Pískání turba po dlouhém stání

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Pískání turba po dlouhém stání

Příspěvek od blacklight »

Rád bych znal Váš názor na chování turba, protože já nevím jak si to vysvětlit. Obě auta jsou 2.0 diesel.

Případ A:
Přijdu k autu po 2 týdnech co stálo. Odhrnu sníh, nastartuji, vše funguje a motor na volnoběh běží krásně čistě. Po 2 minutách chodu na volnoběh sednu a 3x krátce šlápnu na plyn abych motor protočil do 2500 otáček.
Když to udělám, tak první dvě protočení zní turbo jako ze staré Tatry - je slyšet jak hvízdá a roztáčí se. Při třetím pokusu to neudělá a motor se normálně roztočí bez pazvuků z turba... pak už to celý den nikdy neudělá a zvuk turba nikdy neslyším. Auto jede bez problémů, táhne krásně.

Případ B:
Přijdu k druhému autu které týden stálo, oškrábu led, a nastartuji. Když motor běží na volnoběh tak z turba první 3 minuty slyším slabé pískání - je to jak meluzína mezi dveřmi ve vedlejším pokoji. Po 3 minutách zvuk zmizí a už se neobjeví, auto jede bez problémů a v pohodě táhne.

Tušíte někdo nějaké vysvětlení?
Často jsem našel diskuse o ohnutých lopatkách a tak... ale v obou případech to dělá jen jednou po delším stání.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

a to tě nenapadne slabý tlak oleje ? Voda v oleji a tak?
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

V ložisku se neudrží olej a pak chvilku trvá, než ložisko namaže. Buď olej není ten, co tam patří, nebo je prostě moc ztuhlý..Dát redukci na přívod oleje a zkusit natočit a koukat, kdy tlak naběhne..Když jsem kolikrát sesadil motor , tak jsem trnul, než zhasla kontrolka ...Tady jde kontrolka napřímo a zhasne ihned po čapnutí motoru, nebo dokonce už během startu?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

WOB : mě napadlo věcí, ale to bychom byli jen u nápadů. Zkusil jsem jestli s tím někdo nemá přímo zkušenost.

jericho-3 : kontrolka zhasne ve chvíli kdy motor chytne, ale zjistil jsem že svítí SERVICE a olej je pár tisíc km přejetý. Dost možná je to příčina. Když jsem to slyšel poprvé, byl jsem marod tak jsem se nedíval na nic.

Nová otázka tedy je, jestli tímto zacházením je turbo načaté, nebo jestli stačí vyměnit olej a bude dlouho sloužit.
Mě je to asi jedno, já lidem v okolí často řeknu, že jsou hovada a diletanti a oni se ještě urazí.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Co to je za odpověď? Tak sakra víš že olej je starej, vyjetej, plnej bordela ba dokonce ho přejíždí a divíš se že píská turbo ???? Jasně že je načatý!

Dovol mi abych tě doučil když jsi ve škole nedával pozor, nebo jsi byl někde za školou:

Turbo má vysoké otáčky v desetitisících otáčkách za minutu. Proto se jeho ložiska chladí a zároveň mažou motorovým olejem. A teď si vem když do roztočenýho a rozžhavenýho turba začneš lít olej s kovovoýma pilinama - takovou formu brusné pasty. Tak se to všechno začne krásně brousit a při těch otáčkách docela hodně. Osička pak ztrácí těsnost, turbo chčije celé a začne se třepat, pak se vyosí a tramtarará, nebudeš mít lopatky ohnuté, budeš je mít všude, budou zabodané jak ve válcích tak i v katalysátoru. (rofl) (rofl) (rofl) (rofl) (rofl)

Jestli chceš vědět víc, pokračuj ve čtení zde
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Drahý WOBe, díky za odpověď, ale nemusíš se chovat tak povýšeně a arogantně.

Shrnu Ti pár faktů:

1. Auto není moje, informace o oleji jsem předtím nevěděl
2. U auta jsem byl minulý týden kdy jsem to POUZE slyšel, kolem auta bylo 20cm sněhu a tehdy jsem měl horečku, takže jsem jel domů
3. Další věci jsem zjistil teď o víkendu
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

blacklight píše:WOB : mě napadlo věcí, ale to bychom byli jen u nápadů. Zkusil jsem jestli s tím někdo nemá přímo zkušenost.

jericho-3 : kontrolka zhasne ve chvíli kdy motor chytne, ale zjistil jsem že svítí SERVICE a olej je pár tisíc km přejetý. Dost možná je to příčina. Když jsem to slyšel poprvé, byl jsem marod tak jsem se nedíval na nic.

