Ztrácí výkon a hůře brzdí octavia 1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Zamčeno
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 215
Registrován: 26 zář 2014, 22:24

Příspěvek od pavska »

Tahlo to normálně, jen jsem to začal řešit ze do 30min po chcipnuti motoru byl tvrdý pedal, a když jsem mel trubku od posilovače venku a foknul jsem do vyntilku a přišlo mi ze neni na 100% jako by propustel ale profouknout nešel.
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Posilovač nebo zpětný ventil.Pokud je to posilovač, tak šikovnej kutil opraví.Je vyhřezlá manžeta na straně pedálu(není to ruplá membrána).Většinou vylítne když se odvzdušňujou brzdy a pedál se mačká až na zem.Furt se to zhoršuje a za nějakej čas budete mít pod pedálem hada a bude na vás syčet víc a víc a pak to začne blbě tahat a blbě brzdit.Při nestlačenym pedálu je podtlak na obou stranách membrány a proto podtlak nejčastějc uniká tim těsněnim u pedálu.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

Pepíček píše:Posilovač nebo zpětný ventil.Pokud je to posilovač, tak šikovnej kutil opraví.Je vyhřezlá manžeta na straně pedálu(není to ruplá membrána).Většinou vylítne když se odvzdušňujou brzdy a pedál se mačká až na zem.Furt se to zhoršuje a za nějakej čas budete mít pod pedálem hada a bude na vás syčet víc a víc a pak to začne blbě tahat a blbě brzdit.Při nestlačenym pedálu je podtlak na obou stranách membrány a proto podtlak nejčastějc uniká tim těsněnim u pedálu.
Zpětný ventil na hadici do posilovače myslíš?dá se odzkoušet pusou?Zatím nic nesyčí vůbec.
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

pavska píše:Tahlo to normálně, jen jsem to začal řešit ze do 30min po chcipnuti motoru byl tvrdý pedal, a když jsem mel trubku od posilovače venku a foknul jsem do vyntilku a přišlo mi ze neni na 100% jako by propustel ale profouknout nešel.
Prý je to ale normální že stvrdne pedál!A po nastartování se propadne.Ale já mám druhou octavii sice AGR ale pedal je pořád měkký a to je oproti druhé (šrot)
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Pajda077 píše:
Pepíček píše:Posilovač nebo zpětný ventil.Pokud je to posilovač, tak šikovnej kutil opraví.Je vyhřezlá manžeta na straně pedálu(není to ruplá membrána).Většinou vylítne když se odvzdušňujou brzdy a pedál se mačká až na zem.Furt se to zhoršuje a za nějakej čas budete mít pod pedálem hada a bude na vás syčet víc a víc a pak to začne blbě tahat a blbě brzdit.Při nestlačenym pedálu je podtlak na obou stranách membrány a proto podtlak nejčastějc uniká tim těsněnim u pedálu.
Zpětný ventil na hadici do posilovače myslíš?dá se odzkoušet pusou?Zatím nic nesyčí vůbec.
No dá ale je to takový naprd.Lepší vyvinout podtlak přístrojem s manometrm a sledovat pokles.Ono to těsnění v posilovači může propouštět jen málo a nic slyšet neni.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

Pepíček píše:
Pajda077 píše:
Pepíček píše:Posilovač nebo zpětný ventil.Pokud je to posilovač, tak šikovnej kutil opraví.Je vyhřezlá manžeta na straně pedálu(není to ruplá membrána).Většinou vylítne když se odvzdušňujou brzdy a pedál se mačká až na zem.Furt se to zhoršuje a za nějakej čas budete mít pod pedálem hada a bude na vás syčet víc a víc a pak to začne blbě tahat a blbě brzdit.Při nestlačenym pedálu je podtlak na obou stranách membrány a proto podtlak nejčastějc uniká tim těsněnim u pedálu.
Zpětný ventil na hadici do posilovače myslíš?dá se odzkoušet pusou?Zatím nic nesyčí vůbec.
No dá ale je to takový naprd.Lepší vyvinout podtlak přístrojem s manometrm a sledovat pokles.Ono to těsnění v posilovači může propouštět jen málo a nic slyšet neni.
Přemýšlím jak vyvinu podtlak když budu mit tu hadici venku.Na to tesneni u pedálu se dá dobře dostat? Da se koupit?
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

