Stránka 1 z 8
Co je menší zlo Audi nebo BMW
Napsal: 23 dub 2019, 08:06
od rosta tdi
Potřebuju koupit auto a časy , kdy jsem si to dokázar rozhodnou sám jsou pryč.Vše je katastrofa a já se ptám co je menší zlo BMW F11 530d,535d nebo nějakou Audi A6 150kw atd. Přiznám se , že v té audi mám ted špatnej přehled jsem spíš na BMW.Chci něco kolem roku 2012 ,13 U té audi vím , že je problém s automatama, jinak ten motor už má snad neduhy odstraněny. Prostě nevím do čeho , mám už z toho hlavu jak meloun
Napsal: 23 dub 2019, 10:37
od Forest
Rosto, hned na zacatku smekam na tvym uvedomenim. Souhlasim s tim, ze dnes to neni o volbe dobra, ale mensiho zla.
Na BMW po roce 2008 (pocatek krize) ve vlastnim zajmu zapomen. To nejsou moje slova, to jsou slova techniku z BMW, kteri na otce, majitele E91s 535d (286k verze, motor
M57D30TÜ2) tlaci aby jim svoje auto prodal, vedomi si, ze je to posledni typ, ktery byl jeste produkovan s relativne vysokou kvalitou. Sami totiz jezdi starsimi BMW a chteji neco novejsiho ale spolehliveho. Nic opravdu noveho jim dle jejich slov "do baraku nesmi, protoze to opravuji a vedi". Proste posledni kvalitni diesel od BMW byl M57D30TÜ2 (navzdory tomu, ze se jedna o prvni hlinikovy blok).
N57 a jeho "derivaty" jiz za predmet zajmu rozumneho cloveka nestoji.
Pochybnosti o urovni kvality BMW mi potvrdil i jeden BMW srdcar, ktery si v ramci sveho pristupu poridil novejsi BMW (2010+) a od te doby, kdykoli se na to tema bavime tak nadava. Nechal se slyset, ze BMW motory pouze s litinovym blokem (coz ten otcuv jiz neni ale paradoxne stale jeste funguje, coz se neda rict o jeho nasledovnikovi) a pred rokem 2009.
U Audi se pokles kvality projevil tez (ostatne, muselo pruzne reagovat na konkurenci) ale ne v takove zasadni mire.
Co se vykonovych parametru a vyvoje tyce, BMW sice "vitezi" v poctu turbodmychadel ale v praxi Audi diky svemu zodpovednejsimu pristupu dosahuje lepsich prubehu a po odladeni i vyssich vykonu.
Ze sveho velmi uzkeho pohledu (tim jsou turbodmychadla) mohu sdelit, ze sice v minulosti melo BMW lepsi trilitrova turbodmychadla (single setup) ale nasledne byla koncernem prekonana (zvlaste novodobe Porsche je skvost). GTD2060VZK je takovym otaznikem - velice slusny spodek, maximalni potencial ale fakt, ze neni repasovatelne mi zanechava pomyslne v ustech pachut.
Co se sekvencniho preplnovani tyce tak jejich pristup je z meho subjektivniho pohledu znacne nestastny. Zakladem neuspechu BMW a jejich sekvencnich turbodmychadel jsou bypass klapky v sani, ktere vyzaduji regulaci od ridici jednotky. Toto se stalo problemem hned u nekolika pokusu o navyseni vykonu z meho okoli.
Audi to ma sikovne vyreseno samoregulacnim ventilem, ktery vzdy funguje spolehlive za danych okolnosti.
No a co se tyce elektrickeho kompresoru, tam uz BMW nema sanci odpovedet nikterak.
Paklize muzes volit Audi A6 3.0 BiTDI, pak mohu vrele doporucit. Pokud trvas na BMW, doporucuji se ridit "cuchem techniku BMW" a poohlednout se po "prinejmladsim M57D30TÜ2".
Napsal: 23 dub 2019, 11:19
od TANN3R
Tak tak, naftu v F10/11 (resp. N57 nebo N47) ani omylem. Jedinej fungující motor je v benzínové 535i. VŠECHNO ostatní je totální odpad.
Napsal: 23 dub 2019, 11:45
od rosta tdi
Hmm , tak to je teda v zádi