Nová otázka tedy je, jestli tímto zacházením je turbo načaté, nebo jestli stačí vyměnit olej a bude dlouho sloužit.
Mě je to asi jedno, já lidem v okolí často řeknu, že jsou hovada a diletanti a oni se ještě urazí.
Tohle ti přesně nikdo neurčí, ale taková poznámka,proč je asi předpis, že při výměně turba se musí vyměnit i přívodní olejová trubka?Protože často je zarostlá karbonem, stejně jako síto oil. pumpy..I když vím že Italové v tomto nejsou packalové , ale jednu chybu dělají, dávají do přívodu oleje také jemné sítko, což patrně funguje pouze v případě, že v životě auta nastává ideální stav v ůdržbě a kvalitě oleje..Já také debil, jsem chtěl "dodržet technickou kázeň"a u auta ještě s původním turbem jsem sítko vymyl , dal nový olej a nové turbo...Po nějaké době majitel přišel, že ta repase se nepovedla, že je po něm..Vyndám sítko a byla to neprůchodná sračka..Namontovalo se starší turbo z vrakecu, zahodil jsem sítko a motor už má 400000km a vše je o.k./1,9 JTD/..Je docela možné, že je to i v tomto případě, že ztuhlý olej má již problém se přes sítko prodrat a běží ze začátku na sucho..Ale samozřejmě nic není jisté..A přitom si pamatuji, že takové sítko měl i starý Peugeot 1,9 TD , který měl předepsán olej 15W-40..Který v zimě není zrovna z nejřidších..Je to patrně mezi nebem a zemí... :)
P.S. anebo prostě spadne olej zpět do vany a situace po startu je tatáž jako po výměně oleje, už nevím, kde je zpě´ták , jestli ve filtru nebo jinde, ale ta možnost tady je...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

jericho-3: Díky za názory. Nechám to plavat. Chtěl jsem s tím pomoct jednomu člověku, ale naposledy když jsem takto něco udělal za dobré slovo, tak z 2 hodinové práce byla 10 hodinová navíc se sháněním dílů.

Já jsem tady samozřejmě nešel s tím, že absolutně nevím co by tomu mohlo být... spíš jsem chtěl zkusit jestli někoho napadne něco, co mě nenapadlo.

Chvilku jsem přemýšlel jestli to nemůže být jen zatuhlou regulací, protože si nejsem jistý jaký je rozdíl mezi pískotem turba bez oleje a pískotem když někde proudí/uchází vzduch.

Kdyby to bylo jen sítko, které jsem řešil třeba u Citroena, tak to je pohoda. Jenže člověk nikdy neví, a v momentě kdy bych se do toho pustil, tak je možné že nakonec budu ještě sundávat vanu.
Třeba by stačilo vyměnit olej, a pak znovu třeba po 1000 km, ale nemám na to nervy. Při způsobu údržby, který daný majitel předvádí ještě riskuji to, že vyměním olej, někde se uvolní karbon, on to definitivně zadře a já pak ještě budu poslouchat jak jsem mu to pokazil, a že do té doby to bylo OK.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

to je bohužel přesný, za dobrotu...
pokud ale už turbo jednou hvízdá, na 99% výměna oleje nepomůže
někteří lidi jsou na to hovada, u nás je plno 1.6hDI, ŘÍKÁŠ JIM MĚŇ TO MAX PO 15TIS....joooo, dojede a na oleji 34tis. , pak to klekne, ve vaně kýbl vazelíny a nadávají jakej je to krám a zasraní frantíci atd... :roll:
co na to říct potom

kámoš tuhle dělal komusi turbo na OI, borec tam pak napochodoval že jak je to možný že je dělal už jednou před třema rokama a že kdoví co mu tam teda dal, tak mu ukázal lístek ( kterej tam naštěstí byl ) že za ty tři roky a 56tis.km nevyměnil olej, tak borec sklapnul a s omluvou odjel... (crazy)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“