Dodávka, jakou?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
.... a v sekunde ked budes plno nalozeny a skoci ti nejaky harant do cesty das za to ABS milion korunjericho-3 píše:Když už vařit, tak jen pořádné auto, doma opravitelné, kdy tryska stojí 280kč., rozvody nandá každý sám doma, výfuk si uděláš sám ze šrotiště, spojku si obložíš sám, vše je levné,demontáž všeho je sranda, bez ABS a podobných vynálezů, kdy když ztratíš baterku, tak stačí 2 ploché baterie a dá se odjet..Jak koupíš nějaký ojetý šunt s elektronikou, jenom se v tom budeš plácat, odejde jedno, pak druhé, pak ti spadnou budíky, egry musíš mít v zásobě apod.apod. Jedině klasika je perspektivní pro soukromníka, který jede jenom někdy a na STK ti mohou vykouřit.. A do té doby, než auta omezí, tak si užiješ...
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Ty už jsi taky ten vykulený , který má zato, že bez ABS nejde zastavit, bez klimi nejde jezdit a kdo nejede v plné palbě, mu jde o život? Jak to vůbec mohlo předtím fungovat, copak tehdy nebyly děti, byly špatné silnice, samozřejmě menší provoz, ale najížděly se miliony km bez nehod..A když někdo chce dodávku, která bude stát venku, a bude se s ní jezdit jen občas, tak potřebuje spolehlivost, minimální servis a musí vědět, že tyhle novodobé skvosty odcházejí právě na ty nadstavby, digitální klimy, elektrické ...na co se podíváš. Rozhýbat dlouho stojící plnou palbu je problém, kdy v dnešní době, kdy se mění počasí, teploty každou hodinu, auto zmrzne, roztaje, všude vlhkost, hliníky reagují a co to nejvíc odsrává? Elektronika, všechny ty hovadiny, snímače, potenciometry apod., veškeré doteky oxidují, ŘJ je pomatená , protože nejdříj je zapařená, pak to zmrzne a zase taje..V autě je až 3-4 víc kabelů , spojů a ukostření, takže když koupíš schnilotinu, tak nejhorší není shnilá kastle, u dodávky to lze slušně a bezpečně opravit, ale elektronika. Co myslíš, že mi nefunguje u T4? Tachometr, protože nemá klasický náhon, přístrojovka si žije vlastním životem, stejně jako nejdou el. zrcátka, a palubní počítat mne poučuje o nesmyslech...A co funguje ? Motor z čerpadlem a vstřiky spolu s předkomůrkou..A kdybych měl ABS, to abych se bál odvzdušňovat , že se mi propadne pedál a v depresi to zapálím ..Ale samozřejmě je to každého věc a pokud je to moderní chcípák, musí mít vše, co trh nabízí, bohužel ale i prachy na opravy.. Moje dcera s jejím starším Golfem už rezignovala a věčně problíkávající kontrolky přestává vnímat, 20 letá auta s elektronikou kupovat je pěkná blbost..Alespoň pro mne.Proto doporučuji tohle..ROMEK píše:.... a v sekunde ked budes plno nalozeny a skoci ti nejaky harant do cesty das za to ABS milion korunjericho-3 píše:Když už vařit, tak jen pořádné auto, doma opravitelné, kdy tryska stojí 280kč., rozvody nandá každý sám doma, výfuk si uděláš sám ze šrotiště, spojku si obložíš sám, vše je levné,demontáž všeho je sranda, bez ABS a podobných vynálezů, kdy když ztratíš baterku, tak stačí 2 ploché baterie a dá se odjet..Jak koupíš nějaký ojetý šunt s elektronikou, jenom se v tom budeš plácat, odejde jedno, pak druhé, pak ti spadnou budíky, egry musíš mít v zásobě apod.apod. Jedině klasika je perspektivní pro soukromníka, který jede jenom někdy a na STK ti mohou vykouřit.. A do té doby, než auta omezí, tak si užiješ...
nepropadat panice...
