Transit 2.4 TDDI 66kw r.v. 2001 - bez výkonu

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Transit 2.4 TDDI 66kw r.v. 2001 - bez výkonu

Příspěvek od Jaroušek »

čest, zřejmě z pomatení smyslů jsem zakoupil tento pracovní vůz. Mám pár technických dotazů, jelikož ty fordy neznám.....startuje hezky, a na volnoběh je tichý......stačí však zvýšit otáčky a traktor, ostrý a hrubý zvuk, do kopce jede prázdný cca 60km/h...….. chyby si vyčtu FOCOMEM a je tam … P0149 a P1564

Pátral jsem na netu, a údajně když jsou tyto chyby spolu tak by se mohlo jednat o jakýsi solenoid -ventil časování paliva v čerpadle.(FUEL TIMING SOLENOID)pošlu obrázek.
Dále jsem si logoval turbo a tlačí v nižších otáčkách cca 0.3 Bar a ve vyšších 0.5 Bar...…..mělo by být asi 1.2 Bar...(bypass je total zatuhlý, turbo na pohled katastrofa, nepůjde ani sundat.....
Chci se zatím zeptat, jak tady ten obtok vlastně funguje, nemá váhu vzduchu, má za každého počasí tlačit požadovaný tlak? ale pokud zase není nafta, nemá ho co roztočit.....čili nejdřív zkusit pořešit to čerpadlo a možná se tlak turba zvedne?Obrázek
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Srovnej smysly a dej to do šrotu. To čerpadlo je holt pohřeb každého auta které ho vlastní sám jsem sebetryznitel mám ho v allroadech,v A6 v oplech no a na všech už jsem ho nechal repasovat.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

hansdob píše:Srovnej smysly a dej to do šrotu. To čerpadlo je holt pohřeb každého auta které ho vlastní sám jsem sebetryznitel mám ho v allroadech,v A6 v oplech no a na všech už jsem ho nechal repasovat.
no nepotěšil jsi mě :) nicméně celý život jdu tou horší cestou......kolik stál repas ? jelikož každé auto má něco.....koupil jsem to za cenu pneumatik, čili do šrotu by to byla škoda.....vidím to na čerpadlo, turbínu a dalších 400 tis. km zvládne :)
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Měli jsme Transita 2.0TDDi - 74kw, což je motor napříč a pohon předku, odešel Fuel timing solenoid, zkrátka regulátor počátku vstřiku, motor šel hrubě, duněl při jízdě pod výkonem, ale auto jelo +- normálně, měnil jsem ho tehdy na autě - výborná práce...

Co se týče turba, vím tady je turbo jedna koroze, ten bypass je zavřený nebo otevřený? Mě se tlak 1.2bar zdá skoro hodně na 2.4TDDi a 66kw, ale možná se pletu.
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

Tomas.cz píše:Měli jsme Transita 2.0TDDi - 74kw, což je motor napříč a pohon předku, odešel Fuel timing solenoid, zkrátka regulátor počátku vstřiku, motor šel hrubě, duněl při jízdě pod výkonem, ale auto jelo +- normálně, měnil jsem ho tehdy na autě - výborná práce...

Co se týče turba, vím tady je turbo jedna koroze, ten bypass je zavřený nebo otevřený? Mě se tlak 1.2bar zdá skoro hodně na 2.4TDDi a 66kw, ale možná se pletu.
no myslím, že je zavřený, tyčka je kolmo dolů.....s tím tlakem to je cca.....možno jsem četl výkonější motor, dejme tomu měl by být 1 bar...….psal jsi výborná práce....to jako fakt nebo hrůza?díky
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jestli to není zhnilý jak bačkora ( o čemž pochybuju ) tak se do toho vyplatí něco dát, jinak nasrat...
Takových ( i mnohem novějších ) šperků tam kolega vrakuje neustále, to je sice hezký že to bylo zadarmo, ale je to akorát tak na trápení..
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

roman1648 píše:Jestli to není zhnilý jak bačkora ( o čemž pochybuju ) tak se do toho vyplatí něco dát, jinak nasrat...
Takových ( i mnohem novějších ) šperků tam kolega vrakuje neustále, to je sice hezký že to bylo zadarmo, ale je to akorát tak na trápení..
tak shnilé to není, nějaký rožek, trošku blatník, za sobotu nemám co dělat, no uvidíme jak pořeším to čerpadlo, či jenom ten solenoid, zase takový sráč to být nemůže, v recenzích to i chválí......trošku :)
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ono to pravé dost často není tím solenoidem ale čerpadlem. No zkusit vyčistit nebo vyměnit a uvidíš.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

hansdob píše:Ono to pravé dost často není tím solenoidem ale čerpadlem. No zkusit vyčistit nebo vyměnit a uvidíš.
no a já zase našel odkazy, že jak jak jsou uloženy ty dvě chyby, obvykle se jedná o ten solenoid…..nicméně dám i na tebe a ještě to řádně promyslím, zda koupit solenoid za cca 6000 kč nebo zkusit sehnat jiné čerpadlo
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Máš číslo toho solenoidu, já jsem dával tento 0 986 444 954
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

tak pojďme na to profesionálně :)) poradí někdo, jak přesně diagnostikovat tyto chyby? mám střihnout dráty ze solenoidu a změřit odpor? nebo jediný způsob jak to vyřešit je čerpadlo na stolici? Díky
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Měl by jít vyzkoušet přes test akčních členů - bzučí / nebzučí.
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

Tomas.cz píše:Měl by jít vyzkoušet přes test akčních členů - bzučí / nebzučí.
fajn, zkusím to tím focomem…..díky....číslo zatím nemám, zatím se mi to vše plete, ani nevím zda čerpadlo z 2.0 tddi je stejné jak moje 2.4 tddi…..někdo to totiž prodává jako shodné....
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To jsem taky koukal, já jsem ten solenoid měnil na 2.0TDDi-74kw, což bylo možná "lepší" na přístup zepředu motoru, ale nešel povolit horní TX30 až se semlela hlavička tak jsem ruční vzduchovou frézkou upálil hlavičky a vytočil kleštěma.
Pak jsem měnil na 2.0TDDi-55kw tu centrální cívku na rozdělovací hlavě, z té tekla nafta a leptala vodní hadice pod ní + startér.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ten solenoid tolik nevadí při výměně za jiný ale pokud jsi měnil bez stolice nastavovac dávky je skoro s podivem ze to “ Jakstaks” funguje ;-)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Ford“