Dynamické řízení EGR u 1,9 TDi Octavia I ASV 81kW

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Tomu mám rozumět tak, že když dosáhnou určitou teplotu, tak vypnou, ale nezapnou na tý samý, pokud ta teplota opět klesne, že?
Tzn., že tam je nějaký to delta t.
Z odpovědi jsem se nedozvěděl, při jaký teplotě se tedy opět zapnou a už vůbec ne, jestli všechny najednou.
mirulu
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Registrován: 09 črc 2010, 19:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od mirulu »

dá se řídit jejich výkon, počet je tedy irelevantní. Podmínky pro sepnutí jsou kromě teploty např. nízké napětí, pokud nedobíjí alternátor nebo nějaká závada s nimi spojená
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Řídit výkon? To jako myslíš, že se omezuje napětí, či proud, kterej do nich pouštíš, To se mně nezdá.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

s těma žhavkama bych to zas moc s výkonem i teplotou nepřeháněl, mají docela velký odběr, takže při kratších trasách by to znamenalo popravu baterie, protože by se nemusela stíhat dobíjet.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Tím chceš naznačit, že mají vyšší příkon, než je výkon alternátoru?
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

jednotka motoru mj. dle zátěže alternátoru pouští jednu svíčku, dvě svíčky, nebo všechny tři. záleží jaký máš altík, v jakém stavu baterii, co vše pustíš.. a ze zbylé volné kapacity pak případně jdou ty svíčky
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Tak tahle odpověď už je použitelnější a mnohé vysvětluje. Sic opět konkrétně nic neříká o příkonu či odběru těch svíček, ale obsahuje snad správně podstatu funkce.
Zároveň však tak trošku neguje to, cos napsal předtím. Víceméně to vypadá, že sofistikovaně tu baterku před vybíjením chrání tím, že do nich postupně na 3 kvalty pustí pustí jen tolik, co altík a baterka zvládne bez nebezpečí podpětí, či vybití ukrmit.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

mirulu píše:dá se řídit jejich výkon, počet je tedy irelevantní. Podmínky pro sepnutí jsou kromě teploty např. nízké napětí, pokud nedobíjí alternátor nebo nějaká závada s nimi spojená
tak ako pises, len tych podmienok je tam viac
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Hele a nemoh by sem někdo z Vás dát odkaz na nějakej manuál, či literaturu, kde se ty tovární hodnoty, nastavení a podmínky, co je s čím a jak svázaný vyskytujou?
mirulu
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Registrován: 09 črc 2010, 19:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od mirulu »

jak myslíš. Studuj. Schéma jak to jednotka řeší, co vše se dá nebo nedá kolem žhavek

http://leteckaposta.cz/626213188
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Děkuju!!!
Takže žádný řízení výkonu jednotlivých žhaviček, ale pouze ON/OFF s dvěma modulama činnosti:
1. pro jeden článek
2. pro dva články
a nebo jedou oba moduly najednou tedy současně 3 články.
No a je teplota vypnutí po dosažení nastavené teploty (není v tom manuálu uvedena???) a pak hystereze, což je jinými slovy to mnou napsané delta t, což značí při jaký teplotě se ten ohřev znovu zapne, pokud při jízdě ta teplota poklesne (opět ta hodnota tý teploty není v tom manuálu uvedena???).
No a je tam spousta ochranných podmínek a zaplať bůh za ně, takže by vytlučení AKU ani při krátkejch jízdách nemělo z důvodu těchto žhaviček hrozit ani když se nastaví vyšší vypínací teplota.
Nejsou tedy nadále zodpovězeny pouze ty dvě nastavený hodnoty teplot a pak třebas doporučení, na jaký teploty to změnit?
Ale dostali jsme se mnohem dál, děkuji.
Navíc jsem díky Tobě pochopil, proč ti amíci do těch cca 65°C zvýšili volnoběžný otáčky.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Lokotka píše: Navíc jsem díky Tobě pochopil, proč ti amíci do těch cca 65°C zvýšili volnoběžný otáčky.
no ja som asi trochu pomalsi, z tych dvoch grafov som teda nepochopil preco to urobili, skus mi to objasnit
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

No z těch grafů je zřejmé na kolik ty rpm a v jakém rozmezí teplot chladící kapaliny zvedli.
Proč je zvedli? To v těch grafech není, ale je to v tom matroši od Mirulu.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Tak se ještě zeptej strýčka Googla na: "Y 281 S01 / p120 - VG2".
Třeba toho pak pochopíš a dokážeš mnohem více... 8)

P.S. ... i bez "šajzšpráche"
GIV Variant TDi ???kW
mirulu
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Registrován: 09 črc 2010, 19:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od mirulu »

to je univerzální manuál, každej software to může mít jinak.
Tady je hlavní mapa která vstupuje do té hystereze.

hodnoty v mapě jsou teplota vody, hodnoty na ose okolní teplota vzduchu. Je tedy zřejmé že kolem venkovní teploty 0°C se příhřev láme

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“