problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Celá vaše diskuze , mě připomněla starý vtip.
Otec rodiny v něm říká že bude na vánoce zabijačka , syn se těší a říká že bude jíst ovar bez chleba , dostane pár facek .
Ale.
Prase se ještě ani nenarodilo.
Otec rodiny v něm říká že bude na vánoce zabijačka , syn se těší a říká že bude jíst ovar bez chleba , dostane pár facek .
Ale.
Prase se ještě ani nenarodilo.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Jo, je to strašný, v době, kdy se při nárazových testech řeší počet bagů, hlavové opěrky, ochrana chodců, milimetry posunutí různých částí do prostoru posádky se najednou tleská tomu, že auto dokonce po nárazu ani neshoří
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Nebudu slovíčkařit a pominu, že se stará auta startovala klikou bez použití elektřiny, případně ještě diesely z dob nedávných šlo nastartovat bez elektřiny roztlačením, když se vyndal stop-ventil v čerpadle. To už dnes opravdu neplatí.Andre píše: To klidně můžeš, ale nerozumím o čem by to vypovídalo?
Jako že spalovací auto, potažmo nafta nebo benzín, nepotřebuje elektřinu? Ale no táááák... Vždyť ho bez elektřiny ani nenastartuješ To už jsme tady snad probírali asi 5 stránek dozadu ne?
Resp. víš o nějakém průmyslovém výrobku, který vzniká bez elektřiny?
Ono je to celé kluci o energii pohonného zdroje, 50 litrů benzínu/nafty je prostě 5x víc energie než plně nabitá 100kWh baterie (teď ponechme stranou, že spalovací motor s tou energií hospodaří 5x hůř). A 5x víc energie prostě umí napáchat 5x víc škody. A na rozdíl od BEV, jsou ve spalovacím motoru a jeho okolí teploty vysoko nad bodem vzplanutí zdroje energie přirozenou součástí jeho pracovního procesu.
Pokud se nechcete nechat v životě vodit za nos, měli jste dávat ve škole větší pozor. A evidentně ani 8let studia na 2letém bakalářském oboru to pak následně nezachrání
Nicméně, když tu píšeš o tom, že měl někdo dávat pozor ve škole, tak bys měl vědět, že u BEV nehoří jen jednoduše energie uložená v baterii:
http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/c ... rii--10691Každý článek lithno-iontové baterie totiž obsahuje mnoho látek s různými vlastnostmi z hlediska možného vznícení. Materiály kladných elektrod jsou látky s velkým podílem chemicky vázaného kyslíku, a tudíž podporující hoření. Materiály záporných elektrod jsou samy o sobě hořlavé a nezřídka na vzduchu samozápalné. K tomu přistupuje elektrolyt tvořený roztokem lithné soli v organické, a tudíž obvykle hořlavé kapalině. V podstatě známe několik způsobů, jimiž lze vyvolat hoření a požár této soustavy. Může to být nadměrné proudové zatížení, a to jak při nabíjení, tak i vybíjení, přehřátí či mechanické poškození způsobující vnitřní zkrat.
Naštěstí pro nás všechny musí být baterie použitá v elektromobilu homologovaná dle předpisu EHK č.100, kde jsou poměrně přísné podmínky a zkoušky právě s ohledem na možný zkrat, vznícení, mechanické poškození apod.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Nedokazuj nám svoji omezenost. Věřím, že jsi chytřejší nežli se prezentuješ.Andre píše:To klidně můžeš, ale nerozumím o čem by to vypovídalo?MirekX píše:Mám sem dát odkaz na výbuch v Černobylu?
Napovím ti: vypovídalo by to, resp. korespondovalo by to lépe s problematikou hoření elektromobilu více, nežli tvoje zmínka cisterny, hořící díky palmovému oleji s problematikou vozidel se spalovacím motorem (spalujících naftu nebo benzín, nikoliv palmový olej).
"Kluci"? ...na základě jakého titulu, postavení nebo dosaženého vzdělání nás tak tituluješ?Andre píše: Ono je to celé kluci o energii pohonného zdroje, 50 litrů benzínu/nafty je prostě 5x víc energie než plně nabitá 100kWh baterie (teď ponechme stranou, že spalovací motor s tou energií hospodaří 5x hůř). A 5x víc energie prostě umí napáchat 5x víc škody. A na rozdíl od BEV, jsou ve spalovacím motoru a jeho okolí teploty vysoko nad bodem vzplanutí zdroje energie přirozenou součástí jeho pracovního procesu.
