Ztrácí výkon a hůře brzdí octavia 1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Zamčeno
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Ano, myslel jsem "baňku" /podtlakový ventil regulace turbodmychadla/.
Co se týká té rychlosti na PĚTKU při otáčkách 3000/min , tak ta by měla být stejná v obou případech. Ať již vozidlo dosáhlo těchto otáček rychleji nebo pomaleji. To by Ti jedině nějaký skřítek musel vyměnit mezi tím stálý převod nebo kolečka v převodovce.
Aby bylo možno hodnotit akceleraci trochu objektivně, tak po Tobě chci, abys ji prováděl tak, jak jsem Ti výše napsal.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:Ano, myslel jsem "baňku" /podtlakový ventil regulace turbodmychadla/.
Co se týká té rychlosti na PĚTKU při otáčkách 3000/min , tak ta by měla být stejná v obou případech. Ať již vozidlo dosáhlo těchto otáček rychleji nebo pomaleji. To by Ti jedině nějaký skřítek musel vyměnit mezi tím stálý převod nebo kolečka v převodovce.
Aby bylo možno hodnotit akceleraci trochu objektivně, tak po Tobě chci, abys ji prováděl tak, jak jsem Ti výše napsal.
Ahoj tak napíchnutá hadička od n75 a na volnoběh ukazuje 0,5 když mu dam couda na 3 a 4 stupeň tak to ukazuje 0,3 pak se raficka opět rychle zvedá na tech 0,5 ....Co to znamena?

Ještě kdo by měl zájem tak tady je link na stáhnutí videa když jsem nasával přes hadičku regulaci na turbu...děkuji

http://leteckaposta.cz/453438288

Dále pak přikládám foto skupin diagnostiky zatím na volnoběh(nevím jestli z toho budete moudří), logy už dnes nedokážu.
ObrázekObrázekObrázek
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Podle videa je regulace volná a neměla by být příčinou nízkého výkonu motoru.
Podtlak před baňkou by měl být o něco vyšší, ale dle jeho průběhu je zřejmé, že ventil N-75 není zablokován a baňka je těsná /v pořádku/.
První "skrín" ukazuje, že motor je v dobrém technickém stavu a má uzavřen/zaslepen/ EGR
Druhý prozrazuje, že základní předvstřik je o 1.6° vetší než doporučuje výrobce/nemá negativní vliv na výkon motoru/.
Třetí je v pořádku /v normě/.
Až budeš logovat akcelerace, tak dodrž přesně zaznamenávané skupiny, aby bylo vidět i tlaky turba. Na volnoběhu již logovat nemusíš. Hodnoty jsme si teď prohlédli.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:Podle videa je regulace volná a neměla by být příčinou nízkého výkonu motoru.
Podtlak před baňkou by měl být o něco vyšší, ale dle jeho průběhu je zřejmé, že ventil N-75 není zablokován a baňka je těsná /v pořádku/.
První "skrín" ukazuje, že motor je v dobrém technickém stavu a má uzavřen/zaslepen/ EGR
Druhý prozrazuje, že základní předvstřik je o 1.6° vetší než doporučuje výrobce/nemá negativní vliv na výkon motoru/.
Třetí je v pořádku /v normě/.
Až budeš logovat akcelerace, tak dodrž přesně zaznamenávané skupiny, aby bylo vidět i tlaky turba. Na volnoběhu již logovat nemusíš. Hodnoty jsme si teď prohlédli.
co ta váha? Je tam velky rozdíl v aktuální a pozadovane. Ještě me napadlo .....Co KAT? Co ta zkouska toho mereni te regulace? Hodnoty v pořádku?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Skutečné množství vzduchu je větší než požadované, protože je uzavřen/zaslepen/ EGR a o to více je nasáto čerstvého vzduchu přes váhu /je to v pořádku/. Vždyť Ti píšu, že regulace je volná /měla by být v pořádku/. A také ventil N-75 není zablokován a snaží se pohybovat táhlem baňky /to je ten pokles podtlaku z -0.5 na -0.3 a zpět při prudkých změnách režimu motoru/.
Kromě o něco nižšího podtlaku u baňky a malinko většího základního předvstřiku je zatím vše v pořádku. O katalizátoru můžeme spekulovat až budeme mít ty logy akcelerací.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:Skutečné množství vzduchu je větší než požadované, protože je uzavřen/zaslepen/ EGR a o to více je nasáto čerstvého vzduchu přes váhu /je to v pořádku/. Vždyť Ti píšu, že regulace je volná /měla by být v pořádku/. A také ventil N-75 není zablokován a snaží se pohybovat táhlem baňky /to je ten pokles podtlaku z -0.5 na -0.3 a zpět při prudkých změnách režimu motoru/.
Kromě o něco nižšího podtlaku u baňky a malinko většího základního předvstřiku je zatím vše v pořádku. O katalizátoru můžeme spekulovat až budeme mít ty logy akcelerací.
Ahojte všem tak jsem tu s logama tak snad se vše povedlo.

