Motor kouří a nejde do otáček - ASZ - snad vyřešeno.
Napsal: 24 dub 2019, 12:52
Chlapi mám dotaz, přes víkend jsem měnil hlavu na svém ASZ. Hlava je po GO u firmy Engitec, je tam nová vačka a šály Kolbenschmidt, hydra INA černý a nové rozvody + všechny šrouby.
Po složení a nastavení rozvodů na připravky se motor nastartoval a běžel krásně hladce a celkem i tiše.
Před nastartováním se několikrát protočil ručně, následně pak startérem kvůli promazání a až druhý den jsem ho nastartoval a byl krátce projet. Nevytáčel jsem ho nad 2000 ot/min, aby si vačka mohla v klidu pořádně sednout.
Po dalších dvou dnech jsem nastartoval a jel domů a vše se zdálo OK až do chvíle než jsem přijel k prvnímu kopci a tam už motor nešel za plynem. Max 2000 ot/min. Dojel jsem tedy k místu kde jsem mohl zastavit s tím, že jsem asi zapoměl zapojit podtlakovou hadičku k baňce, jako už mockrát před tím.
Jenže ta zapojená byla.
Vytáhl jsem tedy diagnostiku a kouknul na závady, které tam byly jen dvě, nedosažen max tlak, a buzení vstřiků. Chyby jsem vymazal s tím že to bylo nejspíš tím startováním bez vstřikovačů kvůli promazání motoru a turbo taky, startoval jsem s odpojeným turbem.
Znovu jsem nastartoval zda se chyby znovu objeví. Motor chytá krásně, ale prošlápl jsem plyn zda se ho podaří vytočit nad 2000 ot/min a v tom z výfuku začalo šíleně kouřit a motor začal vydávat takový bzučivý a dunivý zvuk.
Musím zmínit že jsem vstřiky čistil ultrazvukem plus mechanicky odstraňoval karbon ze špiček, ale tak abych se ani nepřiblížil k otvorům v trysce. Byly docela fest zakarbonovaný, na to že jezdím jen Benzinu a VIF. Písty ale byly relativně čistý.
Na volnoběh auto nekouří, jen když přidám plyn a když se pokusím jet tak občas při pokusu přidat trochu plynu motor zacuká a jako by měl na chvil tendenci zdechnout a zase se chytí.
Na diagnostice v kanále 13 jsou hodnoty o chlup lepší než byly před opravou hlavy, kdy ale motor běžel normálně.
Turbo je nový, má najeto asi 18 000 km.
Nenapadá někoho kde je zakopaný pes ?
Upřímně doufám, že je problém jen ve vstřikách, k těm je nejlepší přístup.
Po složení a nastavení rozvodů na připravky se motor nastartoval a běžel krásně hladce a celkem i tiše.
Před nastartováním se několikrát protočil ručně, následně pak startérem kvůli promazání a až druhý den jsem ho nastartoval a byl krátce projet. Nevytáčel jsem ho nad 2000 ot/min, aby si vačka mohla v klidu pořádně sednout.
Po dalších dvou dnech jsem nastartoval a jel domů a vše se zdálo OK až do chvíle než jsem přijel k prvnímu kopci a tam už motor nešel za plynem. Max 2000 ot/min. Dojel jsem tedy k místu kde jsem mohl zastavit s tím, že jsem asi zapoměl zapojit podtlakovou hadičku k baňce, jako už mockrát před tím.
Jenže ta zapojená byla.
Vytáhl jsem tedy diagnostiku a kouknul na závady, které tam byly jen dvě, nedosažen max tlak, a buzení vstřiků. Chyby jsem vymazal s tím že to bylo nejspíš tím startováním bez vstřikovačů kvůli promazání motoru a turbo taky, startoval jsem s odpojeným turbem.
Znovu jsem nastartoval zda se chyby znovu objeví. Motor chytá krásně, ale prošlápl jsem plyn zda se ho podaří vytočit nad 2000 ot/min a v tom z výfuku začalo šíleně kouřit a motor začal vydávat takový bzučivý a dunivý zvuk.
Musím zmínit že jsem vstřiky čistil ultrazvukem plus mechanicky odstraňoval karbon ze špiček, ale tak abych se ani nepřiblížil k otvorům v trysce. Byly docela fest zakarbonovaný, na to že jezdím jen Benzinu a VIF. Písty ale byly relativně čistý.
Na volnoběh auto nekouří, jen když přidám plyn a když se pokusím jet tak občas při pokusu přidat trochu plynu motor zacuká a jako by měl na chvil tendenci zdechnout a zase se chytí.
Na diagnostice v kanále 13 jsou hodnoty o chlup lepší než byly před opravou hlavy, kdy ale motor běžel normálně.
Turbo je nový, má najeto asi 18 000 km.
Nenapadá někoho kde je zakopaný pes ?
Upřímně doufám, že je problém jen ve vstřikách, k těm je nejlepší přístup.