Renault Master Plnící tlak příliš nízký
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Renault Master Plnící tlak příliš nízký
Ahoj, prosím o radu. Můj Renault Master II r.v.2008 mi skáče do nouzáku. Skočí do něj, pokud se snažím jet pod plynem třeba do kopce a on není schopen zrychlit. Pokud podřadím a motor vytočím, tak je to OK. Ale jak ho trochu "trápím" tak cca po 10s skočí do nouzáku. Diagnostika ukazuje chybu P2263 - plnící tlak příliš nízký. Také to v rozmezí otáček 2000-3000 viditělně černě kouří. Zkontroloval jsem netěsnosti, ale nic jsem neobjevil. Máte nějaké nápady, čím by to mohlo být? EGR? Váha vzduchu? Obtoková klapka na turbu? Turbo KO? Děkuji za názory. Jirka.
Pokud to černě hulí, je buď někde díra, nebo je turbo k.o.. Ať ti někdo přidá plyn a zkus hadici co nejblíže k turbu rukou zmáčknout/nebo dát dlaň přímo k turbu/a..hadice musí ztvrdnout "jako kámen"nebo dlaň odskočí , pokud neztvrdne, tak zkontrolovat turbo, pokud to ztvrdne, a vše je jinak o.k. hledat dál..Proto to píše nízký tlak..
nepropadat panice...
Ta hadice, co vede z turba do IC se dá lehce zmáčknout a neztvrdne ani po přidání plynu.jericho-3 píše:Pokud to černě hulí, je buď někde díra, nebo je turbo k.o.. Ať ti někdo přidá plyn a zkus hadici co nejblíže k turbu rukou zmáčknout/nebo dát dlaň přímo k turbu/a..hadice musí ztvrdnout "jako kámen"nebo dlaň odskočí , pokud neztvrdne, tak zkontrolovat turbo, pokud to ztvrdne, a vše je jinak o.k. hledat dál..Proto to píše nízký tlak..
Když ji odpojím z IC a zacpu rukou, tak motor nejde vytočit. Když ji uvolním a roztočím motor, tak je tlak velký a rukou to neucpu.
Ano, mám 2.5 dCi - obtok ovládaný podtlakem.Marek001 píše:Bavíme sa o 2.8 dTi alebo 2.5 dCi? Lebo dTi má obtok ovládaný pretlakom a dCi podtlakom (ak je to r. 2008 tak je reč asi o dCi)
V každom prípade obtok musí byť po odpojení hadičky zavretý.
Takže když odpojím podtlakovou hadičku z ovládacího ventilu (samozřejmě ji ucpu), tak by měl být obtokový ventil natrvalo zavřený a turbo by mělo tlakovat až do doby, než zahlásí chybu ve smyslu "pnící tlak příliš velký" ??
Aha, tak to je opačně než jsem si myslel a než jak se to chová. Protože když to odpojím, tak auto jede ještě hůř. Turbo nezabere ani při vysokých otáčkách. Proto jsem si myslel, že když hadičku odpojím, tak zůstane obtoková klapka otevřená a turbo se neroztáčí.Marek001 píše:V podstate áno, ale opatrne s takýmito pokusmi.
Tak proč to jede s odpojeným podtlakem ještě hůř?
Kód motoru je G9U 632.Marek001 píše:Tak to je divné. A je tam na 100% turbo s obtokom? Aký je vlastne kód motora? Alebo pošli fotku toho turba.
Foto turba nepošlu, protože turbo je schované vzadu za motorem a nejde vidět, sotva na něj jde sáhnout
Kdyby bylo přístupné, tak už jsem ho dávno vyndal a zkontroloval, ale tady to je na dlouho