1-4-13 na volnoběh minutu
http://leteckaposta.cz/825564357

1-3-11 3.stupeň
http://leteckaposta.cz/955529034

1-3-11 4.stupeň
http://leteckaposta.cz/490915055

1-4-8 3.stupeň
http://leteckaposta.cz/640259255

1-4-8 4.stupeň
http://leteckaposta.cz/985097588

Poprosím o zkouknutí všem předem děkuji za jakýkoliv názor
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Asi Tě moc nepotěším. Podle přiložených logů to vypadá na mírný problém s regulací.
V logu skupin 1,3,11 na trojku již při 2079 ot. je plnicí tlak 2284 mb. Regulace se ho snaží snížit na požadovaný 1948 mb ale i při max. snaze N-75 /94.4%/ je při 2877 ot, tlak 2284 mb. Pak se propadne až na 1458 mb při 3192 ot. a nedostane se na požadovaný ani v 3906 ot.
Motor začíná "vadnout" kolem 2000 otáček, protože má chudou směs /moc vzduchu a jen "softvérem" omezené palivo/. Nad 3000 otáček má zase méně vzduchu a proto je vstřikováno úměrně nižší množství paliva.
Na čtyřku již to regulace "stíhá" lépe a odchylky nejsou tak výrazné.
I když se podle úvodu v tématu "ztrácí výkon a hůře brzdí" zdálo, že by nižší podtlak mohl kromě brzd ovlivnit i výkon motoru, tak přiložené logy ukazují, že i o něco nižší podtlak před baňkou neovlivnil výkon motoru.
Přiložené video zkoušky regulace nasátím ústy i test podtlaku před baňkou sice ukazovaly, že by vše mohlo být v pořádku ale logy ukazují, že tomu tak není.
Bude třeba prověřit tři věci pořádně.
1. Uvolnit baňku z držáku /dvě matice 10mm/ a prověřit volný chod regulace od jednoho dorazu k druhému /Nadzvednout baňku k hornímu dorazu a pustit ji. Musí se vlastní tíhou plynule přesunout ke spodnímu dorazu/. Pokud tomu tak bude, není potřeba rozdělávat a čistit turbo.
2.Prozkoušet lehký a plynulý chod táhla baňky. Nakapat na táhlo alespoń 10 kapek mot. oleje a pomocí hadičky pomalým nasávánim a uvlňováním vtahovat a vysunovat tyčku regulace z baňky.
3.Pokud první dvě věci byly v pořádku, bude třeba nahradit N-75 jiným, zaručeně dobrým.
Vše lze samozřejmě urychlit zapůjčením zaručeně dobrého N-75 a novým logem skupin 1,3,11.
Naposledy upravil(a) prka dne 07 bře 2019, 07:36, celkem upraveno 1 x.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:Asi Tě moc nepotěším. Podle přiložených logů to vypadá na mírný problém s regulací.
V logu skupin 1,3,11 na trojku již při 2079 ot. je plnicí tlak 2284 mb. Regulace se ho snaží snížit na požadovaný 1948 mb ale i při max. snaze N-75 /94.4%/ je při 2877 ot, tlak 2284 mb. Pak se propadne až na 1458 mb při 3192 ot. a nedostane se na požadovaný ani v 3906 ot.
Motor začíná "vadnout" kolem 2000 otáček, protože má chudou směs /moc vzduchu a jen "softvérem" omezené palivo/. Nad 3000 otáček má zase méně vzduchu a proto je vstřikováno úměrně nižší množství paliva.
Na čtyřku již to regulace "stíhá" lépe a odchylky nejsou tak výrazné.
I když se podle úvodu v tématu "ztrácí výkon a hůře brzdí" zdálo, že by nižší podtlak mohl kromě brzd ovlivnit i výkon motoru, tak přiložené logy ukazují, že i o něco nižší podtlak před baňkou neovlivnil výkon motoru.
Přiložené video zkoušky regulace nasátím ústy i test podtlaku před baňkou sice ukazovaly, že by vše mohlo být v pořádku ale logy ukazují, že tomu tak není.
Bude třeba prověřit tři věci pořádně.
1. Uvolnit baňku z držáku /dvě matice 10mm/ a prověřit volný chod regulace od jednoho dorazu k druhému /Nadzvednout baňku k hornímu dorazu a pustit ji. Musí se vlastní tíhou plynule přesunout ke spodnímu dorazu/. Pokud tomu tak bude, není potřeba rozdělávat a čistit turbo.
2.Prozkoušet lehký a plynulý chod táhla baňky. Nakapat na táhlo alespoń 10 kapek mot. oleje a pomocí hadičky pomalý nasávánim a uvlňováním vtahovat a vysunovat tyčku regulace z baňky.
3.Pokud první dvě věci byly v pořádku, bude třeba nahradit N-75 jiným, zaručeně dobrým.
Vše lze samozřejmě urychlit zapůjčením zaručeně dobrého N-75 a novým logem skupin 1,3,11.
:( Ahoj pokud to nevadí začnu výměnou n75 a udělam znovu log. Tu regulaci asi z vrchu neudělám jde tam blbe vidět natož točit se tam s klíčem. V tom prvním kroku ....to znamena to jak je na turbu tak tu pacicku Nadzvednout a pustit a sledovat jestli svoji váhou klesne az na druhý doraz?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Klidně tak začni Je to nejjednodušší a nejrychlejší. To uvolnění celé baňky musíš dělat zespodu. Vyšroubuješ ty dvě matice 10 mm a celou baňku pozvedneš k hornímu dorazu a pak pustíš.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:Klidně tak začni Je to nejjednodušší a nejrychlejší. To uvolnění celé baňky musíš dělat zespodu. Vyšroubuješ ty dvě matice 10 mm a celou baňku pozvedneš k hornímu dorazu a pak pustíš.

