kvalita ložisek?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Na koľko Nm si ho ťahal? Všeobecne Megane 1 tak ako predtým aj R19 boli dosť náchylné na ložiská, hlavne tie zadné, stačilo ho trochu viac utiahnuť a nevydržalo. Dôležité je aj doťahovať ich nezaťažené a ideálne pri tom aj točiť s bubnom hore-dole. Bubon aj oska vyzerajú OK, nič podozrivé?
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

Příspěvek od JARDA2 »

tak to dělám utahuju nezatížené pootáčím.utahuju od oka ale že bych to přetáh to ne.lisuju to vždy u kámoše na lisu a už sem jich tam udělal na hodně autech a nikdy žádnej problém, nebo aspon ne tak brzo.tohle sem dělal naposled loni v říjnu. nikde se mě nic podezřelý nezdá. zatím ho tam nechám.já si prostě nepamatuju značku ale stálo kolem 5tistovek. sem se díval do servisky mladýmu u clia ll je na nich přes 30tisíc a dobrý taky sem tam dával nějaký levný myslím starline
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Tam v podstate pri lisovaní nemáš akú chybu urobiť ak ho lisuješ cez vonkajší krúžok, trafíš rovno a na jeden raz. Ložiská sa väčšinou pokazia predné keď sa tam lisuje aj náboj a niekto to preženie pod lisom aj napriek tomu že má vnútorný krúžok podoprený radikálne to znižuje životnosť, chce to odhad a cit.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, přesně tak, jak píšeš..pokud to někdo dělá takhle, je vyloučeno jakékoliv poškození ložiska..A lisování unašeče je obdobné, podložit vnitřní kroužek a souvislým tahem unašeč nalisovat..Kdo to dělá velkým lisem, má to nevýhodu, že při lisování není cit...Já u menších ložisek používal trapéz a ruce, kdy jakékoliv křížení popřípadě odpor ruka ihned pozná, stejně jako přesah těhlice vůči ložisku, protože byly případy, že ložisko bylo v těhlici "volné".. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Jak su na tom ložiska kolies SKF s kvalitou? davam vetšinu FAG a SNR.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Když tu řešíte ložiska, tak jsem právě měnil zadní náboje na svém Golfu a koupil FAGy, každý v jiné krabičce a po rozdělání bylo jedno made in slovakia a druhe CN tak jsem zvědav co z toho bude.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Kupoval jsem nedávno kuželíková ložiska na starého Boxera na zadek a bylo mi doporučeno Timken, že je to špička.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“