Zdravím všechny,
řešíme stále ucpávající se FAP - auto najeto 190 tis km, bez historie. z bazaru. Záhy po koupi se začala objevovat problém - kontrolka motoru, nouzový režim, tuším P1206 - příliš vysoký tlak ve FAP. FAP se nechal vyčistit, proběhla inicializace a za pár set km to samé. Pokud mám auto na diagnostice, na volnoběh tlak 3-6 kPa, aktuální zanesení DPF 107% stav DPF 2 (suzuki u DDiS má 3 běžná provozní pásma - 1 - 0-30%, filtr vyčištěný, stav 2 0-120% - filtr se čistí normální jízdou, stav 3 více než 120-200% - rozsvítí se kontrolka filtru - je třeba dodržet jízdní režim pro regeneraci, více - stav 4-5 rozsvítí se kontrolka motoru, nouzový režim, regenerace již dále neprobíhají - je třeba diagnostický zásah)
Koukám na diagnostiku, pod plynem vzroste po čase tlak DPF asi na 24kPa, zanesení 113%, když to náhle spadne do chyby P1206. Nechápu, když nejsou dodržený ani podmínky pro rozsvícení kontrolky zanesení DPF.
Zkontrolovány snímače, snímač DPF pro jistotu nový (dává stejné hodnoty jako starý), nové EGR, Nemáte někdo nějaký nápad, proč auto padá do chyby vysoký tlak v DPF, když dle naměřených hodnot pro to nemá žádný důvod ? děkuji
Suzuki SX4 1,9 DDiS problém FAP
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Suzuki SX4 1,9 DDiS problém FAP
Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
https://www.dpfihned.cz/ s protokolem OK. Auto do ucpání ujelo řádově stovku/stovky km - nikoli jen krátké jízdy. Teploty teď nevím, ale zásadní je chování auta - chápal bych důvody, proč se může ucpávat DPF nebo nefunguje optimálně regenerace, ale proč nejdříve nerozsvítí kontrolku DPF a rovnou chyba s kontrolkou motoru, přestože data vypadají OK ?
Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
JTD 88 kW nemá klapky (okrem verzie pre Opel). Tu z nejakého dôvodu nesedí zanesenie v % voči diferenčnému tlaku. Kritický býva EGR ale píšeš že je nový aj výmenu si zadal... Raz ma na tomto motore vyškolil aj powerbox na raile ktorý kompletne rozhodil regenerácie. Koncovka predpokladám je čierna, skús priložiť kúsok papiera k výfuku a niekto nech ti trochu pridá ako bude vyzerať, myslím že bude tak či tak prasknutý. Keď to padne do núdze s kontrolkou nemá snahu počas jazdy spustiť regeneráciu?