Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Jak říkáš, toto je depata oničem, auta sou různý a dalších milion proměnných. Ale nechápu proč autor SW nechtěl být zveřejněn, když ho tu tak vychvaluješ...Jinak to že kouří v přechodových řežimech je široký pojem, jen jestli to není klasika styl "v noci nevidím v zrcátku" :D
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Jeho důvody chápu a sdělovat je nebudu.

Ten kouř jsem nikdy zvenku zatím neměl možnost vidět a v zrcátku je vidět jenom zamlžení po dlouhý době extra úsporný jízdy, když to vymetu někde na křižovatce. Mřížky ve vejfuku se profouknou a zas kouřivost klesne na neviditelno.
Až budu na emisích, tak budu utikat, abych sem nahrál protokol. V sérii byla max. kouřivost 0,25.
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

S výsledkem z emisí si utíkej kam chceš...jak myslíš že to jsou relevantní hodnoty když se měří volná akcelerace motoru ? :D
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Tvl a je měření volný akcelerace něco jinýho, než přechodovej režim? V ostatních případech mimo tento přechod z auta není vidět dle vnějšího pozorovatele NIC.
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

No je, ale jinej než v reálu. Měl jsem čudivej tesco čip a emise stejné jak serie. Jinak z mé zkušenosti je opravdu nejvíc vidět kouř za tmy ve světlech. Nebavíme se tady o kouři typu "truck trial Tatra".
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

palinator píše: Oprava:
Autor SW si nepřál být zveřejněn.
Neni nad to, byt hrdym upravcem a nestydet se za svoji praci postavit a byt na ni hrdy :roll:
techi píše:Jinak z mé zkušenosti je opravdu nejvíc vidět kouř za tmy ve světlech.
Souhlas.

Mimochodem, kvalitni upravce dokaze do SW zakomponovat "Dieselgate upravu", takze projde emise (paklize si nezadela vyfuk cestou na emise) s prehledem.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Však byste stejně tvrdili že to není možný a že je podvodník. (hm)

Nakonec tu nevěříte ani mně, co vám říkám. Spotřeba je vylhaná, pokles je danej pouze změněným stylem jízdy, auto hulí, jen já to nevidim, najel jsem v životě málo km, auto mám rozbitý, utahaný a s čipem za desítku z benzínky se to za chvíli rozpadne. Nakonec i ten graf z brzdy je fake a jsou tam hodnoty jen takový, aby byl zákazník spokojenej.
Koneckonců, všechno z toho je možný a je jen moje chyba, že jsem na to ještě nepřišel. (noteeth)
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Historie potvrzuje, ze to nemusi vzdy byt (jen) podvodnik ... nezridka to byva (treba predevsim) zlodej, ktery ukradl kvalitni SW od kvalitniho upravce :wink:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

techi píše:Nemyslím, že by vypnutí turba mohlo způsobovat nějaké problémy co se chlazení a mazání týče. Však v nouzovém režimu je to zrovna tak. Nemůžeš srovnávat nějaký custom twin turbo setup, kdy i to turbo co se zrovna nepoužívá zažívá velké teploty protože motor jede na plný výkon. Tady se bavíme o vypnutí v době kdy motor jede na minimum výkonu a EGT je hodně nízko.

Nicméně je to pěkná teoretická debata, ale v pořád mi není jasný záměr zakladatele tématu, jestli se na tom chce něco naučit - ok, ale jestli si myslí že tím jako fakt něco ušetří při provozu ? Ikdyby se podařilo spotřebu srazit o 0,2-0,3l, což je tak rozdíl toho SDI, stojí to za to ? (LOL) I dnešní euro 6 adblue nežerou o nic méně jak ty rotačky. A že v nich bude něco vývoje.
Líbí se mně reakce Foresta, že vlastně neví, zda by se v tomto režimu turbo přestalo točit a mazat. Já to taky nevím, ale pokud ten režim ohledně ovládání turba odpovídá tomu "nouzovýmu", tak nemám důvod pochybovat o Techiho závěru, že by to fabrika tak určitě neudělala, kdyby to měl být pro turbo hrob. Vždyť přeci ten nouzovej režim neslouží jen k tomu, abych do 1km zastavil někde u krajnice a nechal se odtáhnout, nebo snad jo? Já ho zatím nezažil.

