Barva a nákup dle odstínů RAL
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Barva a nákup dle odstínů RAL
Má někdo zkušenosti, zda plná paleta odstínů RAL je u nás plně dostupná? Sháním různé druhy podle vzorníku a nemohu uspět...Díky
nepropadat panice...
Je to barva ve spreyi, a já sháním odstín, který vyzkouším a podle toho budu poté stříkat motorku..Byl jsem ve velkoskladu a tam mají jen některé, byl mi ukázán vzorník, kde je opravdu jen pár kousků, přitom RAL má nabídku 210 odstínů..Na internetu se to najde, ale když si to objednám, tak spray stojí 85-100 kč a kilo poštovné, takže mi přijde balíček za 185kč..Takže prostě budu objíždět krámy, a snad to najdu...A pak půjdu k firmě na barvy a ten odstín, který si vyberu, budu chtít v matu a motorku stříknu.....Je to staré moto se sajdou
nepropadat panice...
Dělám v práci technologa/kvalitáře přes lakované díly - průmyslové lakování, konkrétně dveře na vlaky
Máme celý vzorník RAL + NCS + Pantone
Jakou RAL potřebuješ ??
A jestli to chceš v matu, může to být problém, protože to není jen tak že přijdeš do krámu a chci 0,5kg této barvy RAL 9016 ale v matu, to není standart a všechno se míchá, min. odběr třeba 20kg
Jaký mat ? Plně matnou ( seidenmatt ) , nebo nějaký semi-matt - lesk 15-20/GU60° - víš to ? Obávám se že víš prd ( nic ve zlým )
Já jen abys věděl co vlastně potřebuješ
Jo a RAL-NCS-Pantone karty standartně v matu nejsou,všechno highgloss(plný lesk) takže ani s kartou to moc neporovnáš
Máme celý vzorník RAL + NCS + Pantone
Jakou RAL potřebuješ ??
A jestli to chceš v matu, může to být problém, protože to není jen tak že přijdeš do krámu a chci 0,5kg této barvy RAL 9016 ale v matu, to není standart a všechno se míchá, min. odběr třeba 20kg
Jaký mat ? Plně matnou ( seidenmatt ) , nebo nějaký semi-matt - lesk 15-20/GU60° - víš to ? Obávám se že víš prd ( nic ve zlým )
Já jen abys věděl co vlastně potřebuješ
Jo a RAL-NCS-Pantone karty standartně v matu nejsou,všechno highgloss(plný lesk) takže ani s kartou to moc neporovnáš
roman 1648- já neustále "řeším problém", na který se ptám různých lakýrníků , což je křehký lak..V roce asi 1998 mi motorku stříkal profík , který stříkal auta velmi úspěšně, barvu jsem si nechal namíchat v Ráji barev, byla namatována, já si pečlivě /tak jak jsem byl schopen/ vše připravil,/ bohužel jsem měl měl část dílů v chromu, který jsem jen zdrsnil/a lakýrník to nastříkal, bohužel to mělo i lesk, který ale postupně zmizel..Ale teď k věci, bohužel ten akrylát je křehký, což se projevuje, že sundáš šroubek a utáhneš a upadne kus laku..Tak jsem se ptal..u profíků -to je normoš, to neřeš, nebo do laku se dává pružný element , který tohle řeší, nebo tvůj lakýrník byl vůl..Což jsem vyloučil, ale je pravda, že nad barvou kroutil hlavou..Mě to v podstatě tolik nevadí, motorka je do "boje", ne nějaká voňavka, ale vrtá mi hlavou, že u aut klasický lak držel většinou bezvadně, ale co nemohu pochopit a nikdo to netušil, že jak je možné, že origo lak z třetí říše, kdy už na ně padaly bomby a já jej nemohu sundat dolů? /na jiných součástkách/Je až nemožné, jak lak po 80 letech pořád drží..Už se jej nakonec ani nesnažím dávat pryč, mám jej jako podklad...A najednou jsem dostal radu minulý týden,že Němci už v tehdejší době používali nanášení barvy asi jako dnešní práškování...proto ta přilnavost...koukal jsem jako tele..A jelikož mne čeká stříkat jinou , a vybírám si odstín, tak chci poté využít profíků u nás, aby mi poradili s druhem barvy, dokonce jsem uvažoval nad obyčejným synťákem, který zajde a lesk já stejně nechci..Moje motorka bude " v boji", pod přístřeškem, a právě ta moje v tom akrylátu má za 19 let vzhled, jako kdyby přijela teprve včera z "boje" ..Otlučená, zasraná a nemytá ..tak jak to mám rád..Ale nový lak chci mít pružnější...
nepropadat panice...
No, on ten název akrylát je asi hodně obecný a těžko si pod tím něco představit, barvy jsou epoxidové,polyurethanové,olejové,alkydové,akrylové atd atd.
Pokud chceš vyloženě "pružný" lak, já bych použil AG přímes ( anti-graffiti ), ten lak je opravdu takovej jakože napůl živej a pružnej
pokud to má ale u tebe tendenci praskat, něco je špatně ať už předpříprava povrchu nebo vůbec aplikační postup, to že byl tvůj lakoš svého času schopen nalakovat krásně blatník na favorita nic neznamená ( bez urážky ), důležité jsou časy zasušení/vytěkání, oživení vrstvy před nanášením další atd atd, je to na enciklopedii..některá barva musí dostat tepelný šok - po vytěkání do sušky a prasknout na to +60C, jinou tímto odrovnáš...
Pokud chceš vyloženě "pružný" lak, já bych použil AG přímes ( anti-graffiti ), ten lak je opravdu takovej jakože napůl živej a pružnej
pokud to má ale u tebe tendenci praskat, něco je špatně ať už předpříprava povrchu nebo vůbec aplikační postup, to že byl tvůj lakoš svého času schopen nalakovat krásně blatník na favorita nic neznamená ( bez urážky ), důležité jsou časy zasušení/vytěkání, oživení vrstvy před nanášením další atd atd, je to na enciklopedii..některá barva musí dostat tepelný šok - po vytěkání do sušky a prasknout na to +60C, jinou tímto odrovnáš...