Vačka BMM - výrobce

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Vačka BMM - výrobce

Příspěvek od Biimbo »

po měsíci jsme se dostal na strejcovo BMM, vačka a hydra na maděru pomalu kulatý (tak moc jsem to ještě nedělal)
Někdo tam doprasil hydra od INY asi z rotačky,nějaký šály byly origo, nějaký neorigo,záslepky tam jsou, ale ne origo, takže už to někdo zadělával.
Sehnal jsem jetou vačku tady foru, která ale není uplně stopro,tak jí budu vracet.
Jelikož jsem zvyklý dávat starší origo vačky ale na motory s DPF v zásobě žádnou nemám, tak musím pořídit novou.
Ač pln zkušeností, tak s novými vačkami zkušenost nemám.
Mám dát INU nebo kolbena?

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Dával jsem obě a nikdy nebyl problém.

P.S. Tohle je mazec, pane.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Osobně bych volil Kolbenschmidt ( 50006342 ), ale uznávám INU ( 428015910 ) bych skoro preferoval taky.
Pak je taky otázka jestli zdvihátka Kolben nebo INA, možná byl volil buď KS vačka + KS zdvihátka nebo INA vačka + INA zdvihátka.

Jenom by mě zajímalo, jak auto jelo s tím ventilovým ementálem...?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Hlavně si překontroluj zda ti přišla pro dpf protože třeba elit má v tom bordel.
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Jsem s tím nejel, stačilo mi to slyšet. Ale prý to bylo líný a dunělo to. Tak jsem mu říkal že vačka je na řadě co nejdřív. Dunělo to teda už delší dobu, po tom co se vyměnilo turbo před Vánoci se to začalo ještě horšit. Turbo bylo ve stavu stejný bramboračky jako vačka, z výfuku lítal olej i přes dpfko. Z cooleru vytekl tak litr oleje s lopatkami.
A čemu se divím že dpf ještě žije.

No nakonec kvůli metalíze co je v celým motoru je zbytečný dávat vačku novou, protože tohle se ven nedostane jen tak, tak dám tu lehce chycenou co mi přišla, na palcích jsem srazil ty ostrý hrany a v regálu jsem našel v oleji naložený zánovní hydra z PD z doby kdy jsem ještě měnil díly na svých autech preventivně.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
!!!SLÁVEK!!!
Přispěvovatel
Příspěvky: 163
Registrován: 21 úno 2013, 11:23

Příspěvek od !!!SLÁVEK!!! »

Zdravím pánové
chci se zeptat z čeho jsou poškozené palce vaček pro vstřikovače, když jsou rolny ok ?
Taky jsem rozdělal BMM mám tam úplně to samé opotřebení...
Dík za info..

Obrázek
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Hele to nevím, mi přijde že tam vlítl kus železa z těch otřepů z vačky nebo z nějakýho hydra. Jako když si představím co tam bylo nastrouhanýho železa( možná hrst ze všeho) tak tohle může způsobit asi jen kus něčeho co tam nemělo co dělat. Každopádně v tomhle motoru už se někdo štoural, už byla dole kromě vačky i vana, poctivých 220 tis km, tak kdo ví co s tím před tím bylo.
Jinak auto od včera jezdí jako z praku. Olej vyměněn dvakrát za odpoledne a příští týden radši ještě jednou, protože tý metalízy tam bylo všude dost a pochybuju že se to z toho všechno dostane i teď.

Přemyšleli jste jaký je rozdíl v hydrech pro PD?
Dával jsem starší cca 10 let vymontované a byly to INA F-46516.75
S vačkou co mi přišla poštou bylo F-46516.83 a co bylo v autě nevím, protože na nich bylo jen INA.
Pak jsou ještě F-46516.30 a 31, F-46516.56 a 72 a další čísla.
Abych řekl tak ani nevím jaký dávám když dávám nový ale
asi ty F-46516.83
Existují ještě F-46516.22 a ty mají průměr o půl milimetru větší, asi do aut kde je uložení vylítané, hydra klepou i po výměně a opravuje se na větší rozměr?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

INA F-46516.75, obj. číslo INA 420 0102 10, oe číslo 038 109 309 A / B tedy ne pro DPF motory, ale už se nedodávají.
INA F-46516.83, obj. číslo INA 420 0209 10, oe číslo 038 109 309 A / B /C
F-46516.30 a 31, F-46516.56 a 72 tady ale žádné z nich není pro PD.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Bimbo, je dobře, že nešetříš na vyčištění motoru po opravě, kdysi jsem dal raději svůj olej , než bych se dohadoval s majitelem, proč nestačí dát jen jednou... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Tak jsem vyhazoval do železa hydra z BMP který mi přišly i s tou použitou vačkou kterou jsem montoval, a ještě jednou jsem se podíval na ty čísla. A předtím jsem koukal jen na tři a na těch bylo .83. těch údajně pro dpf. Jenže pak jsem zjistil že 4ks jsou .83 a 4ks .75. Motor ze kterýho jsou prý byl origo neotevírany. Tak buď to není pravda nebo to ve vw míchaly jak jim to přišlo pod ruce. Nebo třeba na výfuk 83 a na sání 75.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