Andre, ty jsi chyběl na základní škole při chemii a fyzice? Myslím, že stejně jako já ne protože povinnou školní docházku nám tu zavedla na konci 18. století Marie Terezie
Přiznám se otevřeně, že mi chemie moc nešla ale uvízlo mi v hlavě něco o reakcích, teplotách hoření, uvolňování energie při hoření apod. (neumím to odborně popsat). Já ne, ale pravdou je, že jednoho jsem si vědom: toho, že při hoření baterie nedochází jenom k uvolnění "uložené energie" ale i "uložiště", tedy obalu, ve kterém se energie nachází.
Zde si dovolím vložku z "tvé klávesnice":
Protože v případě lithia se jedná hodně "velký prušvih". Při čtení tvého sebejistě sebevědomého prásknutí sebe sama o základních neznalostech jsem nejprve protřel oči. Důvodem bylo vědomí, co dokázal explodující mobil (chápej baterie) napáchat za neuvěřitelné škody.Andre píše:Pokud se nechcete nechat v životě vodit za nos, měli jste dávat ve škole větší pozor.
Poté jsem sedl k netu a jal se hledat fakta - na těch by se přece měla naše diskuze stavět, ne?
A co jsem našel:
... nejprve něco v češtině, kde netrpělivým odcituji část odstavce nazvanou "Ad 2. Nebezpečné akumulátory"
Ale protože nemám vzdělání na to, abych si ověřil tyto informace, oslovil jsem člověka, který má a ten mi v tuto noční hodinu poslal dokument s tím, že "přečti a potom o tom můžeme pohovořit více".
Tento dokument pojednává a vysvětluje.
Dovolím si pro netrpělivé a líné zmínit "ochutnávku":
100kWh akupack se vyrovná uvolněnou energií přibližně 70-300 litrům benzínu.Total heat release (THR) = 17-75 kJ/Wh
 Fire of 100 kWh pack ~ 70-300 liter
gasoline
...no a bohužel, když jsem se do toho tak "opřel", tak vyplavala na světlo ještě jedna zajisté nejen pro mě šokující informace z 16. stránky dokumentu:
Z čehož volným překladem plyne, že úvodní dávka 139 mg/m3 je v rámci 10 minutového trvání smrtelná.139 mg/m3 The lethal 10-minute value (AEGL-3)
A fire where a 100 kWh Li-ion battery is consumed
 Emits 2 - 20 kg HF – a large amount !
Corresponding to a volume of 80 000 – 800 000 m3
of air with the IDLH-value – a volume of a large shopping center
Při požáru 100 kWh Li-ion baterie se uvolní hodnota ve výši 2-20kg fluorovodíků, což stačí na otrávení velkého obchodního centra.
Pakliže je toto pravda, pak si neumím představit, jak je možné, že jsou nabíječky uvnitř obchodních center ale hlavně, jak je možné, že není elektromobilům vjezd do takových budov prostě zakázán.
Věřte, že budu ukrutně moc rád, když mi někdo toto vyvrátí (na základě fakt, ne jenom prostým sdělením, že jsem blázen apod.).
Pokud by někoho zajímala toxicita zmiňovaných baterií při hoření (a Andreho by měla), pak doporučuji přečíst toto
Tak nás laskavě přestaň vodit za nos ty. A přestaň tu ze sebe dělat hlupáka a šaška, ukrutně si tím škodíš! ...ty musíš být buď masochista nebo blázen (doufám, že jsi nepropadl drogám, protože más zodpovědnost vůči rodině)Andre píše:Pokud se nechcete nechat v životě vodit za nos, měli jste dávat ve škole větší pozor.
Lidi, v tomto Andreho poslechněte: nenechte se vodit za nos a nákup elektromobilu opravdu pečlivě zvažte. Ostatně, Andre nikde přesvědčivě nevyvrátil ani nepopřel moji domněnku, že je v odvětví elektromobility finančně zainteresovaný.
Po prostudování toho dokumentu může jenom ignorant nebo vážný omezenec parkovat elektromobil v garáži, která je součástí obytného objektu.
Kdo nevěří a domnívá se, že jsem si to vycucal z prstu, nechť se zajímá více.
