VW Touran 1,4TSi 103kW rozvody???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VW Touran 1,4TSi 103kW rozvody???
Kluci mám tu VW Touran 1,4TSi 103kW r.v. 2010. Strašně mu chcal olej za řemenicí, takže jsem to zvednul a chtěl jsem řemenici povolit. Utahovák si ani nečuchnul a tak jsem musel použít opravdu velké násilí, protože to pravděpodobně utáhnul někdo nějakou dvoumetrovou pákou. Gufero jsem v pohodě vyměnil dal nové pouzdro a šroub. Teď ovšem nastal onen problém. Auto nejde nastartovat. Je možné, že když jsem to tak páčil pohnuly se rozvody? Dělal jsem sice asi před půl rokem rozvody na stejném motoru, ale už si nepamatuji jestli to spodní rozvodové kolo bylo na klínku nebo jen stažené tím šroubem co drží i řemenici.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Ty kráso, to sis pomohl ...
Specified torque: 150 Nm + 1/2 turn (180°) further
se div žes to nemohl povolit ...
bacha na diamant
t From model year 2009, a diamond coated washer is installed. The washer prevent the crankshaft from being turned when the securing bolt is tightened.
t Install a diamond coated washer -7- when a washer was not fitted as original equipment → Electronic parts catalogue„ETKA“.
t The washer is fitted -7- between the bearing bush -5- and the crankshaft chain sprocket.
t Note that all contact surfaces from the securing bolt to the crankshaft chain sprocket must be free of oil and grease.
– Clean sealing surfaces carefully. They must be free of oil and grease.
1 - Securing bolt
2 - Crankshaft belt pulley
3 - Diamond coated washer (clipped onto crankshaft belt pulley)
4 - Crankshaft oil seal
5 - Bearing bush
6 - O-ring
7 - Diamond coated washer
a řemenice se dotahuje, když je blokovaná klika s prvním pístem/válce v TDC ...
Specified torque: 150 Nm + 1/2 turn (180°) further
se div žes to nemohl povolit ...
bacha na diamant
t From model year 2009, a diamond coated washer is installed. The washer prevent the crankshaft from being turned when the securing bolt is tightened.
t Install a diamond coated washer -7- when a washer was not fitted as original equipment → Electronic parts catalogue„ETKA“.
t The washer is fitted -7- between the bearing bush -5- and the crankshaft chain sprocket.
t Note that all contact surfaces from the securing bolt to the crankshaft chain sprocket must be free of oil and grease.
– Clean sealing surfaces carefully. They must be free of oil and grease.
1 - Securing bolt
2 - Crankshaft belt pulley
3 - Diamond coated washer (clipped onto crankshaft belt pulley)
4 - Crankshaft oil seal
5 - Bearing bush
6 - O-ring
7 - Diamond coated washer
a řemenice se dotahuje, když je blokovaná klika s prvním pístem/válce v TDC ...
Kód: Vybrat vše
https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk6/power_unit/4-cylinder_injection_engine_(1.4_l_direct_injection_engine_turbocharger_and_supercharger)/enginecrankshaft_group_pistons/cylinder_block_(pulley_end)/removing_and_installing_crankshaft_pulley/
Kód: Vybrat vše
https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk6/power_unit/4-cylinder_injection_engine_(1.4_l_direct_injection_engine_turbocharger_and_supercharger)/enginecrankshaft_group_pistons/cylinder_block_(pulley_end)/renewing_crankshaft_oil_seal_pulley_end/
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 708
- Registrován: 23 led 2006, 19:36
No, ono to "klínek" na spodním ozubeném a vybrání na klice má, ale musí se vědět a dát si bacha při skládání, aby to sedělo kde má ...