Biimbo píše:Tak jsem vyhazoval do železa hydra z BMP který mi přišly i s tou použitou vačkou kterou jsem montoval, a ještě jednou jsem se podíval na ty čísla. A předtím jsem koukal jen na tři a na těch bylo .83. těch údajně pro dpf. Jenže pak jsem zjistil že 4ks jsou .83 a 4ks .75. Motor ze kterýho jsou prý byl origo neotevírany. Tak buď to není pravda nebo to ve vw míchaly jak jim to přišlo pod ruce. Nebo třeba na výfuk 83 a na sání 75.
čest, tak jsi tu vačku tedy namontoval nebo vyhodil? Jinak tyto díly jsou z auta BMP, které bylo 3 roky staré a mělo najeté 160 tis. km, tak jsem to koupil dovoz německo, poté jsem najel cca dalších 140 tis km a nic se na tom určitě neměnilo …....
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
rami
Aktivista
Příspěvky: 1619
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Take me ceka vacka,sice BLS.Takze ta od Kolbenu je v cajku a vydrzi neco ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Jaroušek píše:
Biimbo píše:Tak jsem vyhazoval do železa hydra z BMP který mi přišly i s tou použitou vačkou kterou jsem montoval, a ještě jednou jsem se podíval na ty čísla. A předtím jsem koukal jen na tři a na těch bylo .83. těch údajně pro dpf. Jenže pak jsem zjistil že 4ks jsou .83 a 4ks .75. Motor ze kterýho jsou prý byl origo neotevírany. Tak buď to není pravda nebo to ve vw míchaly jak jim to přišlo pod ruce. Nebo třeba na výfuk 83 a na sání 75.
čest, tak jsi tu vačku tedy namontoval nebo vyhodil? Jinak tyto díly jsou z auta BMP, které bylo 3 roky staré a mělo najeté 160 tis. km, tak jsem to koupil dovoz německo, poté jsem najel cca dalších 140 tis km a nic se na tom určitě neměnilo …....
jo namontoval tu tvojí, nová by neměla cenu do tý metalízy která byla nelepená ve všech hlavách šroubů a prostě všude. Srazill jsem na ní ty mírný otřepy(nebo spíš ostrý hrany) po stranách palce, plocha palců vypadala ještě dobře a dal jí tam. Nový šály,šrouby, hydra co byly k vačce jsem nedal páč byly 4 trochu ojetý, vzpomněl jsem si že mám v regálu někde jedny skladovky z PD co jsem měl kdysi v rotačce asi 80 tis km, označení .75.

Tak třeba ty .83 byly na výfukových ventilech a ty .75 se tehdy dávaly na sání. Nevím. Ty 83 jsou černé, ty 75 jsou stříbrné.
Každopádně na PD se dnes dávají už jen ty .83 ale dostupné jsou někde i 75. A ty se dávaly i do Superbů s BMP. Jen mě překvapila kombinace dvou typů v jednom motoru.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Možná nějaká úspora financí nebo jiný technologický záměr.
Ale bylo by to i logické, sací jsou méně namáhané než výfukové kde se přetláčí tlak plynů.
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

Biimbo píše:
Jaroušek píše:
Biimbo píše:Tak jsem vyhazoval do železa hydra z BMP který mi přišly i s tou použitou vačkou kterou jsem montoval, a ještě jednou jsem se podíval na ty čísla. A předtím jsem koukal jen na tři a na těch bylo .83. těch údajně pro dpf. Jenže pak jsem zjistil že 4ks jsou .83 a 4ks .75. Motor ze kterýho jsou prý byl origo neotevírany. Tak buď to není pravda nebo to ve vw míchaly jak jim to přišlo pod ruce. Nebo třeba na výfuk 83 a na sání 75.
čest, tak jsi tu vačku tedy namontoval nebo vyhodil? Jinak tyto díly jsou z auta BMP, které bylo 3 roky staré a mělo najeté 160 tis. km, tak jsem to koupil dovoz německo, poté jsem najel cca dalších 140 tis km a nic se na tom určitě neměnilo …....
jo namontoval tu tvojí, nová by neměla cenu do tý metalízy která byla nelepená ve všech hlavách šroubů a prostě všude. Srazill jsem na ní ty mírný otřepy(nebo spíš ostrý hrany) po stranách palce, plocha palců vypadala ještě dobře a dal jí tam. Nový šály,šrouby, hydra co byly k vačce jsem nedal páč byly 4 trochu ojetý, vzpomněl jsem si že mám v regálu někde jedny skladovky z PD co jsem měl kdysi v rotačce asi 80 tis km, označení .75.

Tak třeba ty .83 byly na výfukových ventilech a ty .75 se tehdy dávaly na sání. Nevím. Ty 83 jsou černé, ty 75 jsou stříbrné.
Každopádně na PD se dnes dávají už jen ty .83 ale dostupné jsou někde i 75. A ty se dávaly i do Superbů s BMP. Jen mě překvapila kombinace dvou typů v jednom motoru.
o.k, já jen upřesnil tu historii motoru, že já na tom nic neměnil ………….
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“