Ztrácí výkon a hůře brzdí octavia 1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Zamčeno
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Jestli ten filtr ma najeto 8 tkm tak ho nemen. Nejde ani tak o funkcnost ale o tesnost termoventilu. Kdyz ho vytahnes, tak jsou na nem 2 o krouzky, pres ktere se to rado zavzdusnuje... Zacinas se do toho pekne zamotavat. Nechces poprosit nejakeho clena fora, ke kteremu to mas kousek, aby ti s tim pomohl?

Takze termoventil = bazmek na naftovym filtru, hodne casto zpusobuje bubliny v nafte.

Mluvil jsem o zpetnym ventilku na podtlakovym vedeni - cerno-bily. Jinak kazdy zpetny ventil je z jedne strany pruchozi a z druhe ne.

Vaha vzduchu s N75kou nemaji vubec zadny vliv na bublinky v nafte.
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

pavlin2 píše:Jestli ten filtr ma najeto 8 tkm tak ho nemen. Nejde ani tak o funkcnost ale o tesnost termoventilu. Kdyz ho vytahnes, tak jsou na nem 2 o krouzky, pres ktere se to rado zavzdusnuje... Zacinas se do toho pekne zamotavat. Nechces poprosit nejakeho clena fora, ke kteremu to mas kousek, aby ti s tim pomohl?

Takze termoventil = bazmek na naftovym filtru, hodne casto zpusobuje bubliny v nafte.

Mluvil jsem o zpetnym ventilku na podtlakovym vedeni - cerno-bily. Jinak kazdy zpetny ventil je z jedne strany pruchozi a z druhe ne.

Vaha vzduchu s N75kou nemaji vubec zadny vliv na bublinky v nafte.
díky moc zkusím vse a dam vědět. Filtr ale koupím když jsou u něj ty gumičky.Ten zpětný ventil dela co přesně za prácičku?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pouští podle teploty naftu buď do přepadu do nádrže nebo zpět do filtru. Je to vlastně náhražka za dřívější vyhřívání filtru/nafty/ v minulosti..A je to také bohužel zdrojem přisávání vzduchu do soustavy a její zavzdušnění...
nepropadat panice...
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Zkus si na vývěvu připojit pouze vstup do ventilu N75, přímou, novou hadičkou. Tzn. bez posilovače, bez ventilu k EGRu, atd. Věřím, že to výkonnostně pojede jak má. Jen bacha, brzdit to bude zoufale špatně. Pak hledej, kde je zakopanej pes, že se ztrácí podtlak.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nekupuj nový filtr. Bublina v hadičce před čerpadlem po zastavení motoru o rozměru kolem 1 cm svědčí o tom, že palivový systém je zřejmě těsný. Malé "bublinky" vznikají Kavitací. Pokud bys měl netěsnost třeba u "téčka" na filtru, tak to bys viděl v hadičce pořádné bubliny ! Po zastavení motoru by pak bublina v hadičce byla mnohem větší. Pokud však chceš mít jistotu, že snížení výkonu nezpůsobuje nedostatek paliva, které přichází do čerpadla, tak sem dej Log skupin 1,4,10 při plné akceleraci na čtyřku po rovině asi od 1500 do 3500 otáček. Jsem přesvědčen, že se do čerpadla dostává dostatek paliva.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:Nekupuj nový filtr. Bublina v hadičce před čerpadlem po zastavení motoru o rozměru kolem 1 cm svědčí o tom, že palivový systém je zřejmě těsný. Malé "bublinky" vznikají Kavitací. Pokud bys měl netěsnost třeba u "téčka" na filtru, tak to bys viděl v hadičce pořádné bubliny ! Po zastavení motoru by pak bublina v hadičce byla mnohem větší. Pokud však chceš mít jistotu, že snížení výkonu nezpůsobuje nedostatek paliva, které přichází do čerpadla, tak sem dej Log skupin 1,4,10 při plné akceleraci na čtyřku po rovině asi od 1500 do 3500 otáček. Jsem přesvědčen, že se do čerpadla dostává dostatek paliva.
Ahoj všem i tobě prka. Tak naftou to není měl jsem to napojené včera přímo přes kanystr a auto jelo stejně. Taktéž zaslepen EGR ventil - beze změny. U turba to táhlo chodí takže seklé to není, vyměnil jsem i tu hadičku od turba do N75 - beze změny. V uterý mi přijde diagnostika tak sem hodím logy do pátku. Ještě bych chtel zkusit samotné ventili N18,N75 a ten pod Egrem nevím jak se jmenuje ale nemam ted nikoho kdo by mi je mohl půjčit a nové kupovat nechci pred diagnostikou. Nevím jestli mám teda vymenit hadicky ted pred diagnostikou nebo až po ní.
Nevím kolik přesně by mělo AHLko valit ale já jsem jel max 160km/h a to než tam vylezlo to byla doba.Turbo mě ani trošku nekopne do sedačky jak kdyby se to ještě zhoršilo.

