Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)

Příspěvek od Lokotka »

Navazuji na své poslední téma

Dynamické řízení EGR u 1,9 TDi Octavia I ASV 81kW[/url]

a po přečtení všeho možného na téma EGR zde i na jiných fórech se znovu ptám proč EGR off?
Zatím jsem pochopil jen jedinej důvod (byl rozumně vysvětlen), a to, že po vyčištění EGR ventilu a sacího potrubí za ním (mimochodem nikdo nezmínil čištění samotných sacích kanálů v hlavě válců) a jeho následném zaslepení, či podtlakovém, či SW vypnutí už tuto libou proceduru není třeba opakovat.

Další důvody toho OFF nikdo nevysvětlil.

Mohli byste tedy ty důvody uvést souhrnně zde?
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Za me(muj nazor) zaslepit EGR a odvetrani z vika veltilu bokem a ne do sani turba, kdyz je to takto a pak rozdelas sani, muzes z nej i svacit :D cistota nadevse EGR zaslepit ale urcite zanechat, kvuli chcipaci klapce
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Ale otázka zněla PROČ zaslepit.
Navíc to, že je EGR zacákanej olejem nemá důvod v jeho zaslepení, ale problém je před ním (nejčastěji ho propouštějí ložiska turba).
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Protoze pres nej jde zpetne vedeni spalin z turba tzn. hnus spalenej smradlavej cernej neni lepsi mit v sani cisty cerstvi vzduch?
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

To odvetrani z vika je jeste horsi, je to samej olej pak a zabetonovany ventily atd...
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Pokud lzu, tak me tu brzo nekdo ukamenuje :D
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Nemyslím, že lžeš, ale prokazatelně neumíš číst, protože právě na odstranění nečistot cestou EGR OFF jsem se vůbec neptal. Tenhle jedinej důvod OFFu chápu a omílá se zde pořád dokola. Jsi zářnej příklad toho omílání.
Ten olej z odvětrávání skříně a ani z turba nemá nic společnýho s EGR OFF. Navíc netvoří saze v sacím potrubí a v motoru v pohodě shoří. Nesmí ho bejt ale moc, aby se motor nerozběh do nekontrolovanejch otáček.
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Nevim co jineho cekas, tohle je jediny duvod proc se zaslepuje...
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Lokotka má svatou pravdu. Olej v sání nic nedělá ( v přiměřeném množství ) ale saze z výfuku ano.A nejde tam jen čerství vzduch bohatý na kyslík.
Základ spalovacího motoru - kyslík a palivo ( i olej je palivo ) obojího co nejvíce ve správném poměru.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Olej v sani nic nedela? To je pro me novina teda,ja teda myslim ze je mnohem lepsi kdyz tam neni ani kapka radeji nez v sani zrovna u rotacek pruchod o velikosti malicku diky zapecenemu oleji sanozdrejme hlavne diky treba spatnemu turbu ale odvetrani tomu taky dost prida, muj nazor ale at si to kazdej nastavi dle sebe :)
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Olej hoří !!!!!! Olej je u každého spalovacího motoru !!!!
EGR off je zdůvodu kyslíku.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Me to nemusis vysvetlovat ze hori, ja uz zazil par samozapalu diky oleji v sani, proto ho tam dam radsi nemam, nebo se snazim nemit
Naposledy upravil(a) TomášTDI dne 06 úno 2019, 23:24, celkem upraveno 1 x.
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 778
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

EGR off = snížení spotřeby - vyšší výkon v běžném spektru otáček (na plnej knedlík se stejně neotvírá)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
AdisTDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 14 říj 2011, 06:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od AdisTDI »

Kdyz zaslepis EGR tak jedine minus je ze se ti to bude nepatrne dele ohrivat. Jinak diky zaslepeni EGR ventilu zamezis NOx aby sli zpatky do sani a tim padem ti neubirali O2. Kdyz mas EGR zaslepenej a nepousti ti spaliny zpet do sani , jde pres vahu vzduchu vice vzduchu a tim padem mas vetsi davku paliva a jede to lepe. Dalsi vyhodou je ze veskere spaliny jdou pres turbo do vyfuku a lepe se roztaci, kdyz jdes napr. z decelerace do akcelerace. No a jinak ti to nezasira sani,kanaly v hlave, ventily a tim padem nezmencuje prostor pro pruchod stlaceneho vzduchu.
Seat Toledo 1.9 TDI ASV GTB2260VK ???Kw ???Nm soft by Mirulu
Fabia Rs ASZ soft by Mirulu
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

ad 1) - více kyslíku = chápu že do motoru při menším až středním zatížení (požadavek na zatížení se předpokládám bere z polohy plynového pedálu, nebo nikoli?) pomocí EGR off dostanu více kyslíku (více spalin na turbo = větší tlak na výstupu, do doby dokud ho neomezí nastavená hodnota v mapách.

ad 2) - více vzduchu přes "váhu" řídící systém motoru vyhodnotí (častý problém vyhodnocení = chybové hlášky s nutností jejich odstraňování), ale že by automaticky došlo i k přidání množství paliva? Bez nutnosti SW zásahu? Opravdu?

Pozn.: ještě otázečka. Pokud tedy ŘJ opravdu sama u dieselu (u benziňáku téměř určitě, aby šla směs vůbec zapálit) přidá i palivo, tak se sám přenastaví i okamžik vstřiku (tedy časování vstřiku), nebo to je jednou z mála pevných hodnot v mapách a musí se tedy pouze "ručně" přemapovat?
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“