Suzuki SX4 1,9 DDiS problém FAP

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Peta
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2006, 14:29
Bydliště: Č: Budějovice

Suzuki SX4 1,9 DDiS problém FAP

Příspěvek od Peta »

Zdravím všechny,
řešíme stále ucpávající se FAP - auto najeto 190 tis km, bez historie. z bazaru. Záhy po koupi se začala objevovat problém - kontrolka motoru, nouzový režim, tuším P1206 - příliš vysoký tlak ve FAP. FAP se nechal vyčistit, proběhla inicializace a za pár set km to samé. Pokud mám auto na diagnostice, na volnoběh tlak 3-6 kPa, aktuální zanesení DPF 107% stav DPF 2 (suzuki u DDiS má 3 běžná provozní pásma - 1 - 0-30%, filtr vyčištěný, stav 2 0-120% - filtr se čistí normální jízdou, stav 3 více než 120-200% - rozsvítí se kontrolka filtru - je třeba dodržet jízdní režim pro regeneraci, více - stav 4-5 rozsvítí se kontrolka motoru, nouzový režim, regenerace již dále neprobíhají - je třeba diagnostický zásah)
Koukám na diagnostiku, pod plynem vzroste po čase tlak DPF asi na 24kPa, zanesení 113%, když to náhle spadne do chyby P1206. Nechápu, když nejsou dodržený ani podmínky pro rozsvícení kontrolky zanesení DPF.
Zkontrolovány snímače, snímač DPF pro jistotu nový (dává stejné hodnoty jako starý), nové EGR, Nemáte někdo nějaký nápad, proč auto padá do chyby vysoký tlak v DPF, když dle naměřených hodnot pro to nemá žádný důvod ? děkuji
Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

no a co se podívat aj třeba na teploty při regeneraci?

ale dle mě prasklej dpf

kde a jak bylo čištěno?
Peta
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2006, 14:29
Bydliště: Č: Budějovice

Příspěvek od Peta »

https://www.dpfihned.cz/ s protokolem OK. Auto do ucpání ujelo řádově stovku/stovky km - nikoli jen krátké jízdy. Teploty teď nevím, ale zásadní je chování auta - chápal bych důvody, proč se může ucpávat DPF nebo nefunguje optimálně regenerace, ale proč nejdříve nerozsvítí kontrolku DPF a rovnou chyba s kontrolkou motoru, přestože data vypadají OK ?
Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

no tak vše asi ok nebude když se rožne MIL

něco jí vadí
Peta
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2006, 14:29
Bydliště: Č: Budějovice

Příspěvek od Peta »

no to něco :x bych právě rád odhalil
Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

myslím že problém bude v tom čištění jak psáno výše..
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Myslím si, že tento motor je primárně Fiat. Takže informace spíš hledat tam. Vím, že problémy s regenerací u některých Fiatů ( 1,9, euro 4) způsobovala špatná funkce vířivých klapek, pokud je tedy tento motor vůbec má.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

JTD 88 kW nemá klapky (okrem verzie pre Opel). Tu z nejakého dôvodu nesedí zanesenie v % voči diferenčnému tlaku. Kritický býva EGR ale píšeš že je nový aj výmenu si zadal... Raz ma na tomto motore vyškolil aj powerbox na raile ktorý kompletne rozhodil regenerácie. Koncovka predpokladám je čierna, skús priložiť kúsok papiera k výfuku a niekto nech ti trochu pridá ako bude vyzerať, myslím že bude tak či tak prasknutý. Keď to padne do núdze s kontrolkou nemá snahu počas jazdy spustiť regeneráciu?
Odpovědět

Zpět na „Suzuki“