Motor KO
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Motor KO
Tak sem po 10000km dojezdil. Ztrácela se mi voda,špatně to startovalo i jelo. Vyměnil sem hlavu a dělá to pořád to samý. Nestartuje to už ani přes den při teplym motoru. Možná prasklej blok????
Každopádně,když se sundala hlava,byla v motoru tuna bordelu po oleji. Celý vstřiky obalený černou srajdou,to samý válce po písty.
válce po stranách poškrábaný až dolu!
Jakej je váš názor,mohl tohle způsobit olej? Může způsobit takovou zkázu motoru?
Musim ale dodat,že motor byl koupenej před půl rokem na vrakáči a byly s nim problémy od počátku - špatný těsnění,klepal jako sviňa!
Možná už byl odepsanej,aniž za to mohl olej..
No nic,ve stodole mám jinej,fouknu ho tam a jedeme dál!!!
Ale tý práce to měnit! Kdo neměl Renaulta ať si ho nekupuje!
Každopádně,když se sundala hlava,byla v motoru tuna bordelu po oleji. Celý vstřiky obalený černou srajdou,to samý válce po písty.
válce po stranách poškrábaný až dolu!
Jakej je váš názor,mohl tohle způsobit olej? Může způsobit takovou zkázu motoru?
Musim ale dodat,že motor byl koupenej před půl rokem na vrakáči a byly s nim problémy od počátku - špatný těsnění,klepal jako sviňa!
Možná už byl odepsanej,aniž za to mohl olej..
No nic,ve stodole mám jinej,fouknu ho tam a jedeme dál!!!
Ale tý práce to měnit! Kdo neměl Renaulta ať si ho nekupuje!
Renault Scenic 1.9dti
Nevhodné používání rostlináče by určitě nezpůsobilo rýhy na stěnách válců !
Naopak typické poškození motoru rostlináčem tehdy, pokud se používá nepředehřátý nebo nedostatečně předehřátý, nebo předehřátý ale vstřikovače jsou k.o. nebo málo rozprašují , nebo se jezdí bez jakékoliv úpravy, vypadá takhle : usazeniny ve spalovacim prostoru, hlavně v oblasti horního pístního kroužku, zapečený horní pístní kroužek, trvalé nadměrné ředění motorového oleje rostlináčem ( tzn. znatelně stoupá hladina motor. oleje např. o 1 litr za 5.000 km )
"Celý vstřiky obalený černou srajdou,to samý válce po písty....." - to vypadá na špatně navrženou přestavbu (špatněj předehřev rostlináče, nebo jízda bez předehřevu, nebo velkej poměr rostlináče v naftě bez úprav)
P.S.: Když jsi měnil hlavu, jak píšeš, nechal jsi jí "líznou" na specielní brusce, aby byla naprosto hladká ? Pokud jsi motor přehřál nebo "tlačil" vodu a tys měnil jen těsnění pod hlavou, nechal jsi hlavu taktéž "líznout" na brusce ? Hmmm...? To je totiž naprostá nutnost zvlášť, když se motor přehřeje a pak to tlačí vodu - nejen že to někde pak fouká pod palicí, ale hlava se nepatrně zkroutí a nové těsnění to mnohdy nesrovná (platí pro hliníkové hlavy)
Naopak typické poškození motoru rostlináčem tehdy, pokud se používá nepředehřátý nebo nedostatečně předehřátý, nebo předehřátý ale vstřikovače jsou k.o. nebo málo rozprašují , nebo se jezdí bez jakékoliv úpravy, vypadá takhle : usazeniny ve spalovacim prostoru, hlavně v oblasti horního pístního kroužku, zapečený horní pístní kroužek, trvalé nadměrné ředění motorového oleje rostlináčem ( tzn. znatelně stoupá hladina motor. oleje např. o 1 litr za 5.000 km )
"Celý vstřiky obalený černou srajdou,to samý válce po písty....." - to vypadá na špatně navrženou přestavbu (špatněj předehřev rostlináče, nebo jízda bez předehřevu, nebo velkej poměr rostlináče v naftě bez úprav)
P.S.: Když jsi měnil hlavu, jak píšeš, nechal jsi jí "líznou" na specielní brusce, aby byla naprosto hladká ? Pokud jsi motor přehřál nebo "tlačil" vodu a tys měnil jen těsnění pod hlavou, nechal jsi hlavu taktéž "líznout" na brusce ? Hmmm...? To je totiž naprostá nutnost zvlášť, když se motor přehřeje a pak to tlačí vodu - nejen že to někde pak fouká pod palicí, ale hlava se nepatrně zkroutí a nové těsnění to mnohdy nesrovná (platí pro hliníkové hlavy)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
zdárec mám taky nějaký taký problém. Začalo to z ničehonic žrát olej, ale to tragicky. Zhruba na 500 km od maxima po minimum a ty starty taky na nic. Za studena ani s eterem a za tepla asi po pul minutě trápení starteru a to taky jen někdy. Na roztlačení stačí otočit kola o pul otáčky a běží to. Je tedy nutno dodat že jezdím na ten vyjetej olej ředěnej s benzinem a naftou jak kdy. Dřív to ale startovalo ok. Ty straty bych nějak oželil, ale to že se začal ztrácet olej to je nic moc. Měnil jsem už turbo, simerinky na ventilech a pořád to samý. No tak dneska asi rozhodím motor a vrhnu se na kroužky. No escort nic moc, pač abych sundal vanu musí dolu setrvák takže celej motor ven. No nic moc .
