fabia 1.4 16v AUA cukání

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pitypaldy
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Registrován: 31 říj 2007, 20:02

fabia 1.4 16v AUA cukání

Příspěvek od pitypaldy »

Zdravím,

mám fabii 1.4 16v benzín typ AUA chodí jako hodinky není žadný problém při startech ani při běhu.

Ale za tepla při jízdě někdy motor úplně vynechá (jako když při jízdě vypnete klíček) a pak zase naskočí a směle jede bez problému dále. Stává se to pouze za tepla a náhodně

vyměněn...palivov.filtr,vzduchov,filtr.řj.motoru lamda před katalizátorem,plynový pedál,zapalov.modul,snímač vačk,egr vyčištěn
adaptace kladky ok , kabeláž u nosníku zkontrolována,

rozvody nejsou dělány 90tis km

výfuková soustava těsní

nemate někdo nějaký nápad ?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Otáčkomer nespadne na 0 keď vynechá? (sem-tam odchádzal snímač kľuky na týchto motoroch)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: fabia 1.4 16v AUA cukání

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="pitypaldy"]

vyměněn...palivov.filtr,vzduchov,filtr.řj.motoru lamda před katalizátorem,plynový pedál,zapalov.modul,snímač vačk,egr vyčištěn
adaptace kladky ok , kabeláž u nosníku zkontrolována,

a z jakého důvodu jsi ty věci měnil???
pitypaldy
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Registrován: 31 říj 2007, 20:02

Příspěvek od pitypaldy »

já je neměnil pouze, to ke mě dostalo a toto vše už vyměnili.

Já koukal na tu adaptaci škrtící klabky a vyčistil jsem ji.Egr nevypadá nový takže je bud ze jiného auta nebo vyměněn nebyl. Jsem si myslel,že to bude v té kabeláži u nosníku,ale ta je zdravá. Ještě dost se píše o tom ventilku na sání ,ale ten nemohu najít ( mám plastové sání )

Dnes zkusím nastavení rozvodů (ale nemyslím si ,že to by byl problém,když to auto běží fakt v pohodě a vypne se to úplně náhodně a za tepla )

S tím otáčkoměrem to ještě fakt nevím nevšiml jsem si zkusím se na to zaměřit,jestli se mi to znova stane.on ten jev trvá cca. 2.vteřiny
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Neco podobného dělal snímač tlaku v sání. Vygradovalo to do stádia že motor scípl úplně a treba hodinu nešel nastartovat. Pak ujel treba dalších 10 km a to samo. Zkoušelo se kde co nakonec pomohla az jeho výměna. Z majitele nakonec vylezlo že mu nějací odborníci vycetli paměť zavad a že tam byla chyba toho snímače,tak si ho objednal nekde na netu a vyměnil. Od té doby to dělalo bordel. Kdyby to řekl hned na začátku o kolik by to bylo jednodušší.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
pitypaldy
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Registrován: 31 říj 2007, 20:02

Příspěvek od pitypaldy »

tak vám kontroluji rozvod a je to o cca. 2.zuby což mě udivuje, že to běhá v podstatě normálně, jen už vím, proč se mi to zdálo, že to nejede na 74KW a že to má spotřebu jako tele.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

AUA je 55 kW.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já měl jednou 135.000 km a praskla kladka na tom malém řemenu bylo to o dva zuby, udělal jsem rozvody ale lehce se motor potkal, bylo to slyšet i vidět na výfuku, nebylo to ono, ale motor pocitově jel na čtyři válce,

přišel majitel tak jsem mu to řekl že se motor potkal, nastartoval vytočil motor na 4000 a řekl

motor je v pořádku jinak by udělal puch puch a nebudeme o tom dále filozofovat ano :!: :!: :!: :!: zaplatil a odjel ;)
pitypaldy
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Registrován: 31 říj 2007, 20:02

Příspěvek od pitypaldy »

jj přesně tak se to chystám udělat,jen vyměním komplet rozvody a nic víc si myslím nebude potřeba.

Marek ...maš pravdu,je to 55kw asi jsem se překoukl na koníky a napsal jsem to :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Dost lidí ty rozvody zanedbává. Není stanoven výměnný interval, tak to neřeší. Samozřejmě pokud jsou staré jako lidstvo samo, není nic neobvyklého, že se tam něco posejří.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše:Dost lidí ty rozvody zanedbává. Není stanoven výměnný interval, tak to neřeší. Samozřejmě pokud jsou staré jako lidstvo samo, není nic neobvyklého, že se tam něco posejří.
jsem přesvědčený že tam je 120.000 km a 135.000 prdla ta kladka, fábku měli z autorizáku odnova, majitele filozofa jsem nas... vyměnil jsem mu agregátový řemen a stará kladka mu poškrabala štítek na tom řemenu, tak jsem tam dal prej aušus řemen a už nepřijel,

naposledy co jsem dělal tuto fábku tak měla do 200.000 a oprava hlavy stála min 5000 kč, potkalo se to snad komplet, celkem asi 16.000 oprava, madam byla pěkně nas.... a dva roky jsem ji neviděl ;)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19322
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nedávno jsem dělal Caddy s motorem BUD,což je obdoba AUA zdálo se mi to taky nějak prapodivně nastavený, tak jsem to dal normálně na značky a na volnoběh to občas taky jako zakopne a jakoby střelí do výfuku, ale starty i výkon normální,kontrolka motoru nesvítí - co je to za anomalii ??
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše:Nedávno jsem dělal Caddy s motorem BUD,což je obdoba AUA zdálo se mi to taky nějak prapodivně nastavený, tak jsem to dal normálně na značky a na volnoběh to občas taky jako zakopne a jakoby střelí do výfuku, ale starty i výkon normální,kontrolka motoru nesvítí - co je to za anomalii ??


servisní interval pro lambády je asi 160.000 nemění nikdo

zakopne ta za katem a střelí ta před katem, a v paměti nic nenajdeš, jediná možnost jak na to přijít tak je postupně odpojit a jezdit

toto je ale jedna z mořností!!!!!! klidně najdeš na izolátoru černou čárku nebo na zápalku bulku a už víš a v paměti taky 0
pitypaldy
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Registrován: 31 říj 2007, 20:02

Příspěvek od pitypaldy »

no někdy je to fakt těžké se zákazníkem, nezdá se mi to tolik 16tis. za opravu potkaného motoru.

Když jsem majiteli volal v čem se nejspíše nachází problém hned se ptal co to bude stát .... po chvilce mi došlo že by si měli hlavně uvědomit to, že na autě za spousty peněz vyměnili lecos a výsledek stále stejný:)

Jsem sám zvědav jestli to bude v pořádku.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="pitypaldy"]no někdy je to fakt těžké se zákazníkem, nezdá se mi to tolik 16tis. za opravu potkaného motoru.

máš pravdu je to málo 7900 rozvody s pumpou, 5000 hlava, 400 dvakrát cesta hodonín
těsnění hlavy 1200 tři vahadla po 324 kus a pětistovka za práci to je fakt málo ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“