DSG stronic 6st Audi A3 - chování, stav...

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Doommyy2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 06 led 2019, 12:35
Bydliště: Praha

DSG stronic 6st Audi A3 - chování, stav...

Příspěvek od Doommyy2 »

Zdravím mam dotazek k DSG koncernu 6st mokrá dvojspojka rok 2016. Mam ji konkretne v A3 s 2.0tdi 135kw...najeto ma 140tis. Olejm měněn bohužel jen jednou a to ve 120tis...

je to muj první automat vubec, byl jsem zatím jen v jednom servisu kde dělaj automaty, servisak se projel, načetl diagnostiku a rekl že je ok.

Řadí v pohodě ve většině případnu o ní nevím. Ale za tech cxa 14 dní co stím jezdím mam par postehu ktere me zajímají.

1. hodně podtáčí motor, ani aktualizace SW to nezměnila a valí tam klidně ve 80ti do kopce 6st, 1000 ot a auto se rozvibruje, do volantu vibruje atd...

2. Občas výjmečně se stane že přezaření lehouce cukne, zaznamenal jsem to asi 2x při dobrřdování z 3 na 2 a pak parkrat při zrychlování ze 2-3...

3. Co dělá relativně furt jsou "kovové" zvuky...jezdím bez radia (moje nemoc) a tak slyším každej zvuček a občas je slyšet kovove zvuky když řadí, nejvíc ddyž človek dobržduje a najednou na to zase šlapne a jak mění převodovky pohyb ze zastavovaní na zrychlování cvakne si...

Také když jen stojím na místě měním mezi R a D tak je slyšet opravdu tiché (ale i přes motor slyšitelné) cvaknutí jak se tam něco děje v te převodovce.

A pak i jine situace prostě občas při přidávání nebo ubírání celkově nějákých škubavých ukonech kdy se musí převodovka snažit něco dělat je občas slyšet kovove cvaknutí.



Jinak se rozjíždí pěkne plynule, v kopci stojí, když se člověk rozjede klidně tak je uplně ok spíš se jí nelíbí prutké rozjezdy mi příjde a změny směru (dojíždím ke světlum a skočí zelena, dam plyn a auto ma spozdení než něco udělá, přijde cvaknutí a pak cukne a vystřelí...ale to je prej pro DSG celkem typické...


Nemá někdo nějáke tipy jak odhalit problemy, co třeba vyzkoušet atd??? diagnostika je čistá a dle servisáká se chová jak má. Spíš hledám asi chyby kde nejsou ale jistota je jistota...
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Vymenit napln.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Napln ma 20 tis tym to asi.nebude
BMW 330 ix
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Tak zjistit jestli to je normalni u jinych techto prevodovek a pak az resit/neresit.
Doommyy2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 06 led 2019, 12:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od Doommyy2 »

No to cvakani zacalo delat az po najeti cca 3000km po praze (auto jezdile vesmes jen dalnice pak stalo 2 mesice venku v zime v bazaru a pak sem si ho odvezl. A ted posledni dobou cvaka hlavne pri zastavovani a zase rozjezdech 1/2/3 pak uz ok... radi plynule ale dela zvuky mam trochu strach ze je to predzvest problemů
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Sw je aktualní?Udělal bych základní nastaveni ale občas to při podřazení slíchávám u ruznejch dsg hlavně při dobrždováni klidná jízda.
Doommyy2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 06 led 2019, 12:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od Doommyy2 »

No aktualizaci jsme udelali, A prave mi prijde ze to zacalo delat ty zvuky mnohem vic, nwm zda sem si jich predtim jen nevsimal ale prijde mi ze fakt po aktualizaci to dela vic ale zariven to radi prijemneji a lepe.

Jeste zjistim co tam je presne za aktualizaci sw vim ze se stim ten kluk trochu pral, je to “garazovka” ale od sikovneho cloveka ke kteremu se sjizdi dost lidi takze mu duveruji.
Doommyy2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 06 led 2019, 12:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od Doommyy2 »

Edit:

Tak jeste upresnim par veci, jsem ted vikend v budapesti kde jezdim hodne po meste.

Zvuky: nejvic jsou pri zastavovani kdyz podrazuje 2/1 a vsiml jsem si vic kdyz se auto hodne kejva npr zastavuju na nerovnostech a skace to. Rikal sem si zda to nemuze bejt problem ulozeni prevodovky npr... protore radi fakt presne krom tech nezdravejch zvuku se vse zda bejt ok.

Sw: mluvil sem s tim klukem a rikal ze mu to na audi nic nenabizelo a nahral tam nakonec sw pro skodu rs, pry je to uplne stejna prevodovka a ten sw je stejnej pro a3/golfgt/skoda rs... snad to tedy tak je, predpokladam ze by to sw ktery tam nejde nevzalo vubec...

Jeste me zajimala jedna vec, zastavovani s dsg, jak jezdim mesto kde to je furt brzda plyn tak zjistuju ze s tim dsg je takove jine zastavovani, clovek ma pocit ze auto ma odpor jako kdyz by chtel zastavit s manualem kterej ma zarazeno. Jakyby se s tou brzdou pere a prave dela i ty zvuky pri tom. To je predpokladam normalni u dsgcek?? Pro me to je nezvyk i protoze jsem s manualem mel styl jizdy hodne zalozenej na vyrazovani, a uplne vzdy kdyz sem dojizdel krizovatku nebo neco kde budu zastavovat vyradil jsem a uz jen brzdou korigoval a tady musim fakt jodne brzdit protoze auto chce furt jet.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Pokud se u DSG smažou adaptace, tak i po zakladním nastavní trvá docela dlouho, než se znovu ty adaptace nastaví. Jezdil jsem jsem s fungl novou převodovkou a ta začala fungovat normálně až za pár tis. km. A největší problém bylo podřazování 2->1 v nějaké zvláštní situaci, třeba odbočování při jízdě z prudčího kopce kdy to bylo dost tvrdé. Holt DSG má svá specifika :)

Taky můžeš mít načatý setrvák...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“