Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jo, to zní taky rozumně.techi píše:Tak jestli jezdíš o eco rally. Já bych ti radil vypnut egr + lehké přidání předvstřiku v té oblasti(ale to je dost velká neznámá) + vypnutí turba. Mělo by to snad znamenat nějaké snížení spotřeby.
Zatím to vidím na dynamický řízení EGR (použití pro ohřev a udržování teploty motoru) s hodnotama, co napsal TDi Fun v tomhle foru:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=171178
Ohledně teploty motoru, která má na spotřebu významnej vliv, tak dám termostat, co se otevírá tak o 5°C později.
No a před čipováním (pokud k němu vůbec dojde) si ještě pohraju s nastavením předvsřiku a volnoběžný dávky.
Pak taky sundám ty hagusy a možná, pokud mi známej udělá pořádnej zesilovač bez šumu, tak namontuju "žraloka" s vykuchaným vnitřkem.
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
To, ze se o tom nemluvi a nepise neznamena, ze se tomu tak nedejepalinator píše:To by těch ukradených SW muselo být asi mnoho a krádeže by musely trvat neustále.
... jak jinak bys dokazal logicky vysvetlit propastne rozdily vysledku a urovne kvality? Jakoze jednou vi a umi, a jindy zase nevi a neumi?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Mluvim o tech zlodejich, kteri nejsou schopni udrzovat nejakou stalou uroven kvality, ktera je ovlivnena tim, ze nevedi poradne co delaji a vysledna kvalita se odviji od zdroje ... uz chapes?palinator píše:Jaký propastný rozdíly výsledků a úrovně kvality máš na mysli?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Tak začínám přehodnocovat to snížení auta, co doporučil Turbo kamna power.
Vepředu si to opravdu z dříve popsaných důvodů nemůžu dovolit, ale zadek by tak o 2-3cm dolů jít moh.
1) Nebude se to ale hádat, když dám dozadu "sportovní pružiny a vepředu zůstanou seriový?
2) Musej se koupit "sportovní" snížený, nebo lze nějak zkrátit ty seriový?
Nějaká doporučení zadních pružin na Octavia I Combi 1,9 TDi (1U) r.v 2004?
Předem se omlouvám za laický dotaz, ale nikdy jsem ty svý pružiny venku ani neviděl, tak nevím, jaký maj zakončení atp....
Vepředu si to opravdu z dříve popsaných důvodů nemůžu dovolit, ale zadek by tak o 2-3cm dolů jít moh.
1) Nebude se to ale hádat, když dám dozadu "sportovní pružiny a vepředu zůstanou seriový?
2) Musej se koupit "sportovní" snížený, nebo lze nějak zkrátit ty seriový?
Nějaká doporučení zadních pružin na Octavia I Combi 1,9 TDi (1U) r.v 2004?
Předem se omlouvám za laický dotaz, ale nikdy jsem ty svý pružiny venku ani neviděl, tak nevím, jaký maj zakončení atp....
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Než snižovat jen zadek, tak to raději nechat, jak to je. Z hlediska aerodynamického odporu je výhodnější mít auto do klínu, tzn. předek níž. Když to bude naopak, tak tam v lepším případě nebude benefit žádný, nebo to bude ještě horší.
Vůbec bych se nebál pružin z RS, který jsou cca o 15 mm nižší. Jsou trochu tužší, ale stále dostatečně komfortní. Akorát je otázka, zda takové decentní snížení bude mít vůbec na spotřebu měřitelný vliv. Nejspíš podobný, jak to křídlo z RS, drobný benefit bude znát až při vyšších rychlostech.