Jinak čeho jsem si ještě všiml a už jsem to pozoroval i před 3 měsíci, tak když sedím v autě na volnoběh a je klid tak auto třeba po 10 vteřinách semnou lehoulince zatřese je to cítit jak sedím na sedačce(ale je to opravdu jen slaboučké vteřinové zatřesení).Může to být nějaký vstřik?I to by mohlo mít pak vliv na výkon přece. Jinak zjistit stav vstřikovačů přes vag jde? díky
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

S kvalitní diagnostikou je to opravdu nejlepší. Okamžitě se pozná zda turbo dobře tlačí, jak je na tom váha, kolik paliva se dostává do motoru, je-li motor i vstřikovače v pořádku, jak chodí předvstřik a další potřebné údaje a jejich vzájemná souvislost. Co se týká toho mírného "pokulhávání" na volnoběhu, tak to nebude příčina menšího výkonu motoru. Pokud budeš mít diagnostiku na delší čas, tak nemusíš hadičky měnit předem. Když je však vyměníš, tak tím nic nepokazíš. Stejně je dobré je alespoň po deseti letech vyměnit.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:S kvalitní diagnostikou je to opravdu nejlepší. Okamžitě se pozná zda turbo dobře tlačí, jak je na tom váha, kolik paliva se dostává do motoru, je-li motor i vstřikovače v pořádku, jak chodí předvstřik a další potřebné údaje a jejich vzájemná souvislost. Co se týká toho mírného "pokulhávání" na volnoběhu, tak to nebude příčina menšího výkonu motoru. Pokud budeš mít diagnostiku na delší čas, tak nemusíš hadičky měnit předem. Když je však vyměníš, tak tím nic nepokazíš. Stejně je dobré je alespoň po deseti letech vyměnit.
bude to klasický vcds verze roku 2017. Tak snad něco dokáže. Už před 5 lety jsem měl klon a normál jsem valil grafy tak tohle snad bude umět více . No jak změřit vstřikování pomoci vagu to fakt nevim. Může na to pokulhávání mit vliv vstřik? Bude moje takže nafurt. ;)

Proc to na diagnostice nic neukáže když to turbo netlačí jak má? To me právě zarazí ale úplne k.o. také snad neni když je slyšet. Ale nevím proc o sobe dávat vědět když netlačí. :(

Je to divné no... jedu na trojku otáčky 2000 kdy by to turbo mělo nejvíc zabrat,pedál dám uplně na zem a auto zrychluje strašně pomalu to samé při dalších rychlostech...a to podotýkám že jedu spíš z kopce...:-( no uvidíme co diagnostika takže začít diagnostikovat kanál 11?.. trojka plnej plyn do mírného kopce?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

