Spoiler pátých dveří Octavia I Combi od Milotec

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4638
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Pája 19 píše:
martinsidlo píše:Mám právě křídlo od Milotecu a vím,o kolik to stlačí zadek nad 130km/h. Pro tvojí zajímavost je to cca 1cm ( měřeno z videa druhým autem).
Není to spíš o tom, že ten kulatej zadek bez křídla je průvanem nadzdvihávanej?
To nevím.
Když to dávala automobilka i na combi,mělo to svůj důvod,myslím si že právě pro zvětšení přítlaku a stability. Já uvádím praktické zkušenosti.
Byl jsem třeba v 90roce ve Wolsburgu v tunelu,kde ofukovali Feldu. U ní přidáním té malé hranky na 5 dveře se zlepšil obtok vzduchu. Další velké zlepšení bylo zástěrky dolů.
Proto- bez tunelu jsou takovéto úpravy věštecká koule. Já to mám na mojí krásu a že to něco přináší,jak + tak - je věc druhá a moje.
Kolega zde v jiném tématu honí spotřebu a tady chce dávat něco,co zřejmě spotřebě neprospěje. jinak,ať si dá co chce ale tady pak nebrečí.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

martinsidlo píše:Zjisti si,jak ty křídla vůbec vypadaj a pak čušuj. Origo RS křídlo má samostatnou brzdovku i s ostřikem. Milotec ne.
Milý Martine, ty fotky origo křídla jsem sem postnul já. Jako odpověď jsem dostal fotku od Mountuneho toho Milotecu shora, protože taková fotka je na netu absolutně nedohledatelná, tedy alespoň pro mne. Ani dovozce Milotecu do ČR mi žádné jiné, než ty na jejich webu, kde si vlastně člověk neudělá představu, nemohl nabídnout.
Přál jsem si ještě fotky z boku a zezadu (opět jsem vložil svý fotky origo křídla z těchto pohledů, aby bylo vidět, o co mi jde. Vše za jediným cílem, abych si udělal představu o navázání na střechu, o úhlu sklonu a o prostoru v oblasti třetího světla a jeho viditelnosti ale ty sem zatím nikdo nedal. Kdyby ano, tak si úsudek udělám sám.
Ani jedno křídlo mně v serii nevyhovuje a bude potřeba upravit a já chci zjistit, které půjde upravit snáz.
Díky tobě jsem se dozvěděl o problémech s vyndáním brzdovýho světla , když ten Milotec přiblížím ke sklu. To je skvělá informace. Bohužel jsi mi nepotvrdil mou doměnku, že to je potřeba z důvodu výměny žárovek v něm. Nebo mě napadá ještě i důvod při problémech s ostřikovací tryskou.
Za své pramalé praktické zkušenosti s tímto autem se omlouvám, pokud Tě to nějak neustále uráží, ale k slzám mám daleko, o to se nemusíš obávat.
Čistě teoreticky a sám jsem poukázal na to, že bez ofouknutí a změření to jsou jen domněnky, spoiler zlepšuje obtékání vzduchu a úplav za vozidlem a tím snižuje spotřebu (viz ty články o Octáviích greenline), křídla především zvyšují přítlak. Z toho lze opět pouze teoreticky odvodit, že ten žlábek před origo RS spoilerem lehce zvýší přítlak a samotný jeho tvar a zakončení by pak zlepšovalo obtékání a úplav. Stačí se podívat, jak vypadají spoilery na Octaviích II combi, či na těch greenlinech.
Pokud si u nějakýho ofukování v tunelu byl, tak zrovna Tobě to určitě nemusím vysvětlovat a sám to potvrzuješ na tvaru té lišty na Feldě, byť i ta je přidělaná tak, že před ní je hrana. Prostě dodělávaný prvek navíc a nikoli konstrukční součást dveří. Od těch dvojkovejch Octavíí se už na žádným moderním autě ani jiných značek nejedná o dodatečnej bastl a spoiler pátých dveří přesně lícuje se střechou od jeho předního až po zadní okraj a oproti ní klesá většinou postupně ještě níž.
martinsidlo píše:Ano. V jiném tématu máš jiné názory.
Jaké?
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“