Kia Pregio 2004 - kolísání otáček, chcípání za studena

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Švejda
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30 led 2019, 22:20
Bydliště: Pocinovice

Kia Pregio 2004 - kolísání otáček, chcípání za studena

Příspěvek od Švejda »

Ahoj, Kia Pregio 2004, po nastartování studeného motoru se otáčky drží na kritickém (chcípání) minimu a občas to i chcípne. Potom trvá delší dobu než se auto natočí. Po rozjezdu auto škube. Trvá to 20-30 vteřin a pak už se rozjede, za podivného hučivého zvuku. Tohle vše se děje hlavně (výrazněji) když je v autě málo dieselu + při jízdě do prudkého kopce. Po mírném ohřátí otáčky kolísají, a sami se zvednou o ca 500-1000 a pak opět klesnou v pravidelných intervalech. Při plnější nádrži dochází ke kolísání a samozvyšování take, ovšem auto nechcipa. Onen hučivy zvuk přestává s ohřátím motoru. Za ohřátého motoru s plnou nádrží auto jede zcela bez problémů. Když použiji ruční (kolečko) zvýšení otáček tak nastavím nějakou hladinu a po nějaké době hladina stoupne aniž bych s tím už točil. Palivový filtr vyměněn, čistič vstřiku použit bez výsledku. Mechanik má podezření na palivové čerpadlo, ale kupovat nové nechci než si budu jist. Nějaké rady prosím??
Švejda
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30 led 2019, 22:20
Bydliště: Pocinovice

Příspěvek od Švejda »

Auto nastartuje okamžitě a vše je ok. Když jedu hned poté do kopce auto chcípne ať je v nádrži málo nebo hodně nafta. Stojím v kopci, kde to chcíplo a zkouším nastartovat. Trvá to nějakou chvíli ale auto nastartuje a kopec dovyjede. Tudíž si myslím, že kdyby bylo špatné čerpadlo nevytáhlo by naftu po chcípnuti.
Nějaké rady prosím? :-D
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

super,moc super borec,máš super pozorovací schopnosti,fakt super,a motor má???

2.5-2.7?i když to je hnuj oboje :-D
Švejda
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30 led 2019, 22:20
Bydliště: Pocinovice

Příspěvek od Švejda »

2.7
Aero200
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 26 lis 2006, 17:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aero200 »

Na 2,7 je mauální sytič, dáváš při studeném startu ten sytič? Jak je na tom pumpička u pal. filtru funguje tahá naftu když sní pumpuješ?
Švejda
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 30 led 2019, 22:20
Bydliště: Pocinovice

Příspěvek od Švejda »

Ono to hned po nastartování funguje takřka dobře, ale problém je po prvním přidání plynu, když to pak chvíli držím v otáčkách vyšších, tak to přestane dělat tak výrazně. Je možné zavzdusnit palivový systém při tankování? Uvědomil jsem si totiž, že jsem zkoušel takový pokus na benzině. Učitel na střední říkal, že když se na klasických stojanech tankuje pomalu, měřák stojanu špatně funguje. Jakože když se tankuje přerušovaně po malých dávkách. Nahrál bych video, jak to opravdu je, ale tady to zjevně nejde. Abych řekl, pravdu, moc se v autech nevyznám, ale na tu pumpičku zkusím kouknout. Ono je snazší takové věci řešit v českém jazyce než 15k kilometrů jinde
Odpovědět

Zpět na „Kia“