1.9TDI 66kW ALH / rozebrání motoru + kontrola. Motoráři sem.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: 08 črc 2012, 09:15
- Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic
1.9TDI 66kW ALH / rozebrání motoru + kontrola. Motoráři sem.
Ahoj chlapi, potřeboval bych poradit u rozebranyho motoru.
Jde o ALH 66 kW najeto přes 300 000km
Objevil jsem osekany olejový čerpadlo, mazalo, kontrolka nesvítíla ale známej co dělá traktory říkal vymeni. Má jemný drážky a už něco asi zažilo....
Budu zvyšovat výkon tak chci předejít nejakymu kolabsu motoru.
Našel jsem i pánve na ojnicich celkem vydreny na výměnu, údajně i kroužky by chtěly vyměnit a hlava už je na prebrouseni, zabrouseni ventilu a dostanou nový gufera.
Potřeboval bych poradit, dá se použít sada: čerpadlo, řetízek, sponovak od febi nebo je lepší dát originál, je tam cenovej rozdíl 3000,-
Jaky použít těsnění pod hlavou? Myslím výrobce, sílu budu ještě řešit podle toho o kolik lizne hlavu.
Šrouby v hlavě dát nový, na ojnicich a hlavních ložiskách klikovky se dávaj taky nový?
Jak poznám že bych měl vyměnit i písty? Maj nějakej servisní limit?
Od jakyho výrobce vzít kroužky?
Na valcich je ještě vidět honovani....
Až budu mít chvilku budu ještě měřit ovalnist válců a klikovku a ojnici. Potřeboval bych postupně radit na co se podívat
Když už se to dělá, ať je to pořádně.
Jde o ALH 66 kW najeto přes 300 000km
Objevil jsem osekany olejový čerpadlo, mazalo, kontrolka nesvítíla ale známej co dělá traktory říkal vymeni. Má jemný drážky a už něco asi zažilo....
Budu zvyšovat výkon tak chci předejít nejakymu kolabsu motoru.
Našel jsem i pánve na ojnicich celkem vydreny na výměnu, údajně i kroužky by chtěly vyměnit a hlava už je na prebrouseni, zabrouseni ventilu a dostanou nový gufera.
Potřeboval bych poradit, dá se použít sada: čerpadlo, řetízek, sponovak od febi nebo je lepší dát originál, je tam cenovej rozdíl 3000,-
Jaky použít těsnění pod hlavou? Myslím výrobce, sílu budu ještě řešit podle toho o kolik lizne hlavu.
Šrouby v hlavě dát nový, na ojnicich a hlavních ložiskách klikovky se dávaj taky nový?
Jak poznám že bych měl vyměnit i písty? Maj nějakej servisní limit?
Od jakyho výrobce vzít kroužky?
Na valcich je ještě vidět honovani....
Až budu mít chvilku budu ještě měřit ovalnist válců a klikovku a ojnici. Potřeboval bych postupně radit na co se podívat
Když už se to dělá, ať je to pořádně.
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Za mě:
- čerpadlo bych si sehnal starší origo
- těsnění Elring
- šrouby nové orig. VW všude
- písty bych nechal, těm nic nebude, pokud nejsou výrazně sedřený boky. jen pečlivě očistit od karbonu, hlavně drážky na kruhy.
- kroužky bych zkontroloval a změřil, pokud jsou ok, nechal bych origo, jen pořádně očistit od karbonu. Jinak asi Goetze
Na kolik plánuješ zvýšení výkonu? Možná by stálo za zvážení tam dát lepší ojnice, nebo i písty z PD 74w (případně písty z ASV)... nebo i s klikou z 96/110kw
- čerpadlo bych si sehnal starší origo
- těsnění Elring
- šrouby nové orig. VW všude
- písty bych nechal, těm nic nebude, pokud nejsou výrazně sedřený boky. jen pečlivě očistit od karbonu, hlavně drážky na kruhy.
- kroužky bych zkontroloval a změřil, pokud jsou ok, nechal bych origo, jen pořádně očistit od karbonu. Jinak asi Goetze
Na kolik plánuješ zvýšení výkonu? Možná by stálo za zvážení tam dát lepší ojnice, nebo i písty z PD 74w (případně písty z ASV)... nebo i s klikou z 96/110kw
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: 08 črc 2012, 09:15
- Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic
Kolega píše kliku z 96 nebo 110 kW to je ASZ a ARL?
určitě nemá smysl kupovat motor jinej... Tenhle se udělá a budu vědět že je ok. Koupit můžu stejne opotrebenej.
Kroužky dám určitě jen musím změřit ovalitu válců jestli nejni třeba honovat nebo vybrus. Moc se v těch rozměrech nevyznám... Podle čeho kroužky atd
určitě nemá smysl kupovat motor jinej... Tenhle se udělá a budu vědět že je ok. Koupit můžu stejne opotrebenej.
Kroužky dám určitě jen musím změřit ovalitu válců jestli nejni třeba honovat nebo vybrus. Moc se v těch rozměrech nevyznám... Podle čeho kroužky atd
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: 08 črc 2012, 09:15
- Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic
Což to by rozumny možná bylo, ale PD nechci, navíc nikdo nevidí do vstriku dvouhmoty turba....rudy5 píše:Myslel som auto s motorom arl kde mas zaklad das chip a.mas.pokoj ako.prekopavat cele auto a nakoniec ani za.chvilku stk neurobis a vide to pomaly na.to iste .a vzhlad 20r auta tiez uz asi neni nic.moc .ale len.moj pohlad na vec.
Tady vím, že je všechno nový a podle mě je to klasickej spolehlivej motor 😉
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
tak tohle vydrží i origo rotačka, jen jestli chceš mít rezervu, tak dát tam něco lepšího není na škodu. Asi bych klidně nechal origo kliku a dal jen ojnice s pístama z PD 74kw Já mám ve svý rotačce třeba jen ojnice a pístní čepy PD 74kw a kliku, písty origoM4rt4s píše: Myslím si 160-180 koní kolem 400 nm?
Jinak témat o 96/110kw klice v rotačce je tu tuna, hledej.
když dáš nový, taky je vše jinak nevidím v tom rozdíl. Jediný rozdíl je, že origo je kvalita a všichni víme, jak je to s dnešní druhovýrobou... těsnící kroužky jsou zpravidla jak nový, krizový je stírací kroužek, který se zanese karbonem a prošoupe se pružinka. Pokud se ale měnil pravidelně olej, nic mu být nemusí jsou auta, co mají najeto 500t. km a olej neberoujericho-3 píše:Ty kroužky jak jednou vyndáš a pootočíš.., tak už je vše jinak,je lepší dát nové už jen proto, že se bude motor ještě "nabuzovat"..
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5