ale tady se evidentně nevědělo nic jsem zvědav, co bude muset kupovat novýho ale tohle asi určitě
03C105209AR Z= 18/18
ale tady se evidentně nevědělo nic jsem zvědav, co bude muset kupovat novýho ale tohle asi určitě
03C105209AR Z= 18/18
Kód: Vybrat vše
https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk6/power_unit/4-cylinder_injection_engine_(1.4_l_direct_injection_engine_turbocharger_and_supercharger)/engine_cylinder_head_valve_gear/chain_drive/removing_and_installing_timing_chain_and_chain_drive_for_oil_pump/
Jak jsem už psal naposledy jsem měnil rozvody na tomto motoru asi před půl rokem a auto jezdí bez problémů. Jestliže mezitím udělám deset dalších motorů a každý má jiný systém nemůžu si pamatovat všechny. Není to tudíž o tom jestli vím čí nevím. Gufera za řemenicí jsem měnil už mnohokrát a pokud je šroub utažený normálním způsobem a nemá po celé délce závitu napatlaný zajišťovací tmel (jako v tomto případě) použiji pneu utahovák a nemusím ani klikovku jistit. Utahovákem se totiž ani nepohne vyměním gufero a zase přitáhnu a není co řešit. Tenhle šroub byl tak napiplaný zajišťovacím lepidlem, že jsem musel použít půlmetrovou páku abych šroub povolil a to po celou dobu povolování. Řemenice už byla tím pádem volná a nebylo tudíž stažené ani ono rozvodové kolo. Mohlo tedy dojít k jeho vyskočení z klínku, který do kola zasahuje jen asi tři milimetry. Tohle jsou nejhorší a absolutně nepromyšlené systémy. Vlastně i kola vaček jsou jen stažené. Není nad staré klasiky kdy klínek procházel jak kolem tak i řemenicí. Tady stačí, aby se za jízdy šroub řemenice povolil a je vymalováno.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Jenže to, že tady bylo lepidlo na závitu znamená, že se do toho už někdo sral a věděl kulový, patrně sere lepidlo všude a komplikuje ostatním práci při rozebírání jím "opravených" věcí.
V DP se naopak uvádí, že se má závit šroubu potřít olejem. Jen dosedací plochy se mají odmastit. A vzhledem k vysokýmu utahovacímu momentu je samovolný povolení šroubu řemenice nepravděpodobný.
To že se má časování kliky chytat hodinkami je věc druhá. Jako by nestačilo to udělat jako u HTP motorů, kde se dá aretační kolík do setrváku a současně slouží jako blokáž kliky při povolování a utahování šroubu řemenice.
Tady se dá předpokládat, že došlo k ulomení klínku a teď je otázka co vzniklo za škody. V lepším případě to bude jen lehce rozčasovaný, v horším potkaný...
Kolik to má najeto od posledního zásahu (patrně výměny rozvodů)?
V DP se naopak uvádí, že se má závit šroubu potřít olejem. Jen dosedací plochy se mají odmastit. A vzhledem k vysokýmu utahovacímu momentu je samovolný povolení šroubu řemenice nepravděpodobný.
To že se má časování kliky chytat hodinkami je věc druhá. Jako by nestačilo to udělat jako u HTP motorů, kde se dá aretační kolík do setrváku a současně slouží jako blokáž kliky při povolování a utahování šroubu řemenice.
Tady se dá předpokládat, že došlo k ulomení klínku a teď je otázka co vzniklo za škody. V lepším případě to bude jen lehce rozčasovaný, v horším potkaný...
Kolik to má najeto od posledního zásahu (patrně výměny rozvodů)?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Kolik to má najeto od posledního zásahu nevím. Ale ty rozvody už někdo řešil, protože jak víko ventilů, tak víko rozvodů jsou dané na červený silikon. Ještě malá poznámečka: když se povolí šroub u klínku není zdaleka takový problém jako tady. Max vypadne řemenice a začne chcát olej. Ovšem rozvody se nepohnou. Tyhle nový technologie jsou vesměs k hovnu.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Ale tady bys to teoreticky donastavit měl i bez demontáže ne ??
Svíčku prvního válce ven, dát hodinky, nastavit HU pak oddeklovat vačky vpravo a ty asi budou v jiný poloze vůči klice - ne vůči sobě, to se nemohlo hnout tak je dát pátky, utáhnout spodek a hotovka ne
Otázka - kdes to měl zapřený když jsi povoloval ten šroub na řemenici ??