VAGem můžeš nepřímo změřit, jak je na tom motor. Naloguješ-li blok hodnot č.13 /rovnoměrnost chodu na volnoběhu/a hodnoty oprav vstřikovaného množství paliva budou u všech válců do +- 2mg/H, tak lze konstatovat, že vstřiky, ventily a komprese u všech válců jsou dostatečné a nemělo by to mít výrazný vliv na výkon motoru.
Nevím z čeho soudíš, že turbo netlačí. Já jsem v tématu žádné hodnoty neviděl. Když turbo nedosahuje požadovaného tlaku, tak to může mít více příčin počínaje malým podtlakem v systému, přez špatný N 75, baňku, zatuhlou regulaci,nízké ot. turba až po netěsnost vedení od turba až po motor,případně přicpané vedení od turba po čidlo tlaku a teploty v sání.
Že motor nezrychluje správně v oblasti nejvyššího kroutícího momentu nemusí způsobovat jen turbo. Bude-li např. špatná váha nebo netěsnost sacího vedení před váhou /váha ukazuje málo/, bude vstřikováno úměrně menší množství paliva a motor nebude mít požadovaný výkon. Spotřeba by v takovém případě nebyla výrazně vyšší než při správně fungujícím motoru.
Nejlépe bude provést akcelerace na plný plyn za podmínek jaké jsem uvedl výše. Protože jsi zjistil, že do čerpadla se dostává dostatek paliva, tak nemusíš logovat skupiny 1,4,10. Naloguj skupiny 1,3,11 a při další plné akceleraci skupiny 1,4,8. Potom ještě naloguj na volnoběhu skupiny 1,4,13 /asi minutku/. Pak to dej sem.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:VAGem můžeš nepřímo změřit, jak je na tom motor. Naloguješ-li blok hodnot č.13 /rovnoměrnost chodu na volnoběhu/a hodnoty oprav vstřikovaného množství paliva budou u všech válců do +- 2mg/H, tak lze konstatovat, že vstřiky, ventily a komprese u všech válců jsou dostatečné a nemělo by to mít výrazný vliv na výkon motoru.
Nevím z čeho soudíš, že turbo netlačí. Já jsem v tématu žádné hodnoty neviděl. Když turbo nedosahuje požadovaného tlaku, tak to může mít více příčin počínaje malým podtlakem v systému, přez špatný N 75, baňku, zatuhlou regulaci,nízké ot. turba až po netěsnost vedení od turba až po motor,případně přicpané vedení od turba po čidlo tlaku a teploty v sání.
Že motor nezrychluje správně v oblasti nejvyššího kroutícího momentu nemusí způsobovat jen turbo. Bude-li např. špatná váha nebo netěsnost sacího vedení před váhou /váha ukazuje málo/, bude vstřikováno úměrně menší množství paliva a motor nebude mít požadovaný výkon. Spotřeba by v takovém případě nebyla výrazně vyšší než při správně fungujícím motoru.
Nejlépe bude provést akcelerace na plný plyn za podmínek jaké jsem uvedl výše. Protože jsi zjistil, že do čerpadla se dostává dostatek paliva, tak nemusíš logovat skupiny 1,4,10. Naloguj skupiny 1,3,11 a při další plné akceleraci skupiny 1,4,8. Potom ještě naloguj na volnoběhu skupiny 1,4,13 /asi minutku/. Pak to dej sem.
Dobrá hodím to sem počítám tak ve středu.Tak se tu ukaž příteli.Děkuji ti za cenné info.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Vzhledem k tomu,že Ti najednou poklesl výkon a "zhoršily" se brzdy, je velký předpoklad, že se turbo neroztáčí dostatečně vlivem nízkého podtlaku v baňce. Bylo by proto ideální, kdyby bylo možno kontrolovat podtlak u baňky v plné zátěži a tím vyloučit vákuovou pumpu, hadičky i N-75 jestliže bude podtlak dostatečný. K tomu by bylo třeba zapojit před baňku "téčko" a vedlejší hadičku s manometrem natáhnout do kabiny. Pak již by mělo být celkem snadné zjistit příčinu nedostatečného výkonu.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:Vzhledem k tomu,že Ti najednou poklesl výkon a "zhoršily" se brzdy, je velký předpoklad, že se turbo neroztáčí dostatečně vlivem nízkého podtlaku v baňce. Bylo by proto ideální, kdyby bylo možno kontrolovat podtlak u baňky v plné zátěži a tím vyloučit vákuovou pumpu, hadičky i N-75 jestliže bude podtlak dostatečný. K tomu by bylo třeba zapojit před baňku "téčko" a vedlejší hadičku s manometrem natáhnout do kabiny. Pak již by mělo být celkem snadné zjistit příčinu nedostatečného výkonu.
jenže ja nevím jaky tlaky to má ukazovat za jízdy. Na volnoběhu to tlačí 0,9 když šlápnu jednou na brzdu ubude desetina podtlaku. Ale kolik si má brát turbo nevím když mu budu tlapat.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Aby mohla baňka dotáhnou regulaci až na doraz, potřebuje podtlak kolem -0.7 bar. Při plné zátěži tam ventil N-75 propouští plný podtlak ze systému /kolem -0.9 bar/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:Aby mohla baňka dotáhnou regulaci až na doraz, potřebuje podtlak kolem -0.7 bar. Při plné zátěži tam ventil N-75 propouští plný podtlak ze systému /kolem -0.9 bar/.
Tak jsem tu. Napíchnutá hadička před baňkou. Na volnoběh to tedy tlačí maličko pod 0,9 bar. Zahájil jsem tedy jízdu motor byl ohřátý tak jsem mu hned dupal. Budík po celou dobu jízdy neklesl pod 0,8 ...když jsem šlapal na brzdu taktéž to neklesalo. Až když jsem šlapal na brzdu asi tak 20x na volnoběh tak pedál ztvrdnul už když tam bylo 0,8 Bar ...a náhle se zpožděním se ručička zastavila na 0,45 níže nešla.