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Tkevlar "Jako ten pouzity olej nebo ten benzin?"
No pokud toho benzinu bylo moc, pak by mohl po dlouhý době užívání předčasně opotřebit některý díly vstřikovací soustavy, jelikož má podstatně horší mazací schopnosti než nafta ( navíc dnes odsiřená ) nebo než rostlináč. Každopádně směs ředidlo a vyjetý olej - pokud se jich do nafty přidává dost - výrazně zhoršují kvalitu hoření a nemění na tom nic fakt, že se to třeba i předehřívá. Prostě destilační křivka ředidla i vyjetýho oleje navíc minerálního je odlišná od destilační křivky nafty či předehřátýho rostlináče.Navíc použitej vyjetej olej sám o sobě špatně hoří a obsahuje produkty (karbony apod. ) který neshořej a kvalita hoření je dost mizerná. S pravděpodobností hraničící s jistotou ten motor podle mýho názoru i podle toho, co jsem z odborných diskusí i různých diplomek především v německu četl, zabilo právě tohle palivo. Jinými slovy řečeno - nedokonalé spalování časem zaneslo nejen spalovací prostor i vstřikovače ale především ovlivnilo negativně funkci hlavně horního pístního kroužku a určitě vytvořilo v této kritické oblasti usazeniny. Nejde jen o karbony, ale o různý pryskyřičný produkty apod.
No pokud toho benzinu bylo moc, pak by mohl po dlouhý době užívání předčasně opotřebit některý díly vstřikovací soustavy, jelikož má podstatně horší mazací schopnosti než nafta ( navíc dnes odsiřená ) nebo než rostlináč. Každopádně směs ředidlo a vyjetý olej - pokud se jich do nafty přidává dost - výrazně zhoršují kvalitu hoření a nemění na tom nic fakt, že se to třeba i předehřívá. Prostě destilační křivka ředidla i vyjetýho oleje navíc minerálního je odlišná od destilační křivky nafty či předehřátýho rostlináče.Navíc použitej vyjetej olej sám o sobě špatně hoří a obsahuje produkty (karbony apod. ) který neshořej a kvalita hoření je dost mizerná. S pravděpodobností hraničící s jistotou ten motor podle mýho názoru i podle toho, co jsem z odborných diskusí i různých diplomek především v německu četl, zabilo právě tohle palivo. Jinými slovy řečeno - nedokonalé spalování časem zaneslo nejen spalovací prostor i vstřikovače ale především ovlivnilo negativně funkci hlavně horního pístního kroužku a určitě vytvořilo v této kritické oblasti usazeniny. Nejde jen o karbony, ale o různý pryskyřičný produkty apod.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
jojo to múže být fakt, ale nejde mi do hlavy, že když to chytne byť na roztlačení což naskočí po otočení kol zhruba o jednu polovinu tak už to běží a celkem solidně. Po rovině z něj vytřískám 180 a z kopečka to šlo i na 200, možná by šel i víc, ale už měl dost otáček tak jsem ho něchtěl moc prudit . Motor tahá dost dobře, na to že to je jen 1,8 Td s intercolerem. Nějak se mi to všechno nezdá. Jediný proč to musím rozebrat je ta nadměrná spotřeba oleje z motoru. Tak jsem to dost často startoval pomocí eteru, no řekl bych že celou zimu no uvidíme až to rozhodím čím to je
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Na ten eter motor dostane peknej zahul, slysel jsem, ze treba tank se tak mohl startovat jen s povolenim velitele pluku.dvorky1 píše:Tak jsem to dost často startoval pomocí eteru, no řekl bych že celou zimu no uvidíme až to rozhodím čím to je
Za prve je eter pekny odmastovadlo a pak ty razy, se muze propalit pist.
Presne tak eter v podstate odmasti valce takze pistni krouzky jdou po suchu a to neni vubec dobre. Nekde jsem slysel ze jedno pouziti eteru ze rovna najeti 1000-3000km ale asi se to neda takhle specifikovat. Kazdopadne bych eter do osobaku radeji nedaval u vejtrasky by to asi nebyl takovej problem. kyzektom