Děkuji členu fora PRKOVI je to člověk,který mi velmi pomohl přijít na příčiny mých problémů. Vždy si na mě udělal čas a odpověděl na to co potřebuji slyšet,je to člověk na správném místě. Ještě jednou!Díky PRKA
Příčina špatného brždění spočívala ve ventilu N75 ....po výměně to hamuje jak má.
Příčina poklesu výkonu spočívá stále v zatuhle regulaci turba.....TURBO půjde ven.Po desetiminutovém rozhýbání regulace auto začalo krásně tahat jak vidíte na fotce....(i když je tam vidět to zadrhnutí hned na začátku).
Samozřejmě sem nepřicházím s ničím novým,ale třeba to někomu pomůže.


Obrázek



Obrázek :)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Při tom čištění turba to určitě "vypodložit" 0.1 mm, aby se to nezačalo znovu přidírat.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
roman84
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 13 črc 2016, 09:56
Bydliště: Bánov

Výkon

Příspěvek od roman84 »

Já měl problém u 81 AHFka špatná váha vzduchu. U tebe to vypadá na tu regulaci asi. :) Zaměř se na to. Neřeš ani čerpadlo nic jiného jenom regulaci. Mám auto staré 20let a čerpadlo původní a táhne jak za mlada:-)
romissek, golf IV 81kw AHF, egr off, chip 140hp, 305Nm, trysky 764 sprint
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Re: Výkon

Příspěvek od Pajda077 »

roman84 píše:Já měl problém u 81 AHFka špatná váha vzduchu. U tebe to vypadá na tu regulaci asi. :) Zaměř se na to. Neřeš ani čerpadlo nic jiného jenom regulaci. Mám auto staré 20let a čerpadlo původní a táhne jak za mlada:-)
Tak turbo vyčištěno a jede to tak jak má. Táhne pěkně od spodu. Radost si teď někam vyjed. Děkuji všem. Ještě pak zkusím logovat a hodím to sem. Díky Prkovi😉
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Tak ať Ti to dlouho jezdí takto krásně. Taky to ale byl "porod" , viď ?
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

prka píše:Tak ať Ti to dlouho jezdí takto krásně. Taky to ale byl "porod" , viď ?
No semnou je to tak vždycky! Radši se zeptám víckrát než něco zkazit(mírně řečeno):-)

Teď už podtlak zmáknutý a hurá na přetlak:-) To AGRko bude horší tam už se do toho vrtalo lidí včetně mě.:-(
Zamčeno

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“