Boxery/Jumpery a Ducata se dělaly v jedné fabrice na jedné lince. Stará řada 230 do r. 2002 a od r. 2006 do 2006 novější řada 244, de facto stará karoserie, ale jiný předek, palubka, světla, kliky, atd. Při troše vůle a snahy se to dá přestrojit, hlavně ta novější světla o hodně lépe svítí. Staré světlo má jen 1 žárovku H4 a nové 2 (H1+H7). Taky už tam byly některé jiné motory.
Ve všech 3 autech byly některé motory společné a některé si montoval jen Peugeot/Citroen a jiné jen Fiat. Osobně bych šel do nějaké 2.5, od Peugeota jedině motor 2.5TDi typ THX(DJ5TED)-přímovstřik s turbem 79kW. Komůrkáč bez turba nejede a s turbem jim praskaly hlavy. Od Fiata bych bral nějakou zase jedině přímovstřikovou 2.5, nebo 2.8-tady už ale budeš asi platit dost za povinné ručení. Ideální od Fiatu asi typ motoru 8140.43 - 2.5, nebo 8140.47 -2.8. Komůrkáč nepojede a bude zbytečně žrát.
Případně bych vzal cokoliv s 2.0HDi/JTD od Peugeota, ale to už je elektronika, i když ještě celkem spolehlivá. Jednoduché a spolehlivé motory byly i předchůdci 2.0HDi, tj. motory 1.9D/TD od Peugeota, ale to auto je na ten motor už dost těžké a má hodně pomalé převody, takže se dost točí a tím pádem řve, nejede a žere.
Na ty motory koukni třeba sem(je to německy a rozklikni si pak ještě tabulky s typy motorů): https://de.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato
Ve všech 3 autech byly některé motory společné a některé si montoval jen Peugeot/Citroen a jiné jen Fiat. Osobně bych šel do nějaké 2.5, od Peugeota jedině motor 2.5TDi typ THX(DJ5TED)-přímovstřik s turbem 79kW. Komůrkáč bez turba nejede a s turbem jim praskaly hlavy. Od Fiata bych bral nějakou zase jedině přímovstřikovou 2.5, nebo 2.8-tady už ale budeš asi platit dost za povinné ručení. Ideální od Fiatu asi typ motoru 8140.43 - 2.5, nebo 8140.47 -2.8. Komůrkáč nepojede a bude zbytečně žrát.
Případně bych vzal cokoliv s 2.0HDi/JTD od Peugeota, ale to už je elektronika, i když ještě celkem spolehlivá. Jednoduché a spolehlivé motory byly i předchůdci 2.0HDi, tj. motory 1.9D/TD od Peugeota, ale to auto je na ten motor už dost těžké a má hodně pomalé převody, takže se dost točí a tím pádem řve, nejede a žere.
Na ty motory koukni třeba sem(je to německy a rozklikni si pak ještě tabulky s typy motorů): https://de.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Tady jde o priority, pokud chce auto na valení po dálnici, tak musí připlatit a zaplatit...Pokud chce auto na lehčí práci, nemusí mít těžkou váhu, ale stačí velter až střední , a pokud se k němu bude chovat slušně, tak ho má" do důchodu ". Já byl nedávno na Moravě a můj 1,9 TD mě až překvapil, v dnešním provozu mimo dálnice/a dnes i tam/ jsem plně stačil a když mne nějaká dodávka předjela, za chvilku jsem byl za ní...Samozřejmě hoši v dodávkách si dělají s navoněnými kraksnami - osobáky často, co chtějí , jede jim to bezvadně, ale většinou jim servis platí firma..Proto jsem se divil, když mi kluk s PPL /patrně soukromník/ přivezl balík se starou T4 s pětiválem bez turba..Motor běžel, tak mu říkám, to je zvouček ten pětivál , to už se moc v akci nevidí..A on se uchechtl a povídá,to auto je nezničitelné, na tuhle práci ideální, nevím, co je to servis a vše si udělám sám...A o tom to je...
nepropadat panice...