problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
problém el. pohonu
Postupně leze na povrch přiznání, že jak problém s bateriemi není vyřešen, tak její výroba nebo i likvidace. A co se týče zimního období, tak situace je horší než ji známe dnes, dokonce je nebezpečné při teplotách pod bodem mrazu baterie dobíjet, protože dojde k jejímu poškození nebo i zničení..Výroba baterií má další ekologickou zátěž také proto, že např. při dobývání lithia ze soli, se spotřebovává velké množství vody, kobalt, nikl a mangan se těží v Africe, např. v Kongu , kde není nic jistého, ložiska jsou omezena a děti, které to dolují nestíhají nehledě nato, že místní kreténi věčně loupí a vraždí jen proto, aby jim nikdo nebral jejich zisky..Údajně australská studie prokázala, že pouze 2% použitých baterií prochází recyklací.a skládky jsou jich plné. Pokud se to rozjede, může nastat situace, že škody budou větší než dnes.. Takže to nebude tak horké, jak se nám dává na vědomí a mnozí propadají panice..
nepropadat panice...
Samsung do pár let zaplaví trh novejma grafenovejma bateriema, které se dají v pohodě recyklovat. Nakonec to dopadne tak, že budeš mít baterie a k nim si budeš kupovat auto. A až ti auto doslouží, baterie si necháš a auto zvrakuješ a koupíš si nový kompatibilní s tvejma starejma bateriema. Za pár let, ti bude recyklovat baterky každej lojza z JZD a pak konečně jedničkový oktávky naberou správný směr do kovošrotu.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Toto sa podlá mňa všetko dorieši sice to nebude hned ale s odstupkem času určite. Dobrým príkladem su baterie v mobilných telefonoch.
Máme jedneho mladeho doktora v rodine a ten hovorí že " čo bolo v medicíne pred 10rokmi sci-fi sa teraz robí ako bežný štadardný operačný úkon"
Máme jedneho mladeho doktora v rodine a ten hovorí že " čo bolo v medicíne pred 10rokmi sci-fi sa teraz robí ako bežný štadardný operačný úkon"
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Ja v tom problem vidim. Clovek si rekne, ze 10 % neni moc ... ale vyjadrete si to v jednotkach objemu a vahy.Jarda S. píše:třeba BMW má přes 90% recyklovatelný baterie v tom problém nevidim
No, jednak si myslim, ze konec (lidstva) bude bliz a kdyz uz jsme u toho, ten tebou definovanej "konec" vidis jeste v prvni polovine tohoto stoleti?WOB píše:Nakonec to dopadne tak, že budeš mít baterie a k nim si budeš kupovat auto. A až ti auto doslouží, baterie si necháš a auto zvrakuješ a koupíš si nový kompatibilní s tvejma starejma bateriema.
Ano, a tezbu uhli za ucelem vyroby elektricke energie jiz tusim pozastavili definitivne.Vici píše:nechteji nahodou skopcaci vyradit z provozu jaderne elektrarny?
Tesim se, az to uvidim v realu. Hlavne v zime. Bratr, pracujici v Nemecku se obava momentu, kdy bude muset mit elektromobil protoze si je vedom toho, ze na jeho ceste domu s jeho soucasnym tempem (180 kmph na nemeckych dalnicich) to zadne baterie nezvladaji a uz ted je cesta domu ci tam je pro nej znacny casovy napor.WOB píše:budeš nabíjet auto jednou za týden a né každej den.
Hlavnim problemem je, ze dojezd, ktery je verejne prezentovan tak neodpovida realnemu provozu na silnici a uz vubec ne ve vysokych rychlostech odpovidajicich nemecke dalnici.
Nedavno jsem zahledl clanek pojednavajici o tom, ze nejaka firma vyvinula system nabijeni umoznujici nabiti do dostatecne urovne v ramci doby odpovidajici casu nezbytnemu pro dotankovani paliva u aut se spalovacim motorem ... bylo to krasne zjisteni, nezli jsem si prohledl kabel, kterym by to melo byt realizovane (prumer rozhodne do 3 cm) a nezli jsem pozadal kamarada, aby mi spocital, jakych dimenzi by mel takovy kabel disponovat aby toho byl schopen (na zaklade dnes danych fyzikalnich zakonu). Kdyz mi to sdelil, tak jen dodal, ze toto ze site nelze ani dostat.
Me se libi, ze WOBem nadnaseni Japonci, ti, kteri sli vstric budoucnosti a snazili se vyvijet efektivni reseni tak ukazuji smer:
https://www.autozive.cz/diky-cemu-muze- ... ktromobil/
Souhlasim s tim, ze toto je spravny smer.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
WOB píše:fekálku z Citroenu, přetíženej je akorát tak tvůj mozek. Vůbec nejsi pochopit, že budeš nabíjet auto jednou za týden a né každej den.
Než něco pustíš do fora, tak si to nejdřív přečti moulo aby to nevypadalo, že to píše 5tiletej harant. Jinak tvoje znalosti z elektrotechniky mě úplně šokují, jsi hotovej vědec (nabíjet 1xtýdně)
Je dobrý tyhle témata sledovat. Ještě neumíme opravdu bezudrzbovou baterii do obyčejného auta, do dnešních telefonu něco na víc jak dva dny a tady už se buduje ze elektromobil bude stačit dobíjet jednou za týden. To přeci nikdy nejde protože kazdej jezdíme jinak.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K