1.9TDI 66kW ALH / rozebrání motoru + kontrola. Motoráři sem.

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

1.9TDI 66kW ALH / rozebrání motoru + kontrola. Motoráři sem.

Příspěvek od M4rt4s »

Ahoj chlapi, potřeboval bych poradit u rozebranyho motoru.
Jde o ALH 66 kW najeto přes 300 000km

Objevil jsem osekany olejový čerpadlo, mazalo, kontrolka nesvítíla ale známej co dělá traktory říkal vymeni. Má jemný drážky a už něco asi zažilo....
Budu zvyšovat výkon tak chci předejít nejakymu kolabsu motoru.

Našel jsem i pánve na ojnicich celkem vydreny na výměnu, údajně i kroužky by chtěly vyměnit a hlava už je na prebrouseni, zabrouseni ventilu a dostanou nový gufera.

Potřeboval bych poradit, dá se použít sada: čerpadlo, řetízek, sponovak od febi nebo je lepší dát originál, je tam cenovej rozdíl 3000,-

Jaky použít těsnění pod hlavou? Myslím výrobce, sílu budu ještě řešit podle toho o kolik lizne hlavu.

Šrouby v hlavě dát nový, na ojnicich a hlavních ložiskách klikovky se dávaj taky nový?

Jak poznám že bych měl vyměnit i písty? Maj nějakej servisní limit?

Od jakyho výrobce vzít kroužky?

Na valcich je ještě vidět honovani....

Až budu mít chvilku budu ještě měřit ovalnist válců a klikovku a ojnici. Potřeboval bych postupně radit na co se podívat :)
Když už se to dělá, ať je to pořádně.
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Prosím přesunout do správného oddělení, jak jsem na mobil, přehlídnul jsem kam to leze... (wallbash) díky
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Od čeho máš prosím tě osekaný čerpadlo?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Nevím, jsou na něm drobný vrypy a je opotřebeny (vybehany) k jedny straně.

Prostě si něco nasalo, bere všechen bordel z vany, jediný co tak je tam po cestě hrubý sítko a filtr je až za čerpadlem.
Je to rok 99, já ho mám 6 let, nikdo neví co to předtím zažilo...
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Za mě:
- čerpadlo bych si sehnal starší origo
- těsnění Elring
- šrouby nové orig. VW všude
- písty bych nechal, těm nic nebude, pokud nejsou výrazně sedřený boky. jen pečlivě očistit od karbonu, hlavně drážky na kruhy.
- kroužky bych zkontroloval a změřil, pokud jsou ok, nechal bych origo, jen pořádně očistit od karbonu. Jinak asi Goetze

Na kolik plánuješ zvýšení výkonu? Možná by stálo za zvážení tam dát lepší ojnice, nebo i písty z PD 74w (případně písty z ASV)... nebo i s klikou z 96/110kw :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

To jsem taky hledal, ale pořádně nenašel, vím že to skládá z více motoru.
Mám tam teď nově sprinty 764 a turbo 1752 bude se dávat větší ic a nerez vedení, sání a váha z arl, vejfuk nerez 60 příchozí, snímač tlaku z arl jednohmota.
Myslím si 160-180 koní kolem 400 nm?
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Neni lepsie kupit iny motor popripade auto?
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ty kroužky jak jednou vyndáš a pootočíš.., tak už je vše jinak,je lepší dát nové už jen proto, že se bude motor ještě "nabuzovat".. :)
nepropadat panice...
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Když seženu tu klikovku z PD bude pasovat do myho bloku, nebo ji budu muset nechat prebrousit.
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Z jakého pd
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

Kolega píše kliku z 96 nebo 110 kW to je ASZ a ARL?

určitě nemá smysl kupovat motor jinej... Tenhle se udělá a budu vědět že je ok. Koupit můžu stejne opotrebenej.

Kroužky dám určitě jen musím změřit ovalitu válců jestli nejni třeba honovat nebo vybrus. Moc se v těch rozměrech nevyznám... Podle čeho kroužky atd
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Myslel som auto s motorom arl kde mas zaklad das chip a.mas.pokoj ako.prekopavat cele auto a nakoniec ani za.chvilku stk neurobis a vide to pomaly na.to iste .a vzhlad 20r auta tiez uz asi neni nic.moc .ale len.moj pohlad na vec.
BMW 330 ix
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 349
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

rudy5 píše:Myslel som auto s motorom arl kde mas zaklad das chip a.mas.pokoj ako.prekopavat cele auto a nakoniec ani za.chvilku stk neurobis a vide to pomaly na.to iste .a vzhlad 20r auta tiez uz asi neni nic.moc .ale len.moj pohlad na vec.
Což to by rozumny možná bylo, ale PD nechci, navíc nikdo nevidí do vstriku dvouhmoty turba....
Tady vím, že je všechno nový a podle mě je to klasickej spolehlivej motor 😉
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

rudy5 píše:Neni lepsie kupit iny motor popripade auto?
Jsem taky pro. Ten holomotor seženeš za 6-8 ;) to je téměř cena rozvodů s prací...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

M4rt4s píše: Myslím si 160-180 koní kolem 400 nm?
tak tohle vydrží i origo rotačka, jen jestli chceš mít rezervu, tak dát tam něco lepšího není na škodu. Asi bych klidně nechal origo kliku a dal jen ojnice s pístama z PD 74kw ;) Já mám ve svý rotačce třeba jen ojnice a pístní čepy PD 74kw a kliku, písty origo :)
Jinak témat o 96/110kw klice v rotačce je tu tuna, hledej.
jericho-3 píše:Ty kroužky jak jednou vyndáš a pootočíš.., tak už je vše jinak,je lepší dát nové už jen proto, že se bude motor ještě "nabuzovat"..
když dáš nový, taky je vše jinak :) nevidím v tom rozdíl. Jediný rozdíl je, že origo je kvalita a všichni víme, jak je to s dnešní druhovýrobou... těsnící kroužky jsou zpravidla jak nový, krizový je stírací kroužek, který se zanese karbonem a prošoupe se pružinka. Pokud se ale měnil pravidelně olej, nic mu být nemusí :) jsou auta, co mají najeto 500t. km a olej neberou
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“