To musíš bohužel nějak improvizovat.Na to těsnění se nedostaneš, posilovač musí ven a těsnění se koupit nedá.Musí se jen natlačit zpátky.Někdo to řeší nabodováním takoveho kroužku proti opětovnemu vypadnutí manžety.Jak to ale kdo dělá, to netušim.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Pánové,to že vyleze manžeta z posilovače je vada římo v něm,vylezená manžeta a následný syčící had je jen důsledek,ne příčina.Pouhá výměna manžety (nedá se sehnat)problém nevyřeší..Bojoval jsem s tím dlouho,nakonec jsem se nasral a dal posilovač druhej a pohoda..Pokud je posilovač ok manžeta při odvzdušňování-šlapání až na podlahu nevyleze..
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Tak povidej.Čeho je to důsledek?Mne se to stalo už u dvou aut ale proč se to stalo, nevim.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
roman84
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 13 črc 2016, 09:56
Bydliště: Bánov

Podtlak

Příspěvek od roman84 »

Zkontroluj hadici u vývěvy, podtlak z vývěvy jednak ovlivňuje brzdy a jednak samozřejmě i výkon. Může být i špatná vývěva :-)
romissek, golf IV 81kw AHF, egr off, chip 140hp, 305Nm, trysky 764 sprint
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Re: Podtlak

Příspěvek od Pajda077 »

roman84 píše:Zkontroluj hadici u vývěvy, podtlak z vývěvy jednak ovlivňuje brzdy a jednak samozřejmě i výkon. Může být i špatná vývěva :-)
Ahojte tak hadice je O.K.Podtlak to dává 0,9bar.

Jen mě mechanik řekl že to brzdí normálně, což mě dostalo, protože podle mě má pedál brát hned po lehkém doteku nohou nebo se pletu?Na druhé oktávce s obtokovým turbem to brzdí ihned!Mechanik tvrdí že to by nemělo, že je v prčicích zátěžák.
Trápí mě i ten podtlak, protože hromada lidí na foru, na kterém už brouzdám 14 dní v kuse píše, že podtlak by měl v pohodě vydržet do rána. Což můj mechanik nepotvrdil.Tak kde je pravda jak dlouho by se měl ten podtlak 0,9 bar udržet v soustavě a přes co všechno dokáže utéct když ho měřím na hadici do posilovače brzd?D půl hodiny jsem na nule!Děkuji. Strašně moc mě alespoň psychicky pomůžete když se tu pár hlav shodne!
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Re: Ztrácí výkon a hůře brzdí octavia 1

Příspěvek od Pajda077 »

Pajda077 píše:Dobrý den přátelé. Chci se zeptat zdali někdo neví proč se tohle stalo z ničeho nic. Najednou moje octavia 1 face 2001 AHL ztratila výkon a hůře brzdí tak jsem nechal kamaráda šlápnout na pedál a u hlavního brzdového válce byl slyšet unikající vzduch. Pohnul jsem jen s hadičkou co jde dovnitř do válce a auto se opět chovalo normálně.Teď ta zase začalo zlobit. Nevíte proč?
Dobrý večer tak už jsem tu zas a s dalším poznatkem,snad to vyřeší můj problém konečně. Nastartuju octu a po lehkém sešlápnutí plynu je z motoru slyšet divný zvuk jakoby někdo klepl na plastovou misku zespodu.Udělalo to pokaždé když jsem na ten pedál lehce stoupl.A připadalo mi že auto neví co má dělat jako by se dusilo lehounce, ale po větším sešlápnutí šlo normálně do otáček. Byl jsem u auta sám měl jsem jen zvedlou kapotu a ve skvýře jsem pouze viděl egr jak kdyby šel nahoru dolů při tom sešlápnutí ale to byl asi nějaký klam.Přišlo mi to jakoby to bylo z toho egru je to možné?V sacím gumovém kolenu jak je u toho egru byl olejový film, když jsem do ní sáhnul cítil jsem takový drsný píseček(néé doslova) .Během 14 dní mi auto asi 2x z 20-ti startů hůře chytlo. A o víkendu jsem si všiml, že v palivové hadici je asi 1cm vzduchová bublina. Může to mít vliv i na ten výkon?Myslím teď přímo ten EGR. Na brzdy asi ne hm?děkuji snad už se blížíme do finále ;)
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Re: Ztrácí výkon a hůře brzdí octavia 1

Příspěvek od Pajda077 »

