Motor kouří a nejde do otáček - ASZ - snad vyřešeno.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

No raději ho odpoj. Protože já to svý taky neslyším a čerpá. Jsem když jsem dělal rozvody nedocvakl zpátky hadičku a hned byly dobře dva litry nafty na zemi.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Jarda_6
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 23 čer 2011, 20:36

Příspěvek od Jarda_6 »

Kup si zimní. Líp rozpouští. Letní je spíš proti pěnění.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

taky mi přijde zimní lepší tak používám jen ten (noteeth)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

OK, tedy zimní.
Díky.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Taky používám jen zimní.....
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Jako nic proti Vifu, taky ho liju.. ale když ho zapomenu nalít (zas tak to nehrotím), přijde mi, že to jede líp.... (LOL) stejný pocit mám u více aut
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Mě zaráží jiná věc, jak je možný že VIF leju celý ty roky a přesto vytáhnu takhle zanesený vtřiky. Naftu jsem kupoval jen u Benziny či OMW a přesto i ten jediný vstřik co jsem v motoru v minulosti měnil byl zakarbonovaný jak prase.
Nemá tomuhle právě VIF zabránit ?
Nebo byl problém v té zničené vačce, kdy poškozený byly jen výfukový palce a to rovnou tři.
Fakt je, že jsem vytáhnul jen jeden vstřikovač který na sobě měl jen menší nános karbonu, ale i tak tam byl.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

těžko říct, dnes se nedá věřit ničemu.. můžeš jen platit..
rikolami
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 10 čer 2009, 21:57

Příspěvek od rikolami »

No ta vačka by měla vydržet jako ten motor za podmínek,že se tam dává předepsaný olej ,dodržují se intervaly výměny . . ..Tady to bylo jak?
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Od koupě auta a vyměnění první vačky se olej mění po 10-12 000 km, olej jen značek Mobil 1, Valvoline, Shell a nakonec originál VW, vše norma 505.01, přesně v tomto pořadí. Značky jsem měnil kvůli jejich špatné dostupnosti.
Ale protože jsem začal mít pochybnosti o kvalitě zmíněných olejů, přešel jsem nedávno na originál VW.
Filtry ze začátku značky Filtron, ale opět od výměny vačky jsem používal pouze Bosch nebo Mann.
Palivový filtr pouze Mahle.
Od chvíle co jsem zjistil že mám další vačku KO, jem začal před výměnou oleje používat Engine Flush od firmy Tec2000.
Od druhé výměny mi po startu studenýho motoru přestaly klepat hydroštely prvních pár vteřin.
Takže jsem přesvědčený, že jsem nezavdal příčinu k tomu aby mi vačka umřela tak brzo.
Jinak při demotnáži staré hlavy jsem zjitil, že první a poslední klem vačky byly nalepený na silikonu a to v celku velkém množtví a navíc drážka kterou přímo v dílenské přiručce zakazují ucpat tmelem, byla neprůchozí, ale nebyla ucpána tmelem kterým lepili při výměně klemy, ale něčím jiným, jiné barvy. Nemyslím si ale že to byla příčina vydřené vačky.
Možná hydra, ty měli na sobě číslo INA F-46516.75 HJ
nebo vačka, ta měla na sobě číslo G-3244NBP1 1R.
Čert ví kde byl zakopaný pes.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
rikolami
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 10 čer 2009, 21:57

Příspěvek od rikolami »

Mám ten samý motor co ty,150 tis. km jsem najel na Mobilu a žádný problém.Kupovat originál olej . . .,určitě bych si vybral jinou značku třeba Ravenol,ale original . . .
Ta vačka asi špatný montážní postup,problém s mazáním . ..
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

já jezdím jen na mobilu.....jak na rotačce sem jezdil tak ted na PD a taky zadný problém.....řekl bych ze patri mezi nejlepší oleje ;)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Oleje kupuji jen v kamenné prodejně u nás, žádný e-shop a podobně, ale jak jsem psal, občas byl problém s dostupností Mobilu, pak zase vypadek ve výrobě Valvoline, tak potom Shell a když jsem zjistil poškozenou vačku, tak jsem šel do originálu od VW přímo pro PD.
Vačku jsem prvně neměnil já, protože jsem si na to netroufnul páč jsem neměl potřebný vybavení.
Nyní už vše mám a proto jsem si jí vyměnil sám, upřímě i proto, že nikomu cizímu nevěřím, že bude práci na mém autě dělat skutečně poctivě jako by to dělal sám pro sebe.
Většinou se to titiž nakonec obrátilo proti mě a následný opravy mě stály mnohem víc peněz.
Navíc nemohu říci jak se o auto staral první majitel, ale dle všeho moc né a měl to jen jako pracovní stroj.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hele, ten mechán, co ti to před lety měnil poprvé, to byl asi specialista, když Ti popravil vstřik ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 47#1233647

Kde se ta vačka u Tebe tedy měla vydřít a jak na tom byly hydra? Sfotils sis ty vyndané díly, nemáš tady už někde fotky? No píšeš poškození na prvním palci, že by ta zalepená klema???
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Rayx, dělal to mechanik ze škodovky co má dílnu i doma, každopádně ten popravený vstřik byl pro mě poslední kapka a od té doby jezdím s autem do servisu jen na dezinfekci a doplnění klimatizace a geometrii. Případně na klempířskou s lakem, když do mě někdo zase nabourá, tam to jde na pojišťovnu.

Vačka byla vydřená na první válci výfuk, třetí válec výfuk a čtvrtý válec výfuk. Na prvním válci byla vačka měnší o 0,7 mm na třetím o 0,3 mm a na čtvrtým o 0,5 mm.
Fotky samozřejmě mám a přikládám je sem všechny. Jsou tam vidět i ty hrče silikonu, ale klemy jsem nevyfotil, ovšem mám je stále schovaný tak jak byly, takže snad o víkendu je vyfotím.

Demontáž

https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3

Stavba

https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“