Vůbec bych se nebál pružin z RS, který jsou cca o 15 mm nižší. Jsou trochu tužší, ale stále dostatečně komfortní. Akorát je otázka, zda takové decentní snížení bude mít vůbec na spotřebu měřitelný vliv. Nejspíš podobný, jak to křídlo z RS, drobný benefit bude znát až při vyšších rychlostech.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Z hlediska aerodynamickýho odporu se pleteš, poněvadž splývavá záď je aerodynamičtější, proto má sedan lepší koeficient cx než combi. Nejvýhodnější je sklon střechy okolo 15°, tak jak to vyplývá z tý studie o těch křídlech na konci střechy, cos sám vložil jako odkaz.
Takže přesně naopak, snížení zadku je správná volba, alespoň co se obtékání přes střechu týká. Navíc snížením zadku i trošku víc skloníš čelní sklo (vytvoříš ostřejší klín).
Obrázek níže ukazuje jedno z aut s velmi nízkým cx 0,25
Podstata snížení jsou ale ty pružiny, o kterých vím kulový.
Opravdu budou na běžnou Octavia I Combi 1,9TDi po faceliftu (r.v. 2004) pasovat jak vpředu, tak i vzadu ty z toho RSa? A budou chodit se sériovejma tlumičema?
A z jaký motorizace?
Předpokládám, že to není jedno.
Takže přesně naopak, snížení zadku je správná volba, alespoň co se obtékání přes střechu týká. Navíc snížením zadku i trošku víc skloníš čelní sklo (vytvoříš ostřejší klín).
Obrázek níže ukazuje jedno z aut s velmi nízkým cx 0,25
Podstata snížení jsou ale ty pružiny, o kterých vím kulový.
Opravdu budou na běžnou Octavia I Combi 1,9TDi po faceliftu (r.v. 2004) pasovat jak vpředu, tak i vzadu ty z toho RSa? A budou chodit se sériovejma tlumičema?
A z jaký motorizace?
Předpokládám, že to není jedno.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
No teď ses ukázal. RS je jen jedno a s tou splívavou střechou máš pravdu ale zapoměl jsi,že zmenšíš průchod pod autem vzadu. Takže,zpět do školy!!
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
To není pravda. Např. jedničková Fabie byla podle technickejch údajů nejrychlejší ve verzi combi, co se týče karosářskejch variant. Tzn. kombík měl ze všech nejmenší aerodynamický odpor. Problematika aerodynamiky je komplexní úplně stejně, jako problematika ladění motorů. Paušálně se proto nedá říct vůbec nic. Někdy se zdánlivě neaerodynamickým řešením vyřeší jiný problém, který ve výsledku uspoří daleko víc.Lokotka píše:Z hlediska aerodynamickýho odporu se pleteš, poněvadž splývavá záď je aerodynamičtější, proto má sedan lepší koeficient cx než combi.
Každopádně už řešíš blbosti.
Nemám potřebu se zde nějak ukazovat.
Obtékání horem má na cx větší vliv, než spodem.
Lehké zvýšení rychlosti průtoku vzduchu v oblasti od zadní nápravy po zadní spoiler by mohlo přinést sotva pozorovatelný nárůst přísavného efektu.
Jinak děkuju za zpřesnění, že jednickovy RSo se dělalo jen s jedním motorem. To asi budeš 100% vědět i to, zda mělo shodný pružiny pro sedan i combi a zda teda budou i 100% pasovat na TDičkovýho kombajna a o kolik snižej tu světlou výšku vpředu a vzadu a rád mně poradíš, že?j
Obtékání horem má na cx větší vliv, než spodem.
Lehké zvýšení rychlosti průtoku vzduchu v oblasti od zadní nápravy po zadní spoiler by mohlo přinést sotva pozorovatelný nárůst přísavného efektu.
Jinak děkuju za zpřesnění, že jednickovy RSo se dělalo jen s jedním motorem. To asi budeš 100% vědět i to, zda mělo shodný pružiny pro sedan i combi a zda teda budou i 100% pasovat na TDičkovýho kombajna a o kolik snižej tu světlou výšku vpředu a vzadu a rád mně poradíš, že?j
Naposledy upravil(a) Lokotka dne 04 bře 2019, 20:54, celkem upraveno 1 x.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5