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:Tak to je "zajímavé", záběry z reálných nehod na silnici jsou pro tebe zoufalá argumentace, ale v reakci pošleš odkaz na to, jak někdo zatlouká hřebík do baterky a ona překvapivě zkratuje (rofl)
Dle mého názoru by tak vysoká míra ztráty rozlišovacích schopností měla být důvodem k uznání nesvéprávnosti :roll:

Zkus prosím najít alespoň jedno video z reálného provozu, kdy havaruje a exploduje (nebo alespoň shoří) elektromobil - tím je myšleno osobní auto homologované pro silniční provoz, nikoliv plastové hračky, telefony, atd. Budu doufat, že zadání pochopíš.
A aby nebylo pochyb o původu zahoření, např že auto nebylo záměrně zapálené jako v tomto případě, prosím o nesestříhaný a nezrychlený záběr od začátku kolize až po hořící vůz.
Hořících a vybuchujících spalovacích aut je plné YT, tak jistě nebude problém najít nějaký ten elektromobil ;)

Co se týče té půlhodinové reklamy na Toyotu, tak mohu pouze opakovat druhou větu toho příspěvku...
Tvrdohlaví Japonci v Toyotě holt vsadili na vodík, nasypali do toho už brutální peníze, čisté EV nemají v nabídce ani jedno, ale situace na trhu se vyvíjí poněkud jinak. Takže jsou potřeba natáčet podobná demagogická videa, aby měli Foresti o čem psát na diskuzních fórech (noteeth)
Forest píše: Mohu poprosit o vysvětlení té zmínky socialismu? Nějak jsem to nepochopil ... a to jsem to četl opakovaně. Nechápu to stejně jako tu tvoji zmínku s dobou studia u MirkaX.
Tvé přání budiž splněno: I přestože to budeš veřejně vehementně popírat, tak jsi samozřejmě vždy velmi ochotně využíval (přesněji zneužíval) svého okolí, které bylo ochotné podělit se např. o ubytování, stravu, hmotný materiál, nebo např. i cenné informace a praktické zkušenosti, které jsi díky handicapu od narození (obě ruce levé) nemohl sám nikdy posbírat, načež jsi nikdy neměl problém toto přijmout, jako správný soudruh pod heslem "všechno všem", zdarma. Ale jakmile mělo dojít k otočení směru toku, vždy jsi jednal jako tvrdý kapitalista ve filmech z USA.
Doba studia nebyla samozřejmě v souvislosti s Mirkem, to je jiný příběh... kdy jsem zhruba ve svých 25ti letech poznal jednoho člověka, který tenkrát přijel ve vínovém Golfu IV, což v té době bylo stále poměrně drahé auto a navíc ještě tenkrát nebylo doprzněné ukradenými komponenty z panelákové výtopny a ani jsem nevěděl, že je zděděné. Padla řeč na práci... ukázalo se, že je o něco starší, ale ještě na studiích... ihned mě napadlo, že už asi bude končit doktorské studium... jaké bylo ale překvapení, že je dotyčný v tolika letech ještě stále na dvouletém oboru nějaké VOŠ... nicméně padl tam tenkrát povzdych, že už to otec odmítá sponzorovat, a že letos už to musí konečně dodělat.
Musím citovat, aby nedošlo ke úpravě, preventivně screenshot!


... tyhle lži a pomluvy bude třeba hodně dobře rozvést a hlavně na důkazech, ne jako Andre, prokázaný a sám sebe usvědčený lhář.Obrázek

... jak jsem již dávno konstatoval: tvoje zoufalost zjevně nezná hranic tak hraješ vabank ... lhář už jsi usvědčený a prokázaný, takže si vlastně můžeš vymýšlet cokoli, protože ve své podstatě nemáš šanci co ztratit, pouze získat
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/ ... -internetu
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/do-d ... ovan-78985
https://www.e15.cz/bude-krize/cesky-aut ... -internetu
http://www.autoforum.cz/predstaveni/hor ... l-bankrot/
Reakce nepište , stejně na ně nebudu reagovat , jen vám chci otevřít oči .
Ale na dvě nejstupidnější mě to nedá - baterky doma mám jen v nejnutnějším případě , kde to na šňuru nejde , třeba akuvrtačku nemám a nechci , má mnohé výhody ALE jak to chodí , když ji náhodou za čas potřebuji tak je vybytá a za nějaký rok je po baterce kterou již nejde sehnat nebo stojí jak celá vrtačka , proto se raději tahám se šńůrou - Ropa se bude dál vesele těžit a dovážet a rafinovat ikdyž by jsme všichni jezdili na el. budou dál potřeba oleje (kupodivu do průmyslu) asfalt na hydrizolace a silnice , plasty bez plastových izolací el. by moc nefungovala a že by nová auta měly interiér jen z plechu a místo plášťů jen obruče , zdravotnictví bez plastů??? atd. to jen část frakce ropy , bude nám zas zbývat nafta a benzín (zbylé frakce) co s nimi , nejspíš je budeme pálit v elektrárnách aby jsme měli elektřinu do svých elektroaut .
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jeden z důvodů nepokojů v Chile /a nejen tam/..
Problém s nedostatkem vody v Chile je ještě umocňován zvýšenou poptávkou po lithiu.Dekarbonizační hnutí ,které požaduje co nejrychlejší přechod na elektromobilitu nikdy příliš neřešilo otázku , odkud vzít nezbytné suroviny pro takový technologický skok. Lehoučké lithium je sice v zemské kůře všude možně , ale ekonomicky těžitelné koncentrace v těch správných rudách , to už je daleko vzácnější jev..Oblast, kde se stýkají Chile, Peru a Bolívie , patří k těm několika málo na světě , kde se takové zásoby vyskytují ..Jenže k těžbě lithia ze zdejších solných plání je potřeba vody-přesně té vody, na kterou je oblast nesmírně chudá a bez které se nedá žít...Zásoby podzemních vod klesají a studně vysychají..Panuje podezření, že těžařské společnosti spotřebovávají daleko víc, než kolik mají oficiálně povoleno..Kvoty na odběr vody byly stanoveny už za Pinocheta , jenže dnešní těžba je nesrovnatelně větší..A poptávka po lithiu , zejména z Evropy, nejvíc zasažené požadavky zelené mládeže na urychlený odklon od fosilních paliv vyhlašuje jedno město za druhým..Vypadá to, že se s vaničkou vylije i dítě..Člověk je už takový, nejdřív vše zničí a když mu začne téci do bot, se stejnou vervou jako vše zničil , začně vše napravovat a vůbec nevidí, co tím opět způsobí.. ..
Citace...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“