Mě se F11 líbí jelo se mi v ní relativně dobře. Ale z netu vím že je problém s rozvodama hlavně ročníky 2010-2011, pak co jsem viděl pár servisek , tak se vůbec nemění olej v automatu a jsou majitelé , kteří ho nemají vyměněnej ani po 160tis. Taky odchází měchy.V inzerci je hromada aut co mají i 400tis na hrbu a nic jim není , ale jsou tam i auta co jsou s vadným motorem v 320tis. Bud trhlej řetěz a nebo loziska na klice, tam jsou případy i v 250tis.
Tak říkáte Audi? A co Audi A6-C7-4G Avant 3.0Tdi 150kw manuál namotáno 250tis
ta F11 co jsem si vybral , tak má 160tis a je koupená a servisovaná v ČR. byl měněn pouze motorovej olej a myslím zadní mechy .jinak na ní nebylo dělaný podle všeho nic.Do posledního km to jezdilo do BMW.
Napsal: 23 dub 2019, 12:03
od Forest
Jo, bohuzel, neda se nic delat. V dnesni dobe se muzes rozhodnout uz jenom podle rozumu nebo srdce. Oboji mit nemuzes paklize si znacne nepriplatis.
Chci naivne verit, ze kdyz si clovek koupi luxus, tim myslim opravdovy luxus tak ze luxus ma stale svoje kupce bez ohledu na krize apod. Zel, Audi ani BMW do teto kategorie imho nepatri.
Napsal: 23 dub 2019, 12:14
od rosta tdi
ty vado , snad mě nechcete říct , že mám vrazit hromadu peněz do své E46? Tak ten motor je boží, ale už má taky hromadu nalítáno a je prostě utahaný i když schránka vypadá stále velice dobře.
Napsal: 23 dub 2019, 12:38
od jericho-3
Chtělo by to vyslechnout majitele nových vozů těchto firem a pak se rozhodnout..Všechny povídačky majitelů ojetých vrán jsou irelevantní..Osobně /bez osobní zkušenosti/ ale dle známých kteří tyto vozy mají vede o celou délku BMW..

Napsal: 23 dub 2019, 13:00
od Forest
jericho-3 píše:Chtělo by to vyslechnout majitele nových vozů těchto firem a pak se rozhodnout..Všechny povídačky majitelů ojetých vrán jsou irelevantní..Osobně /bez osobní zkušenosti/ ale dle známých kteří tyto vozy mají vede o celou délku BMW..

Jericho, jak je tvym zvykem (ktery se timto potvrzuje), jsi jako strelka neomylne ukazujici na jih - proste uplne mimo!
Kdyz uvedu reference samotnych servisnich techniku z BMW tak kdo jiny by mel vice vedet, kde je pravda, kde je ta kvalita?! Kdo kua jiny?! Jsi neuveritelny
packal.
Jedine, co povazuji ze sveho subjektivnho pohledu za neco "o celou delku" u BMW je turbo ze 190k verze dvoulitroveho diesela neboj je to jedine GTD (ze dvou celkove), ktere je na kulickovych loziskach a jedine z rady GTD repasovatelne.
rosta tdi píše:ty vado , snad mě nechcete říct , že mám vrazit hromadu peněz do své E46? Tak ten motor je boží, ale už má taky hromadu nalítáno a je prostě utahaný i když schránka vypadá stále velice dobře.
To presne Ti chceme rict. Je videt, ze ti nechybi duvtip. Mimochodem, ten srdcar ma taky E46 a slechti si ji a neda na ni dopustit
Proboha, jestli je ten motor utahany tak ho bud udelej (ano, bude to stat kotel ale taky Ti bude dlouho nasledne slouzit) a nebo proste porid jiny. Kvuli motoru budes menit cely auto? Novodobe motory nenalitaji bez zasadnich oprav ani tretinu toho co ten Tvuj