Ještě přidám info že když jsem tam měl PĚTKU jel jsem po rovině,... tak jsem při 2000otáčkách sešlápl pedál na podlahu a 3000 otáčkách jsem tam dostal až za 20 vteřin(auto jelo 130km - pouhých). Tak nevím co je špatně ...před půl rokem jelo auto na PĚTKU při 3000 otáčkách po rovině na dálnici 160km/h a tu rychlost jsem tam měl v mžiku:-(

Děkuji Vám hlavně tobě prka! :)
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

Pajda077 píše:
prka píše:Aby mohla baňka dotáhnou regulaci až na doraz, potřebuje podtlak kolem -0.7 bar. Při plné zátěži tam ventil N-75 propouští plný podtlak ze systému /kolem -0.9 bar/.
Tak jsem tu. Napíchnutá hadička před baňkou. Na volnoběh to tedy tlačí maličko pod 0,9 bar. Zahájil jsem tedy jízdu motor byl ohřátý tak jsem mu hned dupal. Budík po celou dobu jízdy neklesl pod 0,8 ...když jsem šlapal na brzdu taktéž to neklesalo. Až když jsem šlapal na brzdu asi tak 20x na volnoběh tak pedál ztvrdnul už když tam bylo 0,8 Bar ...a náhle se zpožděním se ručička zastavila na 0,45 níže nešla.

Ještě přidám info že když jsem tam měl PĚTKU jel jsem po rovině,... tak jsem při 2000otáčkách sešlápl pedál na podlahu a 3000 otáčkách jsem tam dostal až za 20 vteřin(auto jelo 130km - pouhých). Tak nevím co je špatně ...před půl rokem jelo auto na PĚTKU při 3000 otáčkách po rovině na dálnici 160km/h a tu rychlost jsem tam měl v mžiku:-(

Děkuji Vám hlavně tobě prka! :)
ze Já jsem ko..t? Ty jsi myslel banku u turba 😕
Zamčeno

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“