Teplota oleje rotačka ASV

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Teplota oleje rotačka ASV

Příspěvek od Pája 19 »

Zdar borci,
mám problémy s teplotou oleje od chvíle, kdy jsem namontoval a zapojil teploměr oleje. 😀
Koupil jsem samozřejmě lacinej šmejd z Thajska, kterej ukazuje podezřelý hodnoty.

Hned ze začátku dotazu bych rád podotknul, že mám na houby termostat, kterej drží cca 82º teplotu vody a mám osazen výměník voda - olej z ASZ. .
Při zahřívání motoru v okamžiku, kdy ručička teploty vody dosáhne na střed ciferníku(70-110ºC), ukazuje teploměr oleje 70ºC.
Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 125km/h při 6ºC ukazuje teploměr oleje 107ºC.
Při jízdě 10km do kopce, rychlostí 80km/h na 4ku při 1ºC je olej na 119ºC.

Zdá se mi to tak o deset stupňů víc, než bych očekával.

Má tu někdo podobné zkušenosti z ASV rotačky, nebo zná někdo jak a čím přesně změřit teplotu oleje ve vaně?

Díky za odpověďi.
Naposledy upravil(a) Pája 19 dne 13 dub 2019, 04:40, celkem upraveno 2 x.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Za mna v pohode, mam to na AFN +- stejne
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Paklize pouzivas dobry olej tak bych se techto hodnot nebal.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ja mám prídavný modul ktorý mi na maxidote ukazuje teplotu oleja kotrú su berie priamo z čidla oleja vo vani

Tiež mám ASV (507 000km + 11mm + s764 + chip)
Používam 10w40

Normálna jazda okresky = 93-98 cca
Dialnica 130-140 = 104 - 107 cca

Na viac ako 110 som sa zatiaľ nedostal. Taká malá odsledovaná vec, po výmene oleja sa vžfy teplota pri novom oleji drží o 2-3 srupne nižšie a cim je olej starsi tym sa zvysuje
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Když pozoruju teplotu oleje na maxidotu, tak to zhruba odpovídá Pájovým výsledkům. Když jsem jel s naloženou O3 přes Alpy, tak lezla teplota oleje přes 120, myslím že maximum jsem tam viděl asi 126. Dálnice běžně 115-118, svižná jízda po okreskách taky ke 120.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Kup si multimeter s teplotnym cidlom. Do 10e ho mas v pohode a ukazuje rovnako relevantne ako ako akekolvek ine cidlo. Podla neho si nakalibruj teplomer oleja. Tu sa na stupne nehra. Ak chces mat daku teplotnu ,,rezervu" tak pouzivaj xxW-60.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Teplotní sondu už sonduju. 😀
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4639
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Teploty oleje jsou normální. Je na tom ale krásně vidět,jak to dlouho trvá,než se v zimě ohřeje olej oproti vodě.
Pája19: je to vpořádku.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Obrázek

Po dvoch hodinách na okreskách, normálna jazda, občas nejaké obiehanie.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Měření teploty oleje je vždycky spíš orientační. Záleží, v jakém bodě se měří. Nejvíc olej trpí při ochlazování pístů, kde je nejvyšší teplota, tam to ale bohužel nezměříš.
Na AFN je čidlo u filtru, při normální jízdě mi to ukazuje kolem 95°C, na 120°C se dostanu jen při opravdu velké zátěži v létě, což už pro 10w-40 olej bylo příliš, protože už po jedné návštěvě okruhu bylo znát, že motor má horší chod a je hlasitější. Teď dávám olej 5w-50 a dobrý :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Na AFN mám běžnou teplotu oleje 84-88°C, v zimě tak 80°C, když už je dobře prohřátej i ve vaně. Nad 100°C (třeba 106°C) vyleze jen při stání v horku, když spíná sahara, případně při tažení těžkého přívěsu za vysokých teplot.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Děkuji všem za vysledované hodnoty. Opravdu to vypadá, že mi to ukazuje o něco víc, než je reál. Dle budíku se olej ohřívá téměř stejně jako voda a v kopci v zimě to leze ke 120ti. Navíc měřeno ve vaně. Kdybych tomu v létě šlápnul na krk, tak jsem na 140-150ti a to asi nebude reálný. Zkusim tu teplotní sondu k multimetru a dám vědět.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4639
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

V létě to nebude víc jak 125°C. Pojezdi a uvidíš.je to stejně jen orientační. Doteď si nic nevěděl a měl jsi klid.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
skacel55
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 03 kvě 2017, 16:52

Příspěvek od skacel55 »

Má smysl měnit na ASV výměník za ASZ/ARL? Oproti výměníku ze 66kw motorů je tam nárůst plochy obrovskej, ale oproti ASV už to tolik není... Představa by byla na ASV cca 180 koní. Díky za rady.

Plochy výměníků:

1Z, AHU, AGR, ALH, ALE 94x92x55= 475cm3
ATD/AXR 87x95x60= 496cm3
AHF/ASV/AJM/AUY 98x95x72= 691,5cm3
ASZ/ARL 118x96x64= 724cm3
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ano zmysel to má, ale nečakaj že teplota padne o 20 stupňov ale par stupňov pocítiš
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“