Pd těsnění pod hlavou?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 487
Registrován: 31 říj 2009, 11:53

Pd těsnění pod hlavou?

Příspěvek od Tomáš Čermák »

Passat 1.9 tdi pd. Dnes jsem tomu v kopci trochu slapl a všiml jsem si že se docela dost zakouřio. Po chvíli se mi rozsvitila kontrolka hladiny vody. Takže jsem dolil a vždycky to vydrželo tak 15km než se rozsvitila znovu, tak jsem se pomalu doplazil domů a vždycky dolil. A ptám se, mám pocitat s těsněním nebo spíš s hlavou?? Jen dodam ze asi pred mesicem jsem si vsiml ze je nadobka po jizde vždycky natlakovana, takze jsem dal novy vicko ale pocital jsem spíš ze bude těsnění...Kde v okolí Liberce nechat srovnat a natlakovat?? Díky za info
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Podla toho co pises, tak priznaky vyzeraju na prdnute tesnenie pod hlavou. Neviem kolko to ma km, ale bolo by vhodne zhodontit stav sediel ventilov ci niesu vypadane, takisto dier teda sacht pre vstrekovace ci uz niesu velmi vymackane a skontrolovat vole voditok ventilov. Podla toho sa bude odvijat aj cena opravy. Tlakovat ju nemusis, tie hlavy nepraskaju. Zabrusenie ventilov, vymena semeringov a zrovnanie hlavy je samozrejmost ktoru ani nemusim pisat. Vhodnu hrubku tesnia ( pocet dier ) zvolis na zaklade vysky presahov piestov. No a samozrejme kontrola rovinnosti bloku + v pripade potreby zaskrabanie prip. brusenie je velmi dolezity krok ked si vymenu tesnenia pod hlavou nechces zopakovat viackrat.
Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 487
Registrován: 31 říj 2009, 11:53

Příspěvek od Tomáš Čermák »

Mam najeto 390 tis... Trochu váhám nad jinou hlavou. Vim o jedný v pěknym stavu co má 90000mil. Bylo by to i rychlejší než čekat až mi tu mojí udělaj. Tak mam trochu dylema
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nech si opravit tu tvou, budeš mít jistotu, že máš "šachty" v pořádku a ventily těsní a mají nová vodítka..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Můj názor je, že výměna hlavy je něco, co nechceš dělat moc často. V případě PD motorů to jednou bohatě stačí, s ohledem na cenu všeho co se v takovém případě mění.
Mě čeká výměna hlavy dnes a můj postup byl jednoduchý, koupil jsem druhou dobrou hlavu, tu jsem poslal do Engitecu na kompletní GO, nakoupil jsem vše potřebný jako vačku, šály, šrouby, všechny těsnění a vše co bude třeba a až jsem měl vše potřebné vydal jsem se směr garáž, kde se na pár dní zavřu a nevylezu dokud nebude vše hotovo.
Takže souhlasím s jerichem, když už, tak pořádně.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

jenže při tomhle postupu jsi tam za 20 jen za díly (noteeth) to se vyplatí u auta s hodnotou 30 (noteeth)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Vyplatí.
Nebo si může koupit novou káru napranou nejmodernějšíma vysoce sofistikovanejma kravinama jako je CR s piezo vstřiky,EGR,DPF,močovinou, chladičem spalin, a dalšíma, který se určitě srát nebudou ;)
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Odhadl jsi to poměrně přesně, je to vždy dilema, zda auto zato stojí..Takových dilemat jsou plné bazary a jsou to v podstatě pasti na toho, kdo to koupí..Pokud si to člověk udělá sám a cena se sníží o práci a auto je jinak v pohodě, má to význam, pokud auto nemá 400000km ..Pak může lehnout dvouhmota se spojkou a jiné vým.dy a je to na mašli..Nezávidím při rozhodování.. :)
nepropadat panice...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Zavolej do engitechu maj hlavy i skladem obratem ti ji pošle stejně budeš čekat ještě na opravu turba tak na co vyhazovat peníze.Loni jsem to dělal na svojí atd a taky jsem skřípal zubama ale pokud to není schnilotina tak se to vyplati.Jen si dej pozor na na blok pokud to těsnění foukne k bloku a jezdí se stím dlouho tak se v tom místě propadne i blok tak si ho raději změř.Nikdy jsme stím problémy neměly ale poslední dobou ho měřím už pokaždý a ty bloky se dneska kroutěj jak blázen pokud ho nesrovnáš tak to dlouho nevydrží.
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Chlapci mě se to vyplatí, protože na nový auto nemám a ještě chvíli mít nebudu, ale hlavně, tady u tohoto auta vyměním hlavu i s vačkou a vím že když se zadaří tak už budu jen jezdit. No a když se nezadaří, tak za pár let mě čeká vačka znovu, ale hlavu už řešit nebudu muset, protože Engitec na svoji úpravu dává doživotní záruku, takže si za tím snad stojí. Vyměnili mi i vodítka ventilů za delší, takže snad ani tady nenastane časem problém.
Co se týká dílů jako spojka a podobně tohle já neřeším, protože to se sere na všech autech, takže ani koupí novýho bych se tomu časem nevyhnul. Otázka dnešních motorů ale je ta, zda se výměny spojky vůbec dožijí.
Navíc já jsem ze staré školy a držím se toho, že objem ničím nenahradíš a dnešní auta mi nemají co nabídnout.
Svoje auto znám, spoustu už se toho na něm opravilo-vyměnilo a vím, že ten motor namotá milion jako nic když se budu starat a protože kastle nikde nerezaví, není důvod to auto odepisovat.
Hlavně, žádný DPF, žádný start stop, žádný udělátka co by mi kecaly do řízení či mě jen sledovali, prostě stará dobrá mechanika. Elektronický pomocníky si užívám jen v podobě ABS a ASR a digitální klimy a to mi ke štěstí zatím stačí.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Teď to nemyslím jako nějak uštěpačně, ale použití hesla "objem ničím nenahradíš" u 1.9 mě celkem pobavilo :D
Jinak chápu a mám stejný názor. Z dnešního pohledu jsou staré PD držáky a vyplatí se do toho ty peníze dát, pokud si to ještě dlouho nechám.
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 487
Registrován: 31 říj 2009, 11:53

Příspěvek od Tomáš Čermák »

Ok, zkusím mrknout, ale vacka se mi určitě dávat fungl. nechce pac co jsem tak slyšel, tak aby to za to stálo tak se vyplatí jen origo a takovyhle prachy do toho zase cpát určitě nebudu...
Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 487
Registrován: 31 říj 2009, 11:53

Příspěvek od Tomáš Čermák »

Ten blok nechám okouknout, pac doma nemám čím bych to zkontroloval...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

TANN3R píše:Teď to nemyslím jako nějak uštěpačně, ale použití hesla "objem ničím nenahradíš" u 1.9 mě celkem pobavilo :D
Tak oproti 1,0; 1,2; 1,4 je 1,9 objem jako hrom. :D Ale můj sen je W12, ale spokojil bych se i snějakou V6 v turbu.

Vačku mám nachystanou Kolbenschmidt, se kterou tu mají všichni jen dobrý zkušenosti. Já se o jejich kvalitách snad přesvědčím už příští týden, jakmile doskládám motor. Snad už se mi průsery budou vyhýbat.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 487
Registrován: 31 říj 2009, 11:53

Příspěvek od Tomáš Čermák »

Hoši čím nejlepe a nejsetrnej očistit dosedaci plochu (blok)? Smirkem pod vodou?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“