Motor 1.6 BSE CHLADNE pri plnom vykone - vyriešené

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

majjco
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 01 srp 2007, 12:57

Motor 1.6 BSE CHLADNE pri plnom vykone - vyriešené

Příspěvek od majjco »

Zdravím,

chlapi neviem vyriesit problem - ALTEA 1.6 BSE/LPG pri jazde na plny knedlik po dialnici, resp 120/130/140 podchladzuje motor (predtym OK, 4 roky aj na plyne vsetko OK)

Auto sa normalne zahreje, pri miernej, normalnej zatazi udrzi teplotu - ale na dialnici pri napr. 135 teplot klesa aj pod 70.
Pri vyradeni alebo spomaleni sa vrati na 90.

Vyskusane 2 termostaty, 2 cidla teploty - Kamarat mechanik aj logoval na pocitac , teplota naozaj pada ...

Podozrievali sme LPG - ze reduktor berie moc tepla v zatazi, ale ja som skusal aj na benzine - to iste spravanie.

Mam skusit este puzdro termostatu?
Naposledy upravil(a) majjco dne 05 úno 2020, 09:04, celkem upraveno 2 x.
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jednoznačně je problém v termostatu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
majjco
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 01 srp 2007, 12:57

Příspěvek od majjco »

Jazdi to zena, dneska som to testoval sam a dosiel som k tomu, ze aj pri vysokych otackach na volnobeh to vychladne (aj ked auto stoji na mieste) ...

A pozrel som ze ja tam nemam tu plastovu pakaren? tak potom mi dosli napady ...
Naposledy upravil(a) majjco dne 20 bře 2019, 17:19, celkem upraveno 1 x.
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já tohle kdysi řešil u MB CDI a nakonec to byly přehozené hadičky, co šly k termostatu...Při opravě po bouračce je mecháni patrně přehodili..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

BSE má obyčejný termostat vedle altíku, nikoli ten el. zahřívaný Behr jak v O1 v té bramboře nad převodovkou.
Zní to blbě, ale zaškrtil bych vratku z chladiče do termostatu a jel projet, pak snad bude viditelný rozdíl.
majjco
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 01 srp 2007, 12:57

Příspěvek od majjco »

To je to ze neviem kedy to zacalo, kedze ja som to chodil len raz za tyzden natankovat LPG a bezne pozriet olej kvapalinu a tak.

Menil sa chladic ale davno, inak na vodnom okruhu si nespominam opravu, ale pozrieme to radsej ...

A baby su take ze si palubku moc nevsimaju, aspon ta moja - az ked nieco zapipa alebo rozsvieti kontrolku co nepozna.
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

manual nebo automat
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
majjco
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 01 srp 2007, 12:57

Příspěvek od majjco »

Manual, obycajna klimatizacia, 195000 najazdene, z toho cca 100t na LPG.

Nemoze byt problem v tom osadeni - prirube termostatu? Mne to fakt pride ze pri vyssich otackach to proste pretlaci tu vodu do chladica. Kvapalina neni mastna ani nic podobne, olej zere tak ako od zaciatku.
Ta reakcia na dialnici je pomerne rychla, po vyradeni teplota naskoci na 90st pred ocami, a tak isto padne na 70st ked zrychli na dialnicnu rychlost.

Proste ked ma vyssie otacky sa sprava ako keby tam termostat nebol a vsetko ide do chladica.

Inak auto jazdi stale tu istu trasu 10km okreska 25 dialnica a naspat - s tym ze na dialnici stale 130-140 tacho

/co teda znamena dost vysoke otacky, co si tak pamatam ked som ja s tym chodil 130 kmh bolo okolo 4100ot/

a posledna oprava co si pamatam bola vymena vyfuku stredy diel a obidva pletence
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Termostat jaký výrobce
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

050121113C 87C-102C
038121119B 50x4mm

Hrdlo 06A121121C v tom bude zcela nevinně ;)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4639
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A co říká VAG? Není to jen čidlo teploty?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

majjco píše:Jazdi to zena, dneska som to testoval sam a dosiel som k tomu, ze aj pri vysokych otackach na volnobeh to vychladne (aj ked auto stoji na mieste) ...

A pozrel som ze ja tam nemam tu plastovu pakaren? tak potom mi dosli napady ...
No, že by tohle zvládl jen starý/unavený termostat, těžko říci. Jak dlouho jsi to na místě vytáčel a jakou teplotu tedy měly obě hadice ke chladiči?
majjco
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 01 srp 2007, 12:57

Příspěvek od majjco »

Nový termostat je BEHR - pytal som sa ci ma pozadovane pracovne teploty, mal by mat ... Chalan co to menil zacal byt trosku urazeny, ze by tam urcite nedal nespravny typ??

cidlo teploty sa menilo tiez

Na mieste som to padanie teploty naimitoval v takom polozahriatom stave, vecer ked uz malo plnych 90 tak sa to uz v nejakom rozumnom case /som zo sidliska, nechcel som plasit susedov/ neprejavilo ...

Ale na dialnici to spravi vzdy.

Volal som aj Hatiarovi/LPG do Zvolena, nemali taky pripad - kazdopadne este skusime buduci tyzden nejake pokusy aby som si bol isty ci to nerobi LPG.
Ze by fakt boli zle/nevhodne tie 2 nove termostaty, nechce sa mi to verit ale mozne je vsetko ... mam teda radsej kupit original do VW?
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Thermostat je tedy TX1487D ?
majjco
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 01 srp 2007, 12:57

Příspěvek od majjco »

Volal som, presny typ nevedel - uz nebol v dielni, ale hadam ze asi vybrate z online katalogu alebo nejakeho programu a tvrdil ze je to v podstate zhodne s originalom.

Je to kamarat, a uz ho nechcem prudit - za ziadnu cenu nechce uznat ze by to bolo v tom novom termostate-
- ze tych termostatov pomenil vela a vzdy to bolo OK. Skor hlada chybu v chladici, alebo ci nie je nieco pripchate atd.

Kazdopadne sme sa dohodli na buduci tyzden, skusi zaskrtit tu vratku od chladica, resp. bypass ohrevu reduktora a snad sa to ukaze.
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“