Svíčku prvního válce ven, dát hodinky, nastavit HU pak oddeklovat vačky vpravo a ty asi budou v jiný poloze vůči klice - ne vůči sobě, to se nemohlo hnout tak je dát pátky, utáhnout spodek a hotovka ne
Otázka - kdes to měl zapřený když jsi povoloval ten šroub na řemenici ??
Přesně tak, pokud děláš auta na běžícím pásu, tak přesně poznáš kdo je blbej a kdo je chytrej/firmy/a že to, co jinde bývá úplně normální a běžné,tak se často v nějakém případě ukáže jako blbost...A rutina je největším nebezpečím téhle práce , a mnohdy cena za výměnu rozvodů není adekvátní případné odměně a častý nářek majitelů na mechány jim mnohdy velmi křivdí..Mě rozvody vždy velmi bavily, ale už je to pryč..Firmy jsou totiž čím dál blbější a většinou volí cestu "největšího odporu"..Takže to neřeš, špatná zkušenost je často k nezaplacení...kaad píše:Kolik to má najeto od posledního zásahu nevím. Ale ty rozvody už někdo řešil, protože jak víko ventilů, tak víko rozvodů jsou dané na červený silikon. Ještě malá poznámečka: když se povolí šroub u klínku není zdaleka takový problém jako tady. Max vypadne řemenice a začne chcát olej. Ovšem rozvody se nepohnou. Tyhle nový technologie jsou vesměs k hovnu.
nepropadat panice...
Zapřené jsem to měl na klikovce stavěcím šroubem ze sady pro aretaci rozvodů na tento motor. Při pohledu na přední část motoru je po levé straně taková zátka na 8 imbus ta se vyšroubuje a místo ní se našroubuje ten stavěcí šroub. Teoreticky by to mělo jít vrátit taj, jak popisuješ jen nevím jestli trefím přesně ten klínek do zářezu. Tam stačí fakt jen desetinka a už to tam nejde. Ale než to budu více rozebírat zkusím to. každopádně musím pak změřit tlaky jestli se to při tom startu nepotkalo. Mám na to nějaké tři dny a pak s tím jede majitel do Itálie lyžovat. Což o to stihnout se to dá, ale nejhorší je že se mi to už překrývá s dalšími opravami.roman1648 píše:Ale tady bys to teoreticky donastavit měl i bez demontáže ne ??
Svíčku prvního válce ven, dát hodinky, nastavit HU pak oddeklovat vačky vpravo a ty asi budou v jiný poloze vůči klice - ne vůči sobě, to se nemohlo hnout tak je dát pátky, utáhnout spodek a hotovka ne
Otázka - kdes to měl zapřený když jsi povoloval ten šroub na řemenici ??
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Obávam sa že tu je jediné riešenie, urobiť nastavenie rozvodov s prípravkom na fixáciu vačiek a dodržať postup podľa elsa. Určite sa to pohlo pri povolovaní a neexistuje, aby sa to dalo nastaviť inak. Aj maličký rozdiel, už hádže chybu. Prípadne, skúsiť natočiť 1. valec do HU a skúsiť nasadiť prípravok na vačky a hneď vieš ako to je.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Než bych to odhadem trefoval raději jsem to rozdělal. Zjistil jsem stejně, že na spodním rozvodovém kole je vylomený klínek i s jedním zubem, takže jsem objednal na zítřek nové kolo rozvody nastavím podle přípravků, tak jak se to má dělat a mělo by to fachčit. Jen doufám, že to nebude potkané. Podle mně by to ovšem potkané být nemělo, protože jsem to před startem normálně protočil ráčnou. Při startu s tím startér normálně zatočil akorát to nechytilo. Myslím, že pokud se při startu opřel píst o ventil startér nemá takovou sílu, aby ho přes něj protočil. No, zítra nastavím rozvody a hned změřím tlaky. uvidím jestli budu skládat nebo rozdělávat.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Pokud jsi to protočil starterem a nebyl správně nastaven rozvod tak to k ohnutí ventilů stačí 1. Nejsou nepřímo 2. Dřík má 5 nebo 6mm a v porovnání s velikostí talíře ventilu je tam ohromná páka 3. Až to postavíš změř tlaky
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!