Pajda077 píše:
Pajda077 píše:Dobrý den přátelé. Chci se zeptat zdali někdo neví proč se tohle stalo z ničeho nic. Najednou moje octavia 1 face 2001 AHL ztratila výkon a hůře brzdí tak jsem nechal kamaráda šlápnout na pedál a u hlavního brzdového válce byl slyšet unikající vzduch. Pohnul jsem jen s hadičkou co jde dovnitř do válce a auto se opět chovalo normálně.Teď ta zase začalo zlobit. Nevíte proč?
Dobrý večer tak už jsem tu zas a s dalším poznatkem,snad to vyřeší můj problém konečně. Nastartuju octu a po lehkém sešlápnutí plynu je z motoru slyšet divný zvuk jakoby někdo klepl na plastovou misku zespodu.Udělalo to pokaždé když jsem na ten pedál lehce stoupl.A připadalo mi že auto neví co má dělat jako by se dusilo lehounce, ale po větším sešlápnutí šlo normálně do otáček. Byl jsem u auta sám měl jsem jen zvedlou kapotu a ve skvýře jsem pouze viděl egr jak kdyby šel nahoru dolů při tom sešlápnutí ale to byl asi nějaký klam.Přišlo mi to jakoby to bylo z toho egru je to možné?V sacím gumovém kolenu jak je u toho egru byl olejový film, když jsem do ní sáhnul cítil jsem takový drsný píseček(néé doslova) .Během 14 dní mi auto asi 2x z 20-ti startů hůře chytlo. A o víkendu jsem si všiml, že v palivové hadici je asi 1cm vzduchová bublina. Může to mít vliv i na ten výkon?Myslím teď přímo ten EGR. Na brzdy asi ne hm?děkuji snad už se blížíme do finále ;)
Koukám že na mě každý prdí asi už Vám ze mě hrabe tak jako mě z auta.

Dnes další poznatek ohledně výkonu auto táhne čím dál tím méně tak zvednu kapotu čumím na motor 10 minut kde by mohlo být něco volné nebo tak. Pak kouknu na palivovou průhlednou hadičku a vidím jak v hadičce proudí desítky možná stovky malinkých bublinek po celé délce hadičky až k čerpadlu.Přitom jsem si už dříve všiml že když motor neběží tak v hadičce je 1cm vzduchové bubliny. Je to normální? Zase na forech je to 50 na 50 podle mě by to tak být nemělo jak postupovat?
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Nemůžou jít bubliny. A to vysvětluje i ty horší starty, jak jsi zmiňoval. Co naftovej filtr? Měnil jsi kdy? Hodně často se to zavzdušňuje přes termoventil na filtru... Jsou na něm 2 o-kroužky.

Já bych postupoval asi takto- novej naftovej filtr, novej termoventil, vyčistit sítko v nádrži, vyměnit přepady, omrknout palivový hadice a spony na nich. Potom vyměnit podtlakové hadice- všechny. Zkontrolovat jestli nejsou prasklý Tčka na nich, zkontrolovat zpětnej ventilek na podtlakové hadici, mrknout na zásobník podtlaku jestli je ok, potom baňu na turbu jestli neni vyrezlá a když budeš mít tohle projité tak se posuneš dál
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

pavlin2 píše:Nemůžou jít bubliny. A to vysvětluje i ty horší starty, jak jsi zmiňoval. Co naftovej filtr? Měnil jsi kdy? Hodně často se to zavzdušňuje přes termoventil na filtru... Jsou na něm 2 o-kroužky.

Já bych postupoval asi takto- novej naftovej filtr, novej termoventil, vyčistit sítko v nádrži, vyměnit přepady, omrknout palivový hadice a spony na nich. Potom vyměnit podtlakové hadice- všechny. Zkontrolovat jestli nejsou prasklý Tčka na nich, zkontrolovat zpětnej ventilek na podtlakové hadici, mrknout na zásobník podtlaku jestli je ok, potom baňu na turbu jestli neni vyrezlá a když budeš mít tohle projité tak se posuneš dál
Ahoj Pavlin to co jsi napsal je po večerech tak na týden s mojí práci ale postupne se na to vrhnout musím. Filtr jsem neměnil má najeto tak 8000km.Chystám se na výměnu.jak zkontrolujes ten zpětnej ventilek na ty podtlakovy hadici do posilovace?i ten má vliv ze jsou naftě bublinky?kdyby ano to by pak mohl dělat i ventil n75 ne?nebo i váha ale na diagnostika nic neukázala ale to byla delphi a wurth. Já mám nejradši vag ale resim kabel.
Zamčeno

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“