Dynamické řízení EGR u 1,9 TDi Octavia I ASV 81kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Takže když prozatím shrnu, co jsem se dozvěděl tak:
1) TDi Fun kdesi na tomto fóru uvádí, že má EGR nastaven na vypínací teplotu 75°C a jeho opětovné otevření na 65°C a že to při měření emisí před STK nehlásí chybu readiness kódu. (to chápu, ale asi se tam nesmí přijet s dokonale ohřátým autem).
2) k nastavení pomocných žhavících svíček do vody je potřeba nastavit jejich vypínací teplotu na 80°C a to nejen při teplotách chladící kapaliny pod -15°C, pak je třeba nastavit, aby se jejich žhavení zapnulo i při vyšší teplotě, než je +5°C (zde uváděných 17°C je max?), no a nakonec tu hysterezi, kterou zatím nikdo neuved, ale předpokládám, že minimální delta t bude 5°C (či alespoň 10°C), takže by se opět zaply při 70°C.
Nutných podmínek pro jejich funkci je několik:
a) jakýkoli spotřebič, který vědomě zapne řidič (např. ventilátor topení, vyhřívání skla, zrcátek) má před nimi přednost
b) dále se nezapnou při slabém napětí palubní sítě (problémy s baterkou, či alternátorem)
c) nezapnou se při chodu motoru na volnoběh - HA, zde je ten důvod zvýšení volnoběžných otáček, který je opět limitovaný teplotou motoru, takže ti Amíci je nechaj spadnout na obvyklou mez až po dosažení teploty vody v chladícím okruhu 50°C.
Tímto bychom tedy měli teoreticky vyřešen problém rychlejšího ohřátí motoru spolu s lepším udržením jeho teploty za nepříznivých okolností při jízdě.
1) TDi Fun kdesi na tomto fóru uvádí, že má EGR nastaven na vypínací teplotu 75°C a jeho opětovné otevření na 65°C a že to při měření emisí před STK nehlásí chybu readiness kódu. (to chápu, ale asi se tam nesmí přijet s dokonale ohřátým autem).
2) k nastavení pomocných žhavících svíček do vody je potřeba nastavit jejich vypínací teplotu na 80°C a to nejen při teplotách chladící kapaliny pod -15°C, pak je třeba nastavit, aby se jejich žhavení zapnulo i při vyšší teplotě, než je +5°C (zde uváděných 17°C je max?), no a nakonec tu hysterezi, kterou zatím nikdo neuved, ale předpokládám, že minimální delta t bude 5°C (či alespoň 10°C), takže by se opět zaply při 70°C.
Nutných podmínek pro jejich funkci je několik:
a) jakýkoli spotřebič, který vědomě zapne řidič (např. ventilátor topení, vyhřívání skla, zrcátek) má před nimi přednost
b) dále se nezapnou při slabém napětí palubní sítě (problémy s baterkou, či alternátorem)
c) nezapnou se při chodu motoru na volnoběh - HA, zde je ten důvod zvýšení volnoběžných otáček, který je opět limitovaný teplotou motoru, takže ti Amíci je nechaj spadnout na obvyklou mez až po dosažení teploty vody v chladícím okruhu 50°C.
Tímto bychom tedy měli teoreticky vyřešen problém rychlejšího ohřátí motoru spolu s lepším udržením jeho teploty za nepříznivých okolností při jízdě.