Porizovat si kasicku?!
Pokud Te omrzel vykon tak verim, ze s tim motorem zajiste pujde neco udelat. Osobne bych to videl na zastavbu prinejmensim turba z F10 trilitru (to s kovanym compressorem) o jehoz kvalitach si mohou GTB predchudci i ze stran TDI zdat. Toto turbo jde predelat az na 66mm compressorem s vykonem, na ktery uz ani nestaci vstrikovace (nutno dat tusim z 535d nebo 4.0d, ted si nejsem jisty a "strilim od boku" ale mohu zjistit).
Rosto, chytrost nejsou zadne cary ... a byt chytry je jen ku prospechu dane osoby.
Napsal: 23 dub 2019, 16:56
od rosta tdi
Jo , kdyby to bylo jen o motoru.

Od spojky dozadu všechno vylítaný.Maličkosti jsou vyměněný, ale to je tak vše
A výkon , podle mě je na to auto těch 150kw až dost a i tak ten zadek dostává na prdel dostatečně.Mám třetí E46 a všechny jsou na tom stejně.Ty v automatech jsou na tom možná líp , protože to nedostává tak na prdel, ale v manuálu?

Napsal: 23 dub 2019, 17:02
od jericho-3
Mám několik známých, kteří měli NOVÉ vozy, jak AUDI , tak BMW a většinou se shodli, že až BMW jim spravilo náladu..Šlo většinou o X5 a X6 ...možná to teprve přijde, samozřejmě nekometuji malé BMW , které se motoricky nepovedlo..A pro mne je osobní názor směrodatnější než všechny povídačky okolo..Možná jsem zaujatý vůči koncernu , ale dotyční vůbec nebyli, ale teď jsou..Samozřejmě mají jedno společné, rádi jezdí rychle...

Napsal: 23 dub 2019, 19:04
od Forest
Jericho a ty ty nove BMW opravujes (nemluvim o vymene pneu nebo doliti kapalin ci vymene oleje) ?
Znovu opakuji (pro natvrdle): ve chvili, kdy sami automechanici nejezdi auty, ktere opravuji (zamerne, nikoliv ze by si je nemohli dovolit) tak to o necem svedci. Nasledne, kdyz ti to reknou do oci (povaz si co riskuji, kdyby se otec zminil vedoucim nebo majiteli BMW servisu, jak by asi dopadli) tak to uz je snad jednoznacne, ne?
Mimochodem, me znami dva mechanici z BMW jezdi jeden TDI VP a druhy TDI PD, oboji 8V

Napsal: 23 dub 2019, 19:34
od rudy5
A co tak nejaky lexus hybrid ? Ak ti je jedno ci.mas predny alebo zadny nahon ked.pozeras po bmw a vraj lexus a toyota v hybride maju najspolahlivejsie prevodovky automaticke. eCVT.
Napsal: 23 dub 2019, 22:00
od Forest
Toyota uz taky neni co byvala, tam je propad dle toho, co slychavam primo propastny. Nicmene, otazkou je, zda to postihlo i luxusni divizi Toyoty - Lexus.
Napsal: 24 dub 2019, 07:23
od roman1648
Táta má od nova 535d GT a řečeno slovy německých kolegů je to "Eine große Katastrofe"
Najeto snad 70tis.,sralo se to od nova,několik svolávaček na různý věci,patálie s aditivačním systémem,vstřiky,vysokotlak,egr, pak odešel měch jen tak na dvoře,prostě auto sedlo a konec
Chtěl na stáří auto na vožení aby na to nemusel nějakou dobu sahat a je to pravej opak...za mě nebrat
Napsal: 24 dub 2019, 07:25
od Vici
X5 a X6 jsou auta tak leda pro čuráky, kteří jsou rádi, že se drží volantu... takže asi je to v pořádku..