Netuším co tím chtěl pisatel sdělit za "údernou informaci". Cituje MirkaX, který má úspěšně vystudovaný technický obor na vysoké škole a získal tak právem titul inženýr.Andre píše:A evidentně ani 8let studia na 2letém bakalářském oboru to pak následně nezachrání
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Ano, správně, to už dnes opravdu neplatí, tak nechápu proč se o tom zmiňuješ.turbo kamna power píše: Nebudu slovíčkařit a pominu, že se stará auta startovala klikou bez použití elektřiny, případně ještě diesely z dob nedávných šlo nastartovat bez elektřiny roztlačením, když se vyndal stop-ventil v čerpadle. To už dnes opravdu neplatí.
Ano, stejně jako v případě spalovacího auta nehoří jen palivo v plastové nádrži.turbo kamna power píše: Nicméně, když tu píšeš o tom, že měl někdo dávat pozor ve škole, tak bys měl vědět, že u BEV nehoří jen jednoduše energie uložená v baterii:
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Hned v druhém odstavci bylo napsáno, že ta zkouška neměla suplovat crash testy.MirekX píše:Jo, je to strašný, v době, kdy se při nárazových testech řeší počet bagů, hlavové opěrky, ochrana chodců, milimetry posunutí různých částí do prostoru posádky se najednou tleská tomu, že auto dokonce po nárazu ani neshoří
A navíc si nejsem jist, zda-li při crash testech spalovacích aut je spuštěný motor na provozní teplotu a palivo v nádrži. Mám za to, že ne, protože by ty zkušebny neměly asi moc velkou životnost:
https://www.youtube.com/watch?v=XW4OpyiMxVk
Naposledy upravil(a) Andre dne 15 lis 2019, 10:45, celkem upraveno 1 x.
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Ano, stejně jako v případě spalovacího auta nehoří jen palivo v plastové nádrži.[/quote]turbo kamna power píše: Nicméně, když tu píšeš o tom, že měl někdo dávat pozor ve škole, tak bys měl vědět, že u BEV nehoří jen jednoduše energie uložená v baterii:
To jsi opravdu takový mimoň, že stavíš na stejnou úroveň plast z nádrže (předpokládám polyethylen v kombinaci s polyamidem) a baterie? Nekoresponduje to ani na jedné z úrovní možného srovnání ... to je opravdu už krajní zoufalost
Průběžně vyjadřuji svoje obavy o to, zda jsi plnohodnotně gramotný (chápej schopnost porozumět psanému textu).Andre píše:A kolik že je průměrně lithia v jednom battery packu a jaké množství energie se jeho oxidací maximálně může uvolnit? Opravdu to odpovídá 300l benzínu?Forest píše:
Přečti si to znovu, pořádně a do hloubky (neboj se i opakovaně). Případně si to nech někým, kdo umí anglicky přeložit.
To rozmezí je tam s ohledem na různé druhy používaných baterií (chápej s ohledem na obsah) a proto to má takové rozmezí (70-300).
No a průměr získáš, když sečteš horní hodnotu s tou spodní a vydělíš dvěma...učivo základní školy.
Vůbec pro tvůj smajlík ":D" nenacházím pochopení. Já se takto zásadně ztrapnit tak bych se opravdu hodně styděl a přinejmenším bych se omluvil za takové faux pas. Jenže my dva jsme hodně rozdílní. U tebe to bude snad zmiňovaná zoufalost, možná absence sebereflexe, třeba zanedbaná výchova ... jen doufám, že s ohledem na tvoje děti ne šílenství.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Myslel jsem, že když tu píšeš nesouvisející nesmyslné věci, tak já mohu takyAndre píše: Ano, správně, to už dnes opravdu neplatí, tak nechápu proč se o tom zmiňuješ.
A? Co jsi tím chtěl říct? Chceš tvrdit, v rozporu z fakty, že požár plastové nádrže s palivem je srovnatelný s požárem battery packu?Andre píše: Ano, stejně jako v případě spalovacího auta nehoří jen palivo v plastové nádrži.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Já si naopak myslím, že Turbo kamna power to napsal k věci, protože od dob , kdy stačil stroj roztlačit a mohlo se jet neuběhla moc dlouhá doba a dnes bez záštity mnoha jiných okolo , např. slunce , větru a bioplynek dle názoru ekologů se již nepohneme..A co se týče ohně, za svůj život jsem tohle viděl snad 5krát , zato do budoucna není zkušenost, proto ty otázky..
nepropadat panice...
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Obraz dnešní na hlavu postavené doby:
Podstupují tyto generátory nějaké emisní testy? Ví někdo?
Podstupují tyto generátory nějaké emisní testy? Ví někdo?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)