Golf III - 1.4 - kompresne tlaky

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Golf III - 1.4 - kompresne tlaky

Příspěvek od jjuriss »

Ahojte, dnes sa mi dostal do ruk merak na kompresne tlaky a tak som ich informativne pomeral na Golf III 1.4, kod motora AEX.... tlaky v kazdom valci boli 7-bar , co je podla info, ktore som nasiel na nete dost malo. Zaujimave je, ze motor ide normalne samozrejme s ohladom na to, ze to je len 44kW. Ale bez ohladu na to ci boli mrazi auto chyta na brnk... jedine co pozorujem je vacsia spotreba oleja a mierna dymivost... riesit to nejak alebo kaslat na to?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

No tlaky nič moc teda, asi by som zvážil ako vyzerá zvyšok auta a či tým pádom má zmysel GO motora, koľko oleja na 1000 km to asi potiahne?
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

no je to viac menej pracovne auto, stav zodpoveda veku...odhad kolko to potiahne je asi 0,6l/1000km, ale musim to poriadne odsledovat... vymena piestnych kruzkov bez vybrusu asi nema zmysel?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Ak je to pracovné auto a "stav zodpovedá veku" 20+ rokov tak sa na to vyser a zoder to kým to ide
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

přesně, dolít olej za 100,- na 1000km není takové trága..
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A ještě otázka zda ten měřák měří dobře.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

-no druhy pre porovnaie som nemal k dispozicii ale ak bude moznost porovnam...

-ano, dolievat olej kym auto ide je asi najrozumnejsia a najlacnejsia varianta...

inak cisto teoreticky, ked je motor v takomto stave vymena kruzkov pomoze? resp aka velkost kruzkov sa voli? taka ista alebo o uroven vyssia? alebo to bez vybrusu nema vyznam?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hlavu-voditka, gufera
Válce změřit na ovalitu ale to asi bude jakž takž
Preprasit honovackou do vrtačky jen
Pořádně vyškrábat drážky v pístech
Nový kruhy a jezdíš dal
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

roman1648 píše:Hlavu-voditka, gufera
Válce změřit na ovalitu ale to asi bude jakž takž
Preprasit honovackou do vrtačky jen
Pořádně vyškrábat drážky v pístech
Nový kruhy a jezdíš dal
a kruzky sa pouzivaju velkost povodna alebo o cislo vacsie? alebo sa to nejako meria?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jasně, změřit průměry válců je potřeba, ale ne šuplerou nahoře, ale ideálně tříboďákem, šupito už asi dneska nikdo ani nemá..
První výbrus je +0,5 takže bych dal normálně rozměr STD ( standart )
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je divné, že to takhle krásně chytá..Měřil jsi to opravdu dobře? A kolik má motor najeto? Pokud to jede a není větší problém, tak bych přešel na obyčejnější /hustší/ olej a spočítal si, zda se vyplatí ta oprava oproti době, jak dlouho může auto ještě sloužit..Ono je jedno k druhému a vyleze částka, která posadí do podřepu, protože také znamená otázku a těsnítka na ventilech nechat, když už je to dole,atd.?
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

A treba rátať že u tak starého auta sa popri plánovanej oprave ešte vyskytne XY ďalších problémov a suma bude len rásť... Ozaj by to malo zmysel len ak by sa jednalo o krásny GIII s potenciálom stať sa za pár rokov veteránom, čo asi nebude tento prípad. Ale ak by si predsa len do toho išiel predpokladám že nové kruhy budú stačiť bezvýbrusové, ono veľa krát napovie aj optický stav piestov/valcov.
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 887
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

jericho:
myslim si ze som meral dobre... slusal som to bez sviecok aj zo svieckami vzdy 7bar... jedine ze by merak ukazoval menej... nabehane to ma okolo +-190tis. Ale mozno by nebolo zle skusit ten hustejsi olej... ako auto ide podla mna dobre ,iked je pravda, ze som to nemal moznost porovnat s inou 1.4kou...

marek:
tak pokial by to chcel clovek spravit tip top urcite by to bolo dost drahe... ale je dobre vediet co by to obnasalo. Teraz budem pretesnovat ol. vanu a uvazujem aj vymenu tesnenia pod hlavou lebo okolo nej to to trochu slzi /mozno ze aj to ma trochu vplyv na tlak/ a s nim sa zas spaja ako pise jericho kopec dalsich veci co s hlavou uvisia... a to je uz len maly krok aj od vymeny tych kruzkov...
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud budeš sundavat hlavu i vanu, tak není co řešit..Možná ještě zkusit nalít aspoň do jenoho válce olej, zda tlak poskočí. Protože když to mají válce stejné, tak jsou i stejně opotřebené a jde o to, zda je to kruhy nebo hlavou, aby jsi měl určitou jistotu, že opravuješ to, co je na vině. Protože sundáš hlavu, kterou rozebereš, abys vyměnil gufera a mohl ji zbrousit a zjistíš, že jsou volné ventily ve vodítkách, tak koupíš ventily a necháš to opravit. A když to má tolik najeto dáš i hydra..Pak vyndáš písty a kruhy budou ušoupané , tak jak se tady píše drážky vyčistíš, pokud písty nebudou ve válci "vaklat" a drážky pístu nebudou vysekané, tak dáš vše dohromady, ale preventivně už aby jsi dal ojniční šály nové. Samozřejmě když už to bude venku, dáš nová gufera a když jsou staré rozvody, tak rozvody a možná pro jistotu pumpu H2O..A když koukneš na účet /mimo práce/ tak se orosíš, nehledě na to, že jistě přijdeš ještě na něco..Ale pokud se ti zvedne tlak po nalití oleje, víš, že je to jen kruhy a pokud nebude křivá hlava, tak ji můžeš jenom sundat a zase nandat/jen dát ty gufírka/..A děláš si to pro sebe, takže je to tvoje triko..Ale dělat to na kšeft, tak tě může majitel pěkně vynadat, že za ty prachy to nestálo..Omlouvám se za pesimismus.. :)
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Hele to je ten klasický 16v motor od vw? Pokud bys to chtěl pořádně i s výbrusem válců tak se dostaneš tak na 20. Když jsem to dělal loni na fabii tak to tak nějak bylo.Jen v materiálu s brusem a opravou hlavy. Když jsem to předtím dělal na golfu 5 bez pístů jen kruhy,bylo to možná o 6-7 levnější,ale ten motor chtě nechtě pak klepal. Jak tu psali kluci. G3 je víc jak 20 let staré auto a pokud to neni mazel,jezdit dokud jednou nezapomeneš dolít olej.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“