No a k tý úspoře, když pominu nějaký ECO soutěžení, kde je každá desetinka dobrá. Když ze spotřeby 3,3 l/100km srazím 0,3 l/100km, tak srazím cca 10%, že?
Když s rozumem nechám načipovat ASV 1,9 TDi, 81kW, který, jak se lze na mnoha místech dočíst, má při měření víc než těch 81kW (zdroje, co jsem někde čet uvádí 85-89kW), tak navýšení na běžně nabízenejch 96kW je vlastně procentuelně menší, či max. stejný zlepšení, jako u tý spotřeby.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ty běž dělat,jestli na to máš,do ÚVMV. Jestli víš a znáš tu zkratku firmy. Takové teoretiky mají rádi.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Nesoudím lidi, když je neznám.
Pokud považuješ za teoretika člověka, kterej se prakticky snaží o svý zlepšení umístění v ECO soutěžích cestou vymáčknutí byť jen teoretických rezerv z auta prosím, každej má právo na názor.
Nemyslím, že by ses mi zatím snažil poradit, ale nutit tě nebudu, prosit jsem zkusil - nepomohlo.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

lol, ÚVMV už dost let neexistuje, už je to dlouhou dobu TÜV SÜD :)

Jinak turbo se i při regulaci otevřené na max bude točit dostatečně pro dostatečné mazání a chlazení, dokonce si myslím, že by se točilo dostatečně i při použití externího wastegate. Problém by nastal, kdyby se turbo zcela přemostilo a neprotékal by přes něj žádný vzduch ani spaliny.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Forest píše:Historie potvrzuje, ze to nemusi vzdy byt (jen) podvodnik ... nezridka to byva (treba predevsim) zlodej, ktery ukradl kvalitni SW od kvalitniho upravce :wink:
To by těch ukradených SW muselo být asi mnoho a krádeže by musely trvat neustále.
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

turbo kamna power píše:Jinak turbo se i při regulaci otevřené na max bude točit dostatečně pro dostatečné mazání a chlazení, dokonce si myslím, že by se točilo dostatečně i při použití externího wastegate. Problém by nastal, kdyby se turbo zcela přemostilo a neprotékal by přes něj žádný vzduch ani spaliny.
O tomto jsem také přesvědčen. Přesvědčení ale neznamená vědět a mít jistotu.
Nenapadá mě však jedinej logickej argument, aby tomu tak nebylo.
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Lokotka píše:Nesoudím lidi, když je neznám.
Pokud považuješ za teoretika člověka, kterej se prakticky snaží o svý zlepšení umístění v ECO soutěžích cestou vymáčknutí byť jen teoretických rezerv z auta prosím, každej má právo na názor.
Nemyslím, že by ses mi zatím snažil poradit, ale nutit tě nebudu, prosit jsem zkusil - nepomohlo.
Tak jestli jezdíš o eco rally. Já bych ti radil vypnut egr + lehké přidání předvstřiku v té oblasti(ale to je dost velká neznámá) + vypnutí turba. Mělo by to snad znamenat nějaké snížení spotřeby.

Ohledně toho turba, něco jsem pohledal na netu, a skutečně si pár lidí stěžovalo na vyšší spotřebu oleje při otevřených lopatkách. Asi to má co dělat snížení protitlaku u výfukové vrtulky, olej se tak může snadnějí dostávat ven okolo hřídelky. Nemyslím že by se to turbo tak ničilo, a taky to záleží na stavu, jak už je hodně vyběhané.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“