ASB zamena za BMK audi 3.0TDi 165kW vs 171kW - pasuje?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
misokgb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 26 led 2009, 01:01
Bydliště: Nitra, slovaKIA.

ASB zamena za BMK audi 3.0TDi 165kW vs 171kW - pasuje?

Příspěvek od misokgb »

Nazdar,

riesim motor do 171kW ASB, da sa pouzit aj blok motora BMK 165kW? Samozrejme trysky, turbo, sanie a vsetky komponenty tam nalozim z ASB, pytam sa cisto na motor - hlava, vacky, blok motora atd..


Stala sa taka vec, A6 ASB 171kW 460tis km, olej kazdych 15tis vymena, motor vzdy zohriaty az potom vytacany, po rychlej jazde dochladeny, pri cca 200km/h na dialnici (4000rpm+) rozblikalo zhavenie, mierny pokles vykonu, nepravidelny chod motora, trasenie... 10km kludna jazda zjazd z dialnice rovno do servisu.

Auto ide na 5 valcov, trochu aj podymovalo (olej/nafta), auto nema DPF. Po napojeni na diag - prvy valec korekcie 5+, osatne v norme - cca -0.2 az +0.2. Inak ide motor pekne - nebucha, neklepe, zdravy zvuk, len teda ide na 5 valcov.

Viecko na nalievanie oleja bolo cele od oleja - pretlacilo stadial olej az na filc kapoty, ked som za jazdy motora vytiahol olejovu rysku, tak len taky fukot odtial (LOL).

Vytiahol som trysku, zmeral kompresiu - 1. valec 1bar (noteeth) . Vizualne ventily a vacka ok, znamena to, ze vrsek bude dobry - hlava/vacka/ventily a nieco sa stalo dole - kedze pretlaca tlak z valca do odvetrania kluky - prepalilo piest? Predtym motor isiel krasne, bez problemov, ziadna vada. Trysku dam v pondelok na test, ze co to povie.

Ad blikania zhavenie - jedina chyba - fuel pump relay - mam za to, ze tryska bud zacala stat naftu, alebo sa snazila vyrovnat korekciu valca bez kompresie, tak cerpadlo stratilo vacsi tlak a preto ta chyba.


Pasuje prosim ten BMK zelezo do ASB bez toho aby som nieco prerabal? Dakujem! :)
ALFA ROMEO 75 160ps 200Nm.
Tomas7
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 16 říj 2011, 14:24

Příspěvek od Tomas7 »

Áno pasuje
misokgb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 26 led 2009, 01:01
Bydliště: Nitra, slovaKIA.

Příspěvek od misokgb »

Takze zelezo je stejne, ano? Mozem kupit bud cely motor alebo piesty z bmk, lebo tych je v ponuke viac.
ALFA ROMEO 75 160ps 200Nm.
Uživatelský avatar
mato8625
Přispěvovatel
Příspěvky: 389
Registrován: 02 črc 2008, 07:45
Bydliště: slovensko

Příspěvek od mato8625 »

Prepálený piest?
VW G4 Variant TDI PD AXR ,chip 1??Kw-3??Nm,GT1749VB,kat.off,egr off,HP sporting
Škoda Fabia II 1,2 Htp
Fiat Ducato 2,3 Jtd (250)
misokgb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 26 led 2009, 01:01
Bydliště: Nitra, slovaKIA.

Příspěvek od misokgb »

Podla vsetkeho je z neho odstiepene, dnes som tam cumel inspekcnou kamerou a na dvoch miestach bolo z piestu odstiepene, vraj bezny jav, ked sti tryska. Lenze auto predtym ziadny problem nemalo. Dokonca pred 2 mesiacmi na emisiach jak nove, aj korekcie boli ok. Ale v nafte je trochu pilin akoby z cerpadla. Toz ktovie.
ALFA ROMEO 75 160ps 200Nm.
Tomas7
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 16 říj 2011, 14:24

Příspěvek od Tomas7 »

Robil som to pred nedávnom holo motor som tam dával s bmk ... pred tým tam bol asb ( tieš prepálený piest )
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Korekce vstřiků přes diag jsou k ničemu. O stavu trysek to nic neříká. Pokud tryska ukapává, tak to poznáš většinou jen při startech nebo na volnoběh.
Pokud je vršek v cajku, tak nahodit nový píst a nové vstřiky.
Jestli jsou vstřiky původní, tak to je úctyhodný výkon - 460tis km
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
misokgb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 26 led 2009, 01:01
Bydliště: Nitra, slovaKIA.

Příspěvek od misokgb »

Uz boli vraj menene, resp. repas, ale nie vsetky.. Volnobeh aj studeny/teply start bol naprosto v poriadku, ziadny problem tam nebol ani len zavahanie... Ale tak hodnoty korekcii su nejaky ukazatel, ci nie?
ALFA ROMEO 75 160ps 200Nm.
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Ono se právě doporučuje měnit všechny. Protože, když vyměníš jen část, tak staré oproti novým budou dávat víc nafty. Nevím jak to přesně říct.
A jak to bude jednotka porovnávat a srovnávat, tak to pak nedělá dobrotu. Prostě je lepší mít všechny vstřiky ve stejném stavu.
Korekce ti neřekne nic o fyzickém stavu. Pokud kapou nebo špatně rozprašují, tak korekce nenaznačí nic. Jedině vyndat a na stolici.
Jsem zvědav, čím se ti to stalo. Jestli ukápnul nebo třeba ulomená žhavička nebo část ventilu.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
misokgb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 26 led 2009, 01:01
Bydliště: Nitra, slovaKIA.

Příspěvek od misokgb »

Tryska vypada ok - zaniesol som ju na stolicu. Aj zhavic, aj ventily zvrchu, cumel som tam kamerou, vypada to na odstiepeny piest. Som zvedavy ked zhodim hlavu co objavim...
ALFA ROMEO 75 160ps 200Nm.
misokgb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 26 led 2009, 01:01
Bydliště: Nitra, slovaKIA.

Příspěvek od misokgb »

Obrázek tryska je ok
ALFA ROMEO 75 160ps 200Nm.
misokgb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 26 led 2009, 01:01
Bydliště: Nitra, slovaKIA.

Příspěvek od misokgb »

Takze, po polroku som sa dostal aj k tomuto auticku... mame tu pricinu, odstiepilo z piesta, skoda, ze dojebalo aj blok motora... tu cast asi roztavilo a natavilo to na stenu valca... Takze blok KO, ale hlavy dobre aj kluka... To BMK tam pasuje zelezo, len vsetko ostatne je ine - cerpadlo, vstreky, je to hafo roboty, tak uvidime...



Obrázek
Obrázek
Obrázek
ALFA ROMEO 75